ویژه سفرهای نوروزی: تمام چیزهایی که باید درباره عکاسی در سفر بدانید

سال نو و تعطیلات نوروز نزدیک است و احتمالاً شما هم مانند بسیاری از ایرانیان، شال و کلاه کرده‌اید و عازم سفر هستید. اما آیا برای عکاسی از این سفر آماده هستید.

0

هرقدر هم که فیلم‌ بگیرید و هرقدر هم تصویربرداری با کیفیتی دراختیارتان باشد، باید قبول کنید چیزی که یک سفر را جاودانه کرده و باعث یادگاری شدن آن می‌شود «عکس» است. هیچ چیز جای عکس را نمی‌گیرد. اما برای عکاسی از سفر و داشتن عکس‌های بهتر از سفر، باید خود را برای این کار آماده کنید.

فارنت از گذشته و در مطالب جداگانه‌ای مطالب آموزشی متفاوتی درباره عکاسی در سفر منتشر کرده بود. در این یادداشت مروری می‌کنیم بر مقالات گذشته فارنت درباره عکاسی در سفر. قطعاً خواندن این مقالات به گرفتن عکس‌های بهتر در سفر کمکتان خواهد کرد.

توصیه‌هایی برای شناخت بهتر مقصد سفر برای عکاسی

در یادداشتی که با عنوان «۵ توصیه ساده برای داشتن عکس‌های بهتر از روزهای سفر» منتشر شده‌است، به شما توصیه‌هایی در مورد مقصد سفرتان و شناخت آن و نحوه برخورد با آن می‌کند. در این یادداشت نکاتی تجربه شده به شما آموزش داده می‌شود که با تکیه بر آنها می‌توانید با شناخت بهتر مقصد سفر خود، عکس ویژه خود را از آنجا ثبت کنید. این مقاله را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

چگونه در اماکن شلوغ عکاسی کنیم

سفر در نوروز، به خصوص سفرهای داخل کشور، یعنی مواجهه با انبوه جمعیت در مکان‌هایی که مشتاق عکاسی از آنها هستیم. هیچ چیز آزار دهنده‌تر از شلوغی برای یک عکاس نیست. در یادداشتی که با عنوان «۶ نکته برای عکاسی از اماکن شلوغ در هنگام سفر» در فارنت منتشر کرده‌ایم، توصیه‌ها و ترفندهایی را به شما آموزش می‌دهیم که طی آن می‌توانید از شلوغی اماکن مشهور استفاده کرده و عکس خلاقانه و منحصر بفرد خود را ثبت کنید. این مقاله را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید.

از حرفه‌‌ای‌ها مشورت بگیرید

مسائل تئوری و تکنیکی جای خود دارد، اما هیچ چیز جای تجربه را نمی‌گیرد. عکاسی که سال‌ها سفر کرده و سال‌ها به صورت حرفه‌ای عکاسی کرده‌است، قطعاً در مورد عکاسی در سفر حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. در مقاله مفصلی که پیش از این با عنوان «درس‌هایی از عکاسان حرفه‌ای برای عکاسی در سفر» در فارنت منتشر کردیم، عکاسان حرفه‌ای هرکدام به صورت جداگانه نکاتی در مودر عکاسی در سفر گفته و تجربیات خود را با مخاطبان در میان گذاشته‌اند. از اینجا می‌توانید به این مقاله دسترسی پیدا کنید.

آماده روبرو شدن با هر آب و هوایی را داشته باشید

همیشه همه چیز بر وفق مراد نیست و بسیار پیش آمده است که هنگام سفر به یک محل خاص، با آب و هوای بارانی نامتعادل روبرو شده‌ایم. اما اگر برای سفری که مدت‌ها برای آن برنامه ریزی کرده‌ایم و شاید دیگر در عمرمان تکرار نشود این اتفاق افتاد چه کنیم؟ قطعاً می‌توان با بکار بردن خلاقیت‌هایی امکان عکاسی را فراهم کرد و به هر ترتیب عکس مورد نظر خود را ثبت کنیم. در یادداشتی در فارنت که با عنوان «۳ ترفند برای عکاسی از منظره، در هر آب و هوایی» منتشر شده است، نویسنده با آموزش ترفندهایی، خواننده را با روش‌هایی اشنا می‌کند که در صورت مواجهه با چنین شرایطی چگونه با آن برخورد کرده و نهایتاً به هدف خود یعنی گرفتن عکس برسد. از اینجا می‌توانید این مقاله را بخوانید.

امیدوارم که این مقالات برای شما مفید واقع شده و باعث بروز خلاقیت‌های شما برای عکاسی در سفر شود. سال نو مبارک و سفر به سلامت!

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.