پرندگان خشمگین دیگر خریدار ندارند!؛ کاهش ۷۳ درصدی سود عملیاتی روویو!

از قرار معلوم روزگار بر وِفق مراد سازنده بازی پرندگان خشمگین نیست و این شرکت دیگر کار و کاسبه‌ای سکه‌ای ندارد.

1

دو سال پیش، مغازه‌های اسباب‌بازی فروشی پُر بود از بازی‌های مختلفی که بر اساس کاراکترهای پرندگان خشمگین ساخته شده بود. تب این بازی به حدی بود که حتی مغازه‌هایی نیز با نام این بازی افتتاح شده بودند.

نسخه اصلی پرندگان خشمگین در سال ۱۳۸۷ منتشر شد و از آن زمان به بعد شاهد بسته‌های جانبی این بازی نظیر پرندگان خشمگین جنگ ستارگان یک و دو، پرندگان خشمگین ریو، پرندگان خشمگین فضا و چند عنوان دیگر از این بازی بوده‌ایم. اما ظاهراً‌ سکه موفقیت پرندگان خشمگین روی دیگری هم دارد و این بازی رفته‌رفته محبوبیت خود را از دست داده است.

Angry-Birds

بر اساس گزارشی که شرکت روویو منتشر کرده سود عملیاتی این شرکت در سال گذشته میلادی از بازی پرندگان خشمگین تا ۷۳٪ کاهش داشته است. بر اساس گزارش‌ها این شرکت در سال گذشته میلادی ۱۰.۸ میلیون دلار سودآوری داشته در حالی که سال قبل این میزان ۳۹.۳ میلیون بوده‌ است و سال ۲۰۱۲ نیز پر سودترین سال برای روویو بوده است چرا که این شرکت بالغ‌بر ۸۲.۷ میلیون دلار سود آوری داشته .
مسئولین رده بالای روویو امید داشتند تا با استفاده از شخصیت‌‌های این بازی بتوانند شرکت خود را از لحاظ سرگرمی به شرکت‌های بزرگی نظیر دیزنی تبدیل کنند. روویو در حال ساخت فیلم انیمیشن بلندی با حضور کاراکترهای پرندگان خشمگین است که پیش‌بینی می‌شود سال آینده بر روی پرده سینماها نمایش داده شود.

البته اگر بخواهیم کاهش درآمد کلی روویو را در چند سال گذشته بررسی کنیم اوضاع کمی آرام کننده به نظر می‌رسد چرا که مجموع رکود این شرکت ۹ درصد بوده و در چند سال گذشته درآمدی بالغ بر ۱۷۱ میلیون دلار داشته است.
این نکته را نیز باید در نظر داشته که روویو تنها پرندگان خشمگین را در آستین ندارد و عناوینی نظیر Jolly Jam و پرندگان خشمگین اِستِلا توانسته‌اند فروش این شرکت را تا ۱۶٪ رونق ببخشند و سودی ۱۱۹.۳ میلیون دلاری روانهٔ روویو کنند. عناوین بازی این شرکت تنها در یک سال بیشتر از ۶۰۰ میلیون بار دانلود شده‌اند.

phoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    کلش آو کلنز نون همه رو آجر کرد…