استفاده از ساعت هوشمند حین رانندگی می‌تواند خطرناک‌تر از تلفن همراه باشد

آمریکا سال‌هاست استفاده از گوشی هوشمند حین رانندگی را غیرقانونی اعلام کرده است بااین‌همه شروع این قانون و اجرای آن در انگلستان  به سال 2003 بازمی‌گردد. اما حالا که ساعت‌های هوشمند به مسیریابی هم مجهز شده‌اند استفاده از آن‌ها حین رانندگی چقدر خطرناک است؟

0

طی یک سال گذشته و با ورود پوشیدنی‌هایی مثل اسمارت‌واچ‌ها رانندگان راهی تازه برای پیام دادن، تماس تلفنی و درمجموع به خطر انداختن جان خود پیداکرده‌اند. کار کردن با اسمارت‌واچ‌ نیازی به استفاده از دست‌ها ندارد و به همین خاطر استفاده از آن کمی متقاعدکننده‌تر به نظر می‌رسد اما، آیا واقعاً می‌توان آن‌ها را ابزاری ایمن در حین رانندگی قلمداد کرد؟ نتایج تازه‌ی تست‌های آزمایشگاه تحقیقاتی حمل‌ونقل (TRL) ورکینگهام انگلستان نشان داد که استفاده از اسمارت‌واچ‌ها برای پیام دادن در حین رانندگی در مقایسه با گوشی‌های هوشمند خطرناک‌تر است! آزمایشات انجام گرفته توسط TRL نشان داد رانندگانی که در حین رانندگی مشغول خواندنِ پیام از روی اسمارت‌واچ خود بودند واکنششان برای انجام یک مانور اضطراری کندتر از زمانی است که از اسمارت‌فون استفاده می‌کنند. واکنش اضطراری در حالت اول (استفاده از اسمارت‌واچ) طی 2.52 ثانیه و در حالت دوم (استفاده از گوشی هوشمند)طی 1.85 ثانیه ثبت شده است درحالی‌که واکنش در حین صحبت کردن باسرنشینان خودرو طی 0.9  ثانیه گزارش‌شده است.

Apple-Watch-Models

دولت انگلستان استفاده از اسمارت‌واچ در حین رانندگی را ممنوع بکند یا نکند هنوز مشخص نیست اما در حال حاضر استفاده از Moto 360، LG G Watch R یا اپل واچ در هنگام رانندگی قانونی است و برخی بر این باورند که این امر مشکلات بسیاری برای راننده و سرنشینان در پی خواهد دارد. شبکه خبری هافینگتن پست می‌گوید گرچه استفاده از اسمارت‌فون‌ها ممنوع شده اما قانون منع استفاده از اسمارت‌واچ‌ها احتمالاً به این زودی‌ها وضع نخواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، یکی از کارخانه‌های ایمنی خودرو درخواست منع فوری استفاده از اسمارت‌واچ‌ها را مطرح کرده است. حرکتی که به نظر اضطراری می‌رسد چراکه مرگ‌ومیر ناشی از استفاده از اسمارت‌فون‌ها، 10 سال پس از وضع قانون ممنوعیت استفاده از گوشی هوشمند در حین رانندگی، در سال 2013 به مجموع 22 حادثه رسید. سؤال این است که آیا سایر کشورها نیز این اطلاعات را در نظر می‌گیرند و تست‌های ایمنی خود را انجام می‌دهند؟ آیا آن‌ها نیز چنین تعبیری نسبت به استفاده‌ از ساعت‌های هوشمند در حین رانندگی دارند؟ نظر شما چیست؟ آیا فکر می‌کنید استفاده از اسمارت‌واچ‌ها در حین رانندگی به‌اندازه‌ی گوشی‌ها خطرآفرین باشد؟ آیا باید قانون منع استفاده از اسمارت‌واچ در حین رانندگی نیز به تصویب برسد؟

AndroidHeadlines

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.