ده فیلمی که بد نیست برای دیدن آنها در ایام نوروز وقت بگذارید!

فیلم‌های مطرح سینمای جهان را حتما خودتان دیده‌اید. فیلم‌های اکشن پر زرق و برق را هم تلویزیون در ایام عید پخش می‌کند و همه می‌توانند هر زمان که خواستند فیلم‌های شناخته شده در هر سبکی را دانلود کرده و ببینند. اما انتخاب فیلم‌های عالی برای مناسبتی همچون نوروز، کار چندان راحتی نیست. درست است که لذت بردن از سینما دردسر ندارد، اما چه عیبی دارد که از بین چند گزینه‌ی خوب، بهتر و بهترین، به سراغ بهترین‌ها برویم؟ وب‌سایت گیم‌نیوز برای این ایام ده فیلم را پیشنهاد داده که بد ندیدیم دیدن آنها را به شما هم پیشنهاد دهیم! در استقبال از لیست فیلم‌های پیشنهادی برای نوروز درنگ نکنید!

0

گستردگی دامنه تولیدات سینمایی و نیز کمبود وقت، معمولا باعث می‌شوند که بسیاری از فیلم‌های خوبی که ساخته می‌شوند، زیر انبوهی از تبلیغات پرزرق و برق عناوین معروف، گم شده و کمتر کسی آن‌ها را بشناسد و اگر کسی نام این آثار را نیز شنیده باشد، ترجیح می‌دهد وقت کم خود را با فیلم‌های معروف و تضمین شده سپری کند. به همین دلیل تعطیلات چند روزه نوروز، فرصت مناسبی است که سری به آرشیو فیلم‌هایمان زده و آثاری که قبلا به هر دلیلی ندیده‌ایم را به تماشا بنشینیم. خود من هر سال لیستی حدود بیست فیلم را برای نوروز انتخاب می‌کنم که عمدتا آثاری هستند که در طول سال‌های گذشته رغبتی به دیدنشان نشان نداده‌ام.

در این متن کوتاه سعی کرده‌ایم 10 فیلمی که شاید نامشان کمتر به گوشتان خورده یا به دلیل تبلیغات کم و ناشناسی عوامل آن، از کنارشان با بی تفاوتی گذشته‌اید را معرفی کنیم. آثاری که عمدتا سرگرم کننده و اصطلاحا “خوش‌حال” هستند. پس تا پایان ما را همراهی کرده و مطمئن باشید که از دیدن هیچ کدام از عناوین زیر، پشیمان نخواهید شد.

10 – Tropic Thunder

TROPIC THUNDER

تندر استوایی یک فیلم بی‌کله و در نگاه اول مسخره و احمقانه به نظر می‌رسد. اما وقتی بتوانید منابع هجو این اثر را بفهمید، به شدت به آن علاقه‌مند می‌شوید. تندر استوایی هجو جسورانه و قدرتمندی از هالیوود است. در این فیلم آثار بزرگی مثل اینک اخرالزمان به راحتی به گند هجو کشیده شده و سیاست‌های طمع‌ورزانه استودیوهای هالیوودی، زیر تیغ برنده هجو سازندگان قرار میگیرد. رابرت داونی جونیور، جک بلک، بن استیلر و …، با مهارت تمام، توانسته اند مسخره‌ترین و احمقانه‌ترین نقش‌های ممکن را بازی کرده و شما را تا سرحد مرگ بخندانند البته اگر اهل سینما باشید و منابع هجو این فیلم را بدانید. بر خلاف بقیه فیلم‌های این لیست، تندر استوایی را به همه توصیه نمی‌کنم. این فیلم مخصوص طرفداران سینماست. درباره داستان و دیگر ابعاد فیلم حرف نزدم؟! چون اصلا چیزی برای گفتن وجود ندارد. تندر استوایی را خودتان ببینید تا درکش کنید.

9 – Mary Poppins

Mary-Poppins_web_234

مری پاپینز از زیباترین آثار کلاسیک کمدی موزیکال والت دیزنی است. داستان ساخت این فیلم خودش به اندازه یک فیلم جداگانه جذاب و مفصل است و دو سال پیش نیز این داستان در قالب فیلم نجات آقای بنکس، با هنرنمایی تام هنکس و اما تامپسون ساخته شد و روایتگر تلاش‌های والت دیزنی (هنکس) برا بدست‌ آوردن حق ساخت مری پاپینز بود. اما مری پاپینز چیست؟ این فیلم که محصول سال 1964 کمپانی والت دیزنی و با بازی جولی اندروز و دیک ون دایک است، داستان خانواده آقای بنکس را بیان می‌دارد. آقای بنکس برای نگه داری از دو فرزندش، به یک پرستار نیاز دارد. بچه‌ها آگهی‌ای تهیه کرده که در آن ویژگی‌های پرستار ایده‌آل خود را نوشته‌اند ولی آقای بنکس آن را در شومینه می‌اندازد. خاکسترهای این آگهی از راه دودکش به دست مری پاپینز که در ابرها زندگی می‌کند، می‌رسد و او پرستاری بچه‌ها را قبول می‌کند. فیلم، یکی از شادترین آثار تاریخ سینماست. در طول فیلم تعداد زیادی ترانه شاد و خوشحال خوانده می‌شود و فضای رویایی و زیبایی بر مری پاپینز حکم فرماست. فیلم در بخش جوایز نیز بسیار موفق عمل کرده و نامزد 13 جایزه اسکار شده که 5 اسکار را تصاحب نموده است. بعد از دیدن مری پاپینز، اگر علاقه‌مند شدید تا داستان ساخت این فیلم را بدانید و ببینید ترانه‌های فوق‌العاده این اثر چگونه خلق شده‌اند، حتما فیلم نجات آقای بنکس را نیز تماشا کنید.

8 – Bridge to Terabithia

bridge-to-terabithia-3288362-900-600

پلی به سوی ترابیتیا، داستان نوجوانی به نام جسی را روایت می‌کند که نه تنها در مدرسه و از سوی هم نسلان خود، به علت خاص و متفاوت بودن، پذیرفته نمی‌‌شود، بلکه در محیط خانه نیز آن محبت و مقبولیت مورد انتظارش را نمیابد. سپس جسی با لزلی آشنا می‌شود. دختری که به ظاهر مشکلات او را ندارد اما لزلی نیز همانند جسی، خواستار فرار از این زندگی است. این دو به جنگل پشت خانه‌شان می‌روند و دنیایی خیالی برای خود ساخته تا از زندگی حقیقی دردآور خود رها باشند. تا اینکه در میانه فیلم، اتفاقی رخ می‌دهد که باعث تغییر مسیر زندگی هردوی آن‌ها و نیز خانواده هایشان می‌گردد. نقش‌آفرینی جاش هاچرسون و آناسوفیا راب بسیار خوب است و داستان کشش و جذابیت خود را در طول فیلم حفظ می‌کند. با این حال چیزی که پلی به سوی ترابیتیا را لایق حضور در این لیست می‌کند، سورپرایز داستانی یک سوم پایانی فیلم است. پلی به سوی ترابیتیا را از دست ندهید. مطمئنم کسی را پیدا نخواهید کرد که پس از دیدن این اثر، ناراضی باشد.

ادامه‌ی این لیست را در سایت گیم‌نیوز بخوانید…

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.