۵ گزینه در تنطیمات واتس‌اپ که بهتر است همین حالا تغییر دهید!

اگر شما هم جزو ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه پیام‌رسان واتس‌اپ هستید، با ما در ادامه همراه باشید زیرا پیشنهادهایی در جهت افزایش ضریب امنیت شما و افزایش سرعت دستگاهتان داریم.

695

پیام‌رسان واتس‌اپ یک پیام‌رسان چند سکویی برای تلفن همراه می‌باشد که به شما اجازه می‌دهد پیام‌های خود را بدون ایجاد هزینه‌ی پیامک جابجا کنید. این پیام‌رسان برای سیستم‌عامل‌های اندروید، ویندوز فون، ios و سیمبین در دسترس است.

از آنجایی که واتس‌اپ این امکان را با استفاده از همان اینترنتی که شما برای رایانه و وبگردی استفاده می‌کنید فراهم می‌سازد شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه‌ی پیامک با دوستان خود در تماس باشید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید تنظیمات مختلفی در واتس‌اپ وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به نفع حریم خصوصی و امنیتتان در سیستم‌عامل IOS تغییر دهید.

1-غیر فعال کردن حالت ذخیره خودکار فایل‌های مدیا

w2

 

پیام‌رسان واتس‌اپ به طور خودکار تمام عکس‌ها و ویدیوهایی که دریافت می‌کنید را در گوشی شما ذخیره می‌کند. اگرچه همه دوست داریم عکس‌ها و ویدیو‌ها را در داخل خود برنامه ببینیم، اما کسی علاقه‌ای ندارد تا حافظه گوشی به سرعت پر شود و سرعت گوشی افت کند، حال آنکه شما عضوی از گروهی شده باشید که روزانه صدها فیلم و عکس در آن منتشر می‌شود.

برای غیرفعال کردن این قابلیت باید ابتدا به منوی تنظیمات برنامه رفته سپس با وارد شدن به قسمت “Chat Settings” می‌توانید گزینه “Save Incoming Media” را در حالت خاموش قرار دهید.

2-غیر فعال کردن قابلیت پیش نمایش پیام‌ها

w3

فرقی نمی‌کند از واتس‌اپ بر روی چه نوع سیستم‌عاملی بهره می‌برید، این برنامه به‌طور پیش‌فرض پس از نصب پیام‌های دریافتی را در قالب یک اعلانیه نمایش می‌دهد، خیلی‌ها دوست ندارند دیگران بتوانند حتی اتفاقی این پیش‌نمایش‌ها را بخوانند، بدین ترتیب این قابلیت را غیرفعال می‌کنند.

برای غیرفعال کردن پیش‌نمایش پیام‌های دریافتی در پیام‌رسان واتس‌اپ ، به قسمت تنظیمات برنامه رفته و بعد از ورود به بخش Notifications گزینه Show Preview را خاموش کنید. حالا دیگر متن در پیش‌نمایش نشان داده نمی‌شود.

3- انتشار موقعیت کنونی شما

w5

یکی از قابلیت‌های اصلی ر پیام‌رسان واتس‌اپ امکان مکان‌یابی کاربران است، به این معنا که اعضای این شبکه می‌توانید مکان سایر اعضا را زمان حضور در این شبکه مجازی پیدا کنند و به این ترتیب بسیاری از اعضا بدون اینکه خود اطلاع داشته باشند، تحت تعقیب چشم‌های تجسس گری هستند که به قصد ورود به حریم خصوصی شان را دارند. البته نا گفته نماند که تا خود کاربر گزینه نمایش مکان‌یابی و چی‎پی‎اس دستگاه خود را فعال نکند این قابلیت شروع به کار نخواهد کرد.

در هنگام چت کردن با کلیک بر ر روی آیکون فِلِش و سپس Share Location، این ویژگی را فعال خواهد شد، اما اگر این رویه طی نگردد، مکان فعلی شما با هیچ‌کس به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

4 – مخفی کردن قابلیت last seen

w1

همان‌طور که در جریان هستید، واتس‌اپ  به طور پیش‌فرض آخرین زمان مراجعه شما به این پیام‌رسان را برای دوستانتان نمایش می‌دهد، اما برای غیر فعال کردن این قابلیت به منوی تنظیمات برنامه رفته و بعد مسیر Account> Privacy> Last Seen را طی کنید. در این قسمت شما قادر خواهید بود شخصی‌سازی‌های لازم را برای نمایش آخرین بازدیدتان انجام دهید و یا مقرر گردانید که هیچ یک از دوستانتان امکان مشاهده این قابلیت را نداشته باشند.

5- پشتیبان گیری مدوام

w4

بهتر است در جریان باشید که واتس‌اپ به‌طور خودکار از تمام تاریخچه فعالیت‌های شما در سرورهای خود فایل پشتیبان تهیه می‌کند. برای غیر فعال کردن این قابلیت باید مسیر “Settings” > “Chat Settings” > “Chat Backup” را دنبال کرده و سپس تعیین کنید که فایل پشتیبان خودکار هرچند وقت تهیه گردد.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

695 نظر برای این مطلب
  1. sara می‌گوید

    سلام چطوری میشه در حین تماس تصویری صدا رو قطع کنیم

  2. asal می‌گوید

    چجوری میشه تم رو از جی بی واتس اپ برداری؟!

  3. Zahra5332 می‌گوید

    چجوری میشه وقتی یه نفر تماس میگیره تو واتساپ تماسش تو صفحه نمایش گوشی نشون داده نشه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چنین قابلیتی وجود نداره

    2. زینب می‌گوید

      سلام.اگر تماس صوتی واتس آم باشه که میتونید از صفحه واتس آپ خارج شوید.من بارها این کار رو کردم…

  4. Senator می‌گوید

    سلام ببخشید من الان پروفایل یکی از دوستام رو باز نمیکنه در صورتی که اون نه منو بلاک کرده و نه مشاهده پروفایل رو روی هیچکس قرار داده بازدیدش هم به این صورته
    این مشکل برای چیه ممکن واتساپش رو هک کردن

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      خیر هر چی باشه ارتباطی به هک کردن نداره بعدا دوباره امتحان کنید
      ضمنا ابتدای آدرس ایمیل WWW نگذارید این نشانه برای آدرس سایت هست نه ایمیل!

  5. انوشا می‌گوید

    سلام
    عکس پروفایل بعضی مخاطبای من نشون داده نمیشه علت چیه؟؟؟

    1. صدف می‌گوید

      بلاکت کردن🙂

  6. jalil می‌گوید

    امنیت تماس تصویری واتساپ چطوره ؟

    1. بهناز می‌گوید

      امنیت تماس تصویری در واتساپ چطوره
      یعنی در گوشی ذخیره میشه

      1. محسن صحافی می‌گوید

        خیر.. به طور خودکار ذخیره نمیشه اما به هر حال ساده‌ترین راه گرفتن اسکرین شات تصویر شما در گوشی طرف مقابل هست و ممکنه برنامه‌هایی باشن که بتونه تصویر تماس ویدئویی شما رو ضبط کنه.
        امنیتش هم بنابر چیزی که خودشون اعلام کردن بالاست.

  7. بذرافکن می‌گوید

    با سلام
    دستگاه گوشی honor 8 lite خریده ام.
    مشکل من این است که وقتی گوشی روی حالت stanby است وصفحه قفل میشود،وات ساپ و تلگرام قطع میشود تا زمانی گه صفحه مربوطه را مجددا باز کنم.
    با تشکر بذرافکن

  8. ساحل می‌گوید

    سلام چطور در ایفون روی واتس اپ قفل بگذارم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بدون جیلبریک امکانش نیست

  9. هانیه می‌گوید

    سلام خسته نباشید…شنیدم یه نفر میگفت که با یه خط روی دوتا موبایل واتساپ نصب کرده.یعنی هر پیامی که از واتساپ روی گوشی اصلی میومده به گوشی دومم ارسال میشده…واقعا همچین چیزی هست؟اگه اینجوری باشه هرکس که شماره مارو داشته باشه میتونه با شماره ما واتساپ نصب کنه و پیامامونو روی گوشی خودش ببینه!!راهنمایی کنید لطفا

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چنین راهی بعید میدونم وجود داشته باشه. هر بار از یک گوشی وارد واتس اپ بشید هم باید اس ام اس وارد شده رو تایید کنید هم از سایر حساب ها خارج میشه

    2. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله امکانپذیره اما به یک شرط. واتساپ، تلگرام و.. روی هر چند تا دستگاه که بخواهید نصب میشن اما وقتی می‌تونن به پیام‌ها و در واقع اکانت شما دسترسی داشته باشن که به سیمکارت و شماره شما یا برنامه نصب شده روی دستگاه اول دسترسی داشته باشن.. چون نیاز به وارد کردن کد تایید برای ورود به اکانت در دستگاه‌های دوم و سوم و.. هست. البته فقط یک بار..

  10. جابر می‌گوید

    با سلام
    گوشی من 6s هستش وقتی تماس تصویری با ایمو یا واتساپ میگیرم صدای من قطع میشه ولی تو تماسهای صوتی این مشکل نیست .اگه میشه راهنماییم کنین .ممنون

    1. zahra می‌گوید

      vase manam intori shode nemidunam chikar konam??

  11. على می‌گوید

    سلام اگه بخوایم برگرده به وضعیت قبلى راهى وجود داره که وضعیت(متن کوتاه)نمایش داده بشه؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      خیر برای همیشه تغییر کرده و برای همه کاربرا تغییر خواهد کرد. نسخه های قبلی قدیمی هم در آینده نزدیک دیگه کار نخواهد کرد

  12. سارا می‌گوید

    سلام خسته نباشید گوشی من ۵اس هست تو واتساپ نمیتونم وضعیت مخاطبینم رو ببینم

    1. علی ارغوان می‌گوید
  13. شراره می‌گوید

    سلام تو آپ جدید چطور میتونم وضعیت رو تغییر بدم

  14. مجتبی می‌گوید

    سلام وقتتان بخیر
    سوالی داشتم از شما حجم ارسال فیلم در گوشی من250 اما در گوشی دوستم 16 است خواستم ببینم علت چیهو چطور میشه افرایش داد در16.ممنون از شما
    مجتی

  15. مه سیما می‌گوید

    چجوری میتونم ویس فرستاده شده توسط مخاطبم رو ذخیره کنم؟؟؟؟

  16. پوریا می‌گوید

    سلام من یه مشکل دارم ممنون میشم کمکم کنید. ویس میخوام بدم نمیشه عکس یهویی میگیرم نمیگیره .و پیام ۵۰ تا میخوام از یه گپ دیگه بفرستم گپ دیگه که میشه فوروارد انتقال میده اما تیک نمیخوره و تا ارسال شدنش چندین ساعت طول میکشه و بدتر از همه من تا پایان ارسال ۵۰ پیام نمیتونم چت کنم چون تیک نمیخوره .

  17. بهار می‌گوید

    سلام
    چکار کنم ک تو واتساپ فقط مخاطبینم عکس پروفایلم ببینن یعنی فقط کسایی ک من شمارشون تو گوشیم دارم ؟؟؟؟

  18. الهام می‌گوید

    باعرض سلام وخسته نباشید مامیخواییم از کامپیوتر که وصل شدیم به واتساپ باکامپیوتر نمیتونیم تماس تصویری بگیریم؟ اگه میشه چطوری میتونیم بدون استفاده از گوشی تماس تصویری برقرار کنیم؟
    لطف میکنید راهنماییم بکنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تا جایی که خبر دارم در نسخه دسکتاپ این امکان برقرار نشده است

  19. kardoost می‌گوید

    سلام ببخشیدچه جورمیتونم پیامها وفایلها رو ازگوگل درایو برگردونم به واتس اپم چون تمام چتها وپیامهای من پاک شده میخام دوباره برگردند

    1. علی ارغوان می‌گوید

      وقتی واتس اپ رو دوباره نصب می کنید به صورت خودکار پیام ها رو بر می گردونه

      1. الهام می‌گوید

        ببخشید من گوشیم ایفونه و وضعیت چندتامخاطبموmuteکردم چجوری میتونم برگردونم؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          توی همون صفحه استاتوس ها یا وضعیت ها موارد mute ها هم هست. یکیش رو باز کنید گزینه برای Unmute داره

  20. محمود می‌گوید

    سلام
    من می خام از کلیه پیام های در یافتی و ارسالی در برنامه واتس اب به صورت آنلاین پشتیبان گرفته شود و در حافظه ذخیره شود و یا به صورت خودکار روزانه برام ایمیل بشه
    آیا امکان پذیر است لطفا راهنمایی کنید
    ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      settings-chat-chat backup به صورت خودکار توی گوگل درایو شما ذخیره میشه اما ایمیل نمیشه

  21. @$@! می‌گوید

    سلام من ios10 دارم وقتی با کسی تو واتس اپ ح میزنم میاد تو phone ام چجوری میتونم کاری کنم ک نیاد ؟؟

  22. بیژن می‌گوید

    سلام.من میخام از قابلیتهای جدید واتس آپ مانند نقاشی کشیدن روی عکسها و گذاشتن ایموجی روی ویدئوها و تصاویر استفاده کنم.تو ورژن جدیدی که ارتقا دادم این قابلیتها ذکر شدن.آموزش لطفا

  23. امير می‌گوید

    سلام. من اپل ۶ اس دارم. اوایل با هرکس تو واتساپ چت میکردم وقتی ازش پیام میومد ادرس اینستای همون کنتاکت رو نمایش میداد برام. یعنی من میتونستم ادرس اینستای اون کنتاکت رو ببینم وای نمیدونم چکار کردم که اون حالت از بین رفت. لطفا راهنماییم کنید که بتونم به همون حالت برگردونمش. مرسی

  24. طاهی می‌گوید

    سلام من میخوام برای واتس اپ کد امنیتی بدارم که هر کسی سر گوشیم بود نتونه پیامهای اپلیکیشن بخونه چطور میتونم این کار بکنم هر چی تو ستینگ سرچ کردم گزینه ای پیدا نکردم.ممنونم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      واتس اپ پیشفرض چنین قابلیتی نداره باید از اپلیکیشن های جانبی استفاده کنید مثل:
      http://farnet.ir/1395/04/153773/appnet-hexlock-app-lock-photo-vault/

  25. sahar می‌گوید

    سلام..گزینه ۲ رو میخوام انجام بدم اما توو notification اصلا همچین گزینه ای (show preview) نیست..میشه بگید چرا؟؟
    آپدیتش هم کردم..

  26. گندم می‌گوید

    من ios 10 نصب کردم. واتس اپم دچار مشکل شده. وقتی با کسی صحبت میکنم با واتس اپ و صفحه ام روخاموش میکنم ، واتس اپم قطع میشه!!!

  27. مریم می‌گوید

    سلام
    چطوری میتونم آخرین بازدید خودمو فقط مخفی کنم یعنی از بقیه رو ببینم؟ تو قسمت حریم خصوصی قسمت وضعیت رو وقتی میزنم هیچکس اصلا کار نمیکنه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر وضعیت خودتون رو مخفی کنید وضعیت بقیه رو هم نخواهید دید

  28. افاق می‌گوید

    سلام خسته نباشی
    چیجوری میتونم وقتی اخرین بازدیدش رومخفی میکنه من بفهمم اخرین بازدیدش چه زمانی بوده

  29. مهتاب می‌گوید

    سلام خسته نباشید.
    پیام های واتساپم تا وقتی برنامه رو باز نکنم و نت رو خاموش و روشن نکنم نمیرسه.البته با وایفا این مشکل وجود نداره فقط وقتی از داده سیم استفاده میکنم این مشکل هست.دلیلشو میشه بگید چیه؟

    1. حسين می‌گوید

      تو تنظیمات گزینه background app refresh رو فعال کنید

  30. مریم می‌گوید

    سلام. وقت بخیر.پیام هایی رو ک در واتساپ پشتیبانگیری میکنیم کجا و چطور میتونیم بازیابیشون کنم؟باسپاس

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توی پوشه WhatsApp گوشی ذخیره میشه و البته توی سرورهای واتس اپ

      1. فاطمه می‌گوید

        سلام ببخشید 1.میشه بگین وقتی که پشتیبان گیری کردیم و در پوشه واتساپ اومد .اگه پوشه واتساپ رو پاک کنیم باز هم اون محتوا که پشتیبان گیری شده در حافظه ذخیره میشه یا کلا پاک میشه چون من میخوام اون محتوا دیگه وجود نداشته باشه.2.یک سوال دیگع اگر من به کسی خط خودم رو بدم و اون با شماره ی من بره واتساپ ایا اگر پشتیبان گیری بکنه محتوایی که من قبلاداخل واتساپ خودم داشتم برای اون مجدداً در پوشه واتساپ ذخیره میشه؟؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          نسخه پشتیبان میتونه دوجا ذخیره بشه. حافظه داخلی گوشی و اکانت گوگل. اگر شماره رو به کسی بدید قاعدتا به حافظه گوشی شما یا اکانت گوگلتون دسترسی نداره.

  31. غزال می‌گوید

    چرا مکان من واسه دیگران قابل روءیته؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تا خودتون مکان رو نفرستید واسه کسی قابل رویت نیست

  32. xahra می‌گوید

    سلام
    من تصویر پروفایل رو روی فقط مخاطبین تنظیم کردم ولی باز هم یک نفر تصویر پروفایل منو میتونه چک کنه و ببینه چطور ممکنه؟ راهی داری برای این مشکل؟؟؟؟؟؟؟؟

  33. Hanieh می‌گوید

    سلام من واتس آپ و نصب کردم قسمت تنظیمات نمیاره اصلا.

  34. فاطمه می‌گوید

    سلام
    شما میدونید چراذچند روزه که وقتی پیامها در واتساپ خونده میشه اون دو تا تیک دیگه ابی نمیشه

  35. خداااااا!!!! می‌گوید

    سلام. من وات ساپ رو گوشیم نصب بود با یک شماره دیگه الان میخوام با یک سیم کارت جدید وات ساپ ی که قبلا رو گوشیم بود نصب بمونه یعنی گروه های که تو وات ساپم هستند پاک نشن و البته با این سیم کارت جدید (با این شماره جدید) پیام ها فرستاده بشن چیکار باید بکنم؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      Settings==>Account==>Change Number

  36. Aidin می‌گوید

    ایا امکانش هست ذر واتس اپ متنی که برای کسی فرستادیم رو ویرایش یا حذف کنیم

  37. Sh می‌گوید

    سلام میخواستم سوال کنم که چطورمیتونم last seen روتوی یک زمان ثابتی نگهدارم که تغببرنکنه ودیگران متوجه نشندمن کی میام درواتساپ. البته توجه کنیدکه میخوام تاریخ بخوره درلست سین ولی واقعی نباشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      امکانش نیست

  38. محمدرضا می‌گوید

    سلام من واتساپ رو آیفون 6 دارم الان میخوام واتساپم رو ویندوز 10هم نصب کنم البته نصب کردم ولی چطوری باید فعالش کنم با همون شماره که آیفون نصبه

  39. محمد می‌گوید

    سلام دوستان
    از وقتی واتساپم رو بروز رسانی کردم دیگه نمیشه عکس پروفایل بقیه رو ذخیره کنم چررررررررررآ؟؟؟؟؟
    لطفا بگید چیکار بگید بکنم
    ممنون

    1. باهوش می‌گوید

      سلام ،نمیشه که نشه ،از عکس دوستانت اسکرین شات بگیر

  40. ... می‌گوید

    سلام.من یه نسخە پشتیبان برای پیامهام تعیین کردم.اما پشیمان شدم.دیلیت اکانت هم کردم.ایا این قابلیت پشتیبان گیری از بین رفتە؟
    چطور بفهمم که چه ایمیلی برای پشتیبان گیری وارد کردم؟

  41. امید می‌گوید

    مطالب خیلی خوب بود زحمت کشیدین

  42. MARYAM می‌گوید

    با سلام
    من موقعی که داشتم برنامه رو بروزرسانی میکردم اشتباها موافقت خودمو برای داشتن پسورود ورود به برنامه اعلام کردم اما متاسفانه بدون داشتن پسورود نمیتونم وارد برنامه بشم درصورتیکه من هنوز هیچ پسوردی ندارم . چطور میتونم داشتن پسوردو حذف کنم ومثل همیشه وارد برنامه بشم ؟؟؟؟

  43. علی می‌گوید

    سلام سرعت دانلودفیلمم خیلی پایینه گوشیم نت 4G داره لطفا اگه کسی میتونه کمکم کنه بیاد ایمیلم باتشکر
    Shirvani1368@gmail.com

  44. z می‌گوید

    سلام وقت بخیر
    ببخشید توی گوشی اپل 6 چگونه می توان یک یا چند فایل نوتیفیکیشن را در داتس اپ ظاهر کرد و یا اینکه چگونه می شود یک اسم را هیدن و دوباره آشکار کرد

  45. مهر می‌گوید

    سلام , خسته نباشید
    من حس میکنم کسی بلاکم کرده , عکسش رو نمیتونم ببینم , لست سین هم نمیتونم ببینم , ینی هیچی نمیزنه حتی نمینویسه لست سین , اما وقتی پی ام میدم دو تا تیک میخوره , میشه کمکم کنید بگید جریانش چیه؟
    البته عکسی که گزاشتم واسه تماس هاش میاد رو پروفایلش
    لطفا سریع بهم جواب بدید

  46. احمد عالیفر می‌گوید

    درود بر شما تهیه کنندگان مطالب ارزشمند

  47. امید می‌گوید

    سلام خسته نباشید من وقتی با واتساپ تماس صوتی برقرار میکنم صدای من برای دوستانم نمیره اما من صدای انهارا میشنوم لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم تا انها صدای منو دریافت کنند

  48. فرزانه می‌گوید

    فعال کردن پیام رسان وات ساپ

  49. فاطمه می‌گوید

    سلام
    ممنون اما من هم ایتم های را که بیان کردید پیدا نکردم گوشی من سامسونگ گلگسی آلفا ست

    1. ابراهیم می‌گوید

      سلام و خسته نباشید اما آگه مطلب رو کامل میخوندید نوشته برای سیستم عامل ios

  50. Mohamad می‌گوید

    سلام خسته نباشید من گوشیم note 4 e و داقعا بایست show massage preview ولی تو قسمت notification همچین چیزی نیس اگه میشه راهنمایی کنید لطفا