«پیتر چو» از مدیرعاملی اچ‌تی‌سی استعفا داد؛ «شر وانگ» جانشین خواهد شد

پیتر چو مدیرعامل شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی را حتماً می‌شناسید. دقایقی پیش اعلام شد که پس از سه‌سال کاهش فروش حالا آقای چو از این سمت استعفا داده و “شر وانگ” یکی از بنیان‌گذاران و مدیران دیگر اچ‌تی‌سی به عنوان مدیرعامل منسوب خواهد شد.

2

وانگ 56 ساله در این مورد می‌گوید:

من شرکت را می‌شناسم، من مردم را می‌شناسم و من دید لازم را دارم. فکر می‌کنم من بهترین کاندیدا هستم و خود پیشنهاد را دادم. من هیجان‌زده هستم تا موقعیت‌های جدید را ببینم و مفتخرم تا این موقعیت را قبول کرده و در شکل‌گیری آینده اچ‌تی‌سی نقش داشته باشم.

HTC-Company

پیتر چوی 58 ساله با وجود این‌که اخیراً نتوانست روند نزولی فروش گوشی‌های اچ‌تی‌سی را متوقف کند اما در گذشته اچ‌تی‌سی را به یک برند شناخته شده در آمریکا تبدیل کرد، دعوای حقوقی با اپل بر سر پتنت‌ها را پایان داد و البته سهام بیتس را خریده و واگذار کرد. با وجود رشد روزافزون سامسونگ و همچنین تنگ شدن عرصه بازار بر اچ‌تی‌سی با وجود شرکت‌های چینی مثل شیائومی پیش‌بینی می‌شد که آقای چو ممکن است برکنار شده و یا استعفا دهد. به اعتقاد بسیاری کارشناسان پیتر چو اخیراً عملکرد خوبی نداشته و نتوانسته اوضاع را دوباره مساعد کند؛ اچ‌تی‌سی هم تصمیم گرفته تا فردی را از داخل مجموعه خود به مدیریت انتخاب کند.

آقای چو قرار است کماکان در اچ‌تی‌سی باقی بماند و این بار سمت مدیر توسعه‌های آینده اچ‌تی‌سی را برعهده خواهد داشت. او 18 سال با اچ‌تی‌سی همراه بوده و از سال 2004 مدیرعامل شده بود. خانم وانگ اعتقاد دارد اچ‌تی‌سی مدتی پیشتاز عرصه گوشی‌های هوشمند بوده و باز هم می‌تواند به آن دوران بازگردد.

HTC-Hero

اگر به خاطر داشته باشید اولین گوشی اندرویدی دنیا را اچ‌تی‌سی تولید کرد و این شرکت همچنین برای بسیاری شرکت‌های معتبر مانند سونی اریکسون و i-mate گوشی‌های هوشمند تولید کرده است. همچنین اولین گوشی‌های تأثیرگذار اندرویدی مانند Hero و نکسوس وان ساخت این کمپانی بوده و می‌توان گفت اگر اچ‌تی‌سی نبود اندروید هیچ‌گاه موفقیت کنونی را نداشته و شاید سری گلکسی اس سامسونگ وجود نداشت. در سال 2011 اچ‌تی‌سی با پشت سر گذاشتن اپل توانست بزرگترین فروشنده گوشی‌های هوشمند آمریکا شود اما از آن زمان سهام این شرکت بیش از 85 درصد و درآمد آن هم بیش از 60 درصد سقوط کرده است.

روند ناکامی‌های اچ‌تی‌سی و شروع ضرردهی از سال 2013 آغاز شد و به نظر نمی‌رسد One M9 با طراحی مشابه پرچم‌دار قبلی و امکانات نه‌چندان منحصربه‌فرد بتواند چیزی را تغییر دهد. به هر حال باید منتظر ماند و دید خانم وانگ چه استراتژی را در پیش خواهد گرفت و البته عملکرد M9 در برابر رقبای قدرتمندی مانند گلکسی اس 6 چگونه خواهد بود.

Bloomberg

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. quietly brilliant می‌گوید

    چاره =تبلیغات!فقط تبلیغات ، که از کاه کوه بسازه!

  2. لا می‌گوید

    این خانم مجرد نیست من دنبال همچین زن پولداری هستم هه هه ههه ه