پروژه Google Code به‌زودی برای همیشه تعطیل خواهد شد

Google Code یک سرویس میزبانی پروژه برای برنامه‌نویسان است که نه سال پیش توسط گوگل ایجاد شد. ظاهراً استقبال کم برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان باعث شده تا این غول جستجو تصمیم بگیرد آن را برای همیشه تعطیل کند.

0

گوگل روز گذشته امکان ایجاد پروژه جدید در Google Code را متوقف کرده و از مردادماه امکان ایجاد تغییر در پروژه‌های فعلی را هم غیرفعال خواهد کرد تا در تاریخ پنجم بهمن ماه سال آینده آن را کاملاً تعطیل کند. گوگل می‌گوید پروژه گوگل کد را وقتی آغاز کرد که گزینه‌ها برای میزبانی پروژه محدود بودند اما از سال 2006 تاکنون سرویس‌های مشابه بسیاری مانند GitHub و Bitbucket ایجاد شده‌اند که اخیراً محبوبیت بسیار بیشتری یافته‌اند.

گوگل برای همکاری بیشتر با توسعه‌دهندگان حدود هزار پروژه متن‌باز خود را به سرویس GitHub منتقل کرده است. به گفته گوگل مهاجرت توسعه‌دهندگان گوگل کد را به جایی برای اسپم و سواستفاده تبدیل کرد و حالا با بررسی‌های انجام شده مشخص شده Google Code ارزش فعالیت بیشتر را ندارد و بهتر است تعطیل شود.

سرویس گوگل کد اولین سرویسی نیست که به علت بهتر بودن رقبا تعطیل می‌شود اما جالب این‌جاست که گوگل یکی از اولین‌های این عرصه بوده ولی نتوانسته با امکانات بیشتر رقبای جدید مقابله کند. خوشبختانه برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگانی که پروژه‌های خود را بر روی Google Code ثبت کرده‌اند می‌توانند با استفاده از ابزارهای قرار داده شده در بلاگ رسمی گوگل پروژه‌هایشان را به سرویس‌های GitHub و یا Bitbucket منتقل کنند.

TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.