شایعه: آیا خالق Metal Gear Solid کونامی را ترک کرده است؟

دیگر حتما با روحیات عجیب آقای خاص دنیا بازی یعنی «هیدئو کوجیما» آشنا شده باشید. اتفاق عجیب و شبهه‌ناک تازه‌ی کوجیما، حذف نام او از تبلیغات «متال‌گیر سالید 5» است.

0

کاربران سایت‌های ردایت و نئوگف، در آخرین اکتشاف خود به این مسئله پی بردند که عبارت «یک بازی از هیدئو کوجیما» و لوگوی «کوجیما پروداکشنز» از تصاویر تبلیغاتی متال‌گیر سالید 5 در وبسایت کونامی، حذف شده است. این در حالی است که کوجیما همیشه، حتا در تریلرهای بازی خود اصرار داشته است که نام خود را به عنوان سازنده‌ و کارگردان بازی (به سبک سینما) در کنار عنوان بازیِ خود قرار دهد.

در عین حال، نام کوجیما از 1 آپریل، در لیست مدیران کونامی نیز دیده نمی‌شود، و همین مسئله باعث شده تا شایعات در مورد این‌که او کونامی را ترک کرده باشد، قوت بگیرند. کوجیما، قبلا به عنوان مدیر اجرایی و همچنین مدیر کوجیما پروداکشنز لیست شده بود.

همچنین شرکتی به نام کوجیما پروداکشنز، به نظر می‌رسد که حداقل اسماً وجود خارجی ندارد. وبسایت این استودیو شما را به سایت کونامی هدایت می‌کند و اکانت توئیتر آن هم با اکانت متال‌گیر سالید ادغام شده است. استودیوی کوجیما پروداکشنز لس آنجلس هم که در تابستان 2013 تاسیس شده بود تا به کوجیما پروداکشنز مرکز در ساخت متال‌گیر کمک کند، به استودیوی لس آنجلس کونامی تغییر نام داده است.

کونامی در پاسخ به این شبهات، به یوروگیمر نوشته است:

“شرکت سرگرمی‌های کونامی، شامل آقای کوجیما، به ساخت و توسعه‌ی متال‌گیر ادامه خواهد داد. لطفا منتظر اطلاعیه‌های بعدی باشید.”

در واقع بدون رد کردن این شایعات، کونامی ما را مطمئن کرده است که کوجیما حداقل تا پایان ساخت متال‌گیر 5 بالای سر بازی حضور دارد. این بازی 1 سپتامبر 2015 عرضه خواهد شد.

این طور که به نظر می‌رسد، این تغییرات در سیستم تبلیغاتی کونامی، از قبل در دستور کار این شرکت بوده است. در واقع این شرکت در نظر دارد که نام «کونامی» را کانون تبلیغات خود قرار داده و بدین ترتیب، نام‌های متفرقه‌ای مثل کوجیما پروداکشنز را از مرکز توجه مخاطبین دور کند. خودمانیم، همین الان کوجیما معروف‌تر است یا یک شرکت غول همچون کونامی؟! پس خیلی هم عجیب نیست که اسم کوجیما از تبلیغات حذف شود.

کونامی در این مورد می‌گوید:

“همان‌طور که پیش از این اعلام کرده بودیم، ما ساز و کار تولید خود را به یک سیستم یکپارچه‌ی مدیریتی منتقل می‌کنیم تا به یک راه حل عملیاتی برای مقابله با تهدیدهایی که تجارت الکترونیک ما را احاطه کرده‌اند دست پیدا کنیم.”

به هر حال از هیچ قسمتی از این داستان نمی‌شود نتیجه گرفت که کوجیما در حال ترک کونامی است، یا رفته است، یا اصلا قصد رفتن دارد یا نه. ولی با توجه به این‌که ایشان استاد این دست کارها است، و حتا سابقه‌ی ساخت یک استودیوی بازی‌سازی کاملا تقلبی را دارد، بعید نیست که باز هم سر کار باشیم و کوجیما بعدا توئیت کند که “الکی مثلا من رو جایی غیر از کونامی راه میدن!”

gamenews

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.