هکرهای روس به کامپیوترهای کاخ سفید دسترسی پیدا کرده‌اند

سی ان ان گزارش داد که بر اساس تحقیقات صورت گرفته، بخشی از رایانه‌های کاخ سفید مورد نفوز هکرهای روس قرارگرفته‌اند.

0

ظاهراً این هکرها از همان روشی استفاده کرده‌اند که چند ماه پیش بر روی رایانه‌های وزارت امور خارجه ایالات متحده پیاده کرده‌ بودند. مقامات کاخ سفید اعلام کرده‌اند که این هکرها تنها به اطلاعات غیرمحرمانه دست پیدا کرده‌اند. طبق گزارش ارائه شده، هکرها به برنامه روزانه‌ باراک اوباما که البته در اختیار رسانه‌ها قرار نمی‌گیرد دست پیدا کرد‌ه‌اند و این برای آژانس‌های اطلاعاتی کشورهای دیگر بسیار ارزشمند است. از این روست که نمی‌توان کار این هکر‌ها را کوچک و غیرخطرناک توصیف کرد. گفتنی است که اکتبر سال گذشته کاخ سفید از از وجود موارد مشکوک در سیستم شبکه اطلاعات غیرمحرمانه دفتر ریاست جمهوری خبر داده‌بود.

سرویس محرمانه اف بی آی و آژانس اطلاعاتی ایالات متحده اعلام کرده‌اند که طبق تحقیقات انجام شده آنها و بر اساس کدهایی که از فعالیت‌های هکر‌ها به دست آورده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که هکر‌ها برای دولت روسیه فعالیت می‌کنند. با این حال سخنگوی شورای عالی امنیت ملی آمریکا «روسی بودن هکرها» را تایید نکرده‌است.

با این تفاسیر می‌توان گفت که دیگر دوره «جاسوسی» به شکل سنتی‌اش پایان یافته و هک کردن کامپیوترهای یک سازمان، راهی بسیار امن‌تر و کاربردی‌تر برای دستیابی به اطلاعات آن است. باید دید جنگ سایبری بزرگی که بین دو ابرقدرت جهان صورت گرفته است چگونه پیش‌رفته و نهایتاً به سود کدام طرف پایان خواهد پذیرفت.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.