سه چیزی که باید درباره USB نوع C بدانید

اگر برای شنیدن خبرهای روز فناوری هیجان زده هستید و یا به دنبال کسب اطلاعاتی در خصوص تکنولوژی‌های آتی USB می‌باشید باید بدانید که این کابل کوچک ویژگیهای تازه‌ی بسیاری را در خود جای داده است.  مک‌بوک نخستین نوت‌بوکی است که از کانکشن USB-C برخوردار است اما احتمالا در سال جاری بسیاری از دستگاه‌ها چنین قابلیتی خواهد داشت. در حال حاضر در این نکاتی هست که لازم است در خصوص اتصالات یو‌اس‌بی3.1 (یا همانUSB  نوع C) بدانید.

1

اتصال ساده

دیگر نیازی نیست برای پیدا کردن جهت اتصال یو‌اس‌بی به دستگاه با آن کلنجار بروید یو‌اس‌بی3 از هر دو طرف قابل اتصال است. این ویژگی باعث می‌شود به هنگام وارد کردن آن خط و خش کمتری به دستگاه‌تان وارد شود.


قابلیت و سرعت انتقال بهتر دیتا

USB-3.1-type-c-speed-test

USB نوع C سرعت انتقال 10 گیگابیت در ثانیه، یعنی سرعتی دو برابر در مقایسه با USB 3.0 و نیروی کابل 20ولت و پنج آمپر بر ساعت دارد (نیروی کابل مدل قبلی 5 ولت و 1.8 آمپر بر ساعت است). این باعث می‌شود انتقال داده‌ها میان دستگاه‌ها مدت زمان کمتری طول بکشد.


دانگل‌های USB دوستان تازه‌ی شما خواهند بود

Apple-macbook-dongle

استانداردیو‌اس‌بی نوع C هنوز در دسترس قرار نگرفته است و در حال حاضر برای برقراری اتصال میان چیزهایی (مثل یک اسکرین HDMI یا دستگاهی با یو‌اس‌بی قدیمی) باید برخی دانگل‌ها را جمع‌آوری کنید. اگر می‌خواهید یک MacBook جدید خریداری کنید، دانگل‌های مالتی پورت بسیاری وجود دارند که انتقال‌ها را ساده‌تر می‌کنند.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. حمید می‌گوید

    دیگه واقعا وقتش بود که این پورت یو اس بی هم یه پیشرفتی بکنه!