جزئیات بیشتر از ویژگی‌های جدید اندروید 5.1 منتشر شد

گوگل صبح امروز نسخه 5.1 اندروید را با ویژگی‌های اصلی پشتیبانی از دوسیم کارت، تماس HD و امنیت بیشتر معرفی کرد. حالا جزئیات بیشتری از سایر تغییرات ریز و درشت این نسخه از اندروید منتشر شده که آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

24

همان‌طور که در مطلب معرفی اندروید 5.1 نوشتیم حالا حتی اگر سارق گوشی شما را فکتوری ریست کند باز هم رمز گوشی کماکان پای برجا خواهد ماند و اگر از قابلیت رمزگذاری اندروید استفاده کرده باشید به هیچ‌وجه امکان دسترسی به اطلاعات شخصی و محرمانه شما وجود نخواهد داشت.

علاوه بر ویژگی‌های گفته شده اندروید 5.1 روان‌تر از گذشته عمل خواهد کرد و مخصوصاً نکسوس 5 پس از آپدیت عملکرد بسیار بهتری دارد. همچنین انیمیشن‌های ریز اما جذاب بیشتری براساس زبان طراحی متریال گوگل اضافه شده و ویژگی‌های جدید زیر نیز به عنوان بخشی از 14700 خط کد جدید اندروید اعلام شده است:

LED-notification

یک – چراغ اعلان در همه حالت‌ها کار می‌کند

چراغ LED نوتیفیکیشن که در بسیاری از گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی وجود دارد حالا در هر سه حالت None، Priority و All فعال خواهد بود تا وقتی صدایی از گوشی شما خارج نمی‌شود حداقل با این LED متوجه رسیدن اعلان‌های جدید شوید.

Android-5.1-wifi-quicksettings

دو – ارتقای تنظیمات سریع وای‌فای

در بخش تنظیمات سریع نوتیفیکیشن‌ها حالا می‌توانید به جز روشن و خاموش کردن وای‌فای نام شبکه‌های در دسترس را نیز مشاهده کرده و به شبکه دلخواه خود متصل شوید.

Android-5.1-bluetooth-quicksettings

سه – ارتقای تنظیمات سریع بلوتوث

حالا علاوه بر روشن و خاموش کردن بلوتوث همچنین قادرید تا دستگاه‌های بلوتوثی اطراف را نیز مشاهده کرده و به آن‌ها وصل شوید. البته کماکان برای اسکن کردن بلوتوث باید به تنظیمات اصلی مراجعه کنید و در این صفحه تنها دستگاه‌های جفت (Pair) شده قابل رؤیت خواهند بود.

Android-5.1-lockscreen

چهار – بهبود عملکرد صفحه قفل

یک تغییر ریز دیگر اینکه در صفحه قفل اگر نوار نوتیفیکیشن‌ها را باز کرده باشید می‌توانید برای باز کردن قفل خارج از آن انگشت خود را به بالا بکشید. در اندروید 5.0 این عمل تنها نوتیفیکیشن‌ها را بسته و برای آنلاک کردن باید دو بار سوایپ کنید.

Android-5.1-hide-quicksettings

پنج – غیرفعال کردن سوییچ‌های غیرضروری در تنظیمات سریع

امکاناتی مانند نگاتیو یا Invert کردن رنگ‌ها و همچنین Hotspot ممکن است برای برخی کاربران مفید و برای دیگران اضافه باشند. خوشبختانه در اندروید 5.1 می‌توانید انگشت خود را در تنظیمات سریع روی هر کدام از این دو نگه‌داشته و با انتخاب گزینه Hide آن‌ها را غیرفعال کنید.

Android-5.1-screen-pin

شش – تغییرات در ویژگی Screen Pinning

قابلیت Screen Pinning برای قفل کردن گوشی برای استفاده تنها از یک اپلیکیشن حالا بهتر عمل کرده و برای کار با آن گیج نخواهید شد.

Android-5.1-heads-up

هفت – بهبود عملکرد Heads Up

نوتیفکیشن‌ها در اندروید 5 گاهی به سبک iOS به صورت یک مستطیل بالای صفحه نمایش داده می‌شوند. در اندروید 5 با سوایپ آن‌ها به بالا و پایین اعلان به طور کلی حذف می‌شد اما حالا می‌توانید با سوایپ به بالا تنها آن را از روی صفحه محو کنید.

Android-5.1-none-alarms

هشت – تغییر در حالت صدای None

در اندروید 5 اگر حالت None را انتخاب کنید گوشی یا تبلت حتی برای آلارم‌ها نیز هیچ صدایی تولید نخواهد کرد. در اندروید 5.1 قادر خواهید بود تا برای آلارم‌ها استثنا قائل شوید.

 PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24 نظر برای این مطلب
  1. بشیر می‌گوید

    باسلام میخواستم بپورسم چرا گوشی هوواوی اندرویدش عوض نمیشود

  2. Mehrnush می‌گوید

    سلام من اندروید۵نصب کردم ولی اینستا کارنمیکنه آیاراه حلی داره

  3. ali می‌گوید

    با سلام.میخواستم بپرسم چرا اندروید 5.1.1 گوشی سونی z2 توی قسمت اعلانش یعنی بالا گزینه های سایلنت و چیزای دیگه رو نداره؟حتی قسمت ویرایشش هم امتحان کردم نداشت همش باید با دکمه ببریش رو سایلنت اگه کمک کنید ممنون میشم

  4. هاشم می‌گوید

    سلام ، با این اندروید5.1.1وظعیت پیام هام خیلی بد شده، تازمانی که خودم به کسی پیام ندم پیام هایی که اون داده واسم نمیاد

  5. مجید می‌گوید

    سلام از امروز که آپدیت کردم کلید های پایین صفحه که شامل کلید بک و کلید پنجره از کار افتاده چکار باید بکنم

  6. محمد می‌گوید

    تلفن همراه من گلکسی j7سامسونگ است و وقتی wi fiرو روشن میکنم روشن نمیشه مینویسه درحال روشن شدن البته چند بار روشن شده من حالا بسیار معتل مانده ام ازتون درخواست کمک میکنم.

  7. ahmad می‌گوید

    من یک لس تری دارم وبه روش غیررسمی اندروید۵.۰.۲کردم ولی یه مشکل پیش اومده که دوربی یا همان کمرا کار نمیکنه علتش چیه

  8. اسماعیل محمودی می‌گوید

    من الان در وسط اپدیت honor 4x هستم امیدوارم بهتر بشه که بدتر نشه ههههه

  9. امیر می‌گوید

    راستی عاقا یه سوال دیگه دیزایر 500 هم دارم اندرویدش 4.1.2 میشه اینم ارتقا داد یکی راهنماییم کنه ارتقا بدم بهتر میشه یا بیخیالش شم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/

  10. امیر می‌گوید

    سلام
    عاقا من اچ تی سی دیزایر 820 s دارم اندروید خودشم 4.4 کیت کت میخام راهنماییم کنید به اندروید 5.1 ارتقا بدم ندم؟؟؟؟؟؟؟ واقعا دو روز دارم نظرات دوستانو میخونم به نتیجه ای نرسیدم میترسم خرابش کنم مصرف باطری کم میشه محیطش چی بهتره اصن یکی میتونه بگه خداییش کدوم بهتر
    ممنون میشم جوابمو بدید

  11. Ali می‌گوید

    برایhuawei p7 l10چکار باید بکنیم؟

  12. ali می‌گوید

    سلام
    من اندروید 5.1.1 نصب کردم,ازم پسورد میخواد
    باید چیکار کنم؟؟؟؟؟؟
    رمزی که خودم گذاشتم و قبول نمیکنه

  13. علی می‌گوید

    سلام من گرند ۲ دارم و اندروید ۵.۱.۱ غیر رسمی رو روش ریختم ولی موقع تماس نه صدایی از بلندگو میاد نه صدایی از میکروفون میره
    مشکل کجاست ؟؟؟؟

  14. Ebrahim می‌گوید

    اندروید 5.1.1 خیلی روانتر شده اما یسری مشکلم دارد،مثلأ وقتی صدای گوشیا تا اخر کم میکنی رو سایلنت نمیرد فقط رو ویبره میرد اما تو اندروید 4 یا حتی 5.0.0 این امکان وجود داشت. وقتی گوشیا اپدیت میکنید گالری پیش فرض حذف میشد و کل عکسا میرد تو برنامه عکسا مجبور شدم گالری kk از بازار دان کنم تا زبان فارسیم داشته باشد اما در مورد باطری میتونم بگم از اپدیتهای قبلی خیلی بهتر شده.تنظیم خودکار نور صفحه تغیبر کرده هر کاری کردم رو خودکار نرفت فقط بطور دستی میشد نورا کم کرد اما در کل اندروید روان و سریعیه.قرار هفته دیگه اندروید 6 بیاد خود گوگل اعلام کرد.میگن تو اندروید6 مصرف باطری در زمان خاموشی صفحه 30℅ افزایش پیدا میکند که این خیلی عالیه.

  15. M.k می‌گوید

    سلام اقا از شما خواااهش میکنم به مشکل من رسیدگی کنید..گوشی من sony xperia c3هست من اپدیت اندروید5.0.2رو دان کردم شنیدم واسه گوشی من اندروید5.1 هم اومده چون دوستم به این نسخه ارتقا داده میخواستم بدووونم چرا واسه من نیومده خواااااهش میکنم راهنمایییم کنید

  16. ali می‌گوید

    سلام
    اقا ایمان باید گوشیت رو ریسیت فاکتوری کنی
    مشکلت حل میشه

  17. ایمان می‌گوید

    .سلام من اکسپریا زد۳ رو اپدیت کردم ولی کد های ussd رو اجرا نمیکنه ،مشکل چیه؟

  18. Amir Reza می‌گوید

    سلام دوست عزیز
    ببخشید آیا نسخه ی ۵.۱.۱
    برای سری S سامسونگ S4 Gt-i9500
    خواهد آمد ؟ تا چه زمانی ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      هنوز مشخص نیست. معمولاً گوشی های سامسونگ تا 2 آپدیت اصلی رو حتماً دریافت می کنند از اونجایی که اس 4 با اندروید 4.2 عرضه شده و به 4.4 و 5.0 آپدیت شده مشخص نیست آپدیت دیگه ای رو هم دریافت کنه

  19. Fafa می‌گوید

    مشکل باتری تو ۵.۱حل میشه؟ من روزی چند بار میزنم به شارژ،خسته شدم،یا این که همش برنامه دانلود میکنه نمیدونم باید چی کار کنم،نکسوس ۵دارم الانم ۵.۰.۱روشه،باید چی کار کنم

    1. Vandal می‌گوید

      آقا من دیشب نصب کردم هم مصرف باطری خیلی بهتر شده هم تو بنچ مارک نمرش بهتر شده دوربین هم درست شده
      من قبلا چند بار در روز میزدم به شارژ الان از دشب تا امروز بعد از ظهر از 100 تازه رسیده به 47 تازه wifi هم روشنه.
      به نظر من گل کاشتن

      1. علی می‌گوید

        سلام،من اچ تی سی دارم و اندروید5.0.1 روشه رریختم،الان این لندروید 5.1 جدیدتره باز،ایا؟

  20. محمدرضا می‌گوید

    سلام.
    من تازه فلش زدم روی نکسوس 5.اضافه میکنم نسبت به ورژن 5.0.1استفاده ی سیستم از رم خیلی بهینه شده. تو ورژن قبلی فقط 1 گیگ رو سیستم اشغال میکرد.باگه تو قسمت مولتی تسک هم رفع شده.رونی گوشی هم خیلی جزئی بهبود داشته.مصرف باتری هم باید بهتر شده باشه ولی هنوز مطمئن نیستم باید ازش استفاده کنم ببینم چطوره :)

  21. پویان می‌گوید

    برای گوشی G2 ما که هنوز 5 هم نیومده، 5.1 معرفی شد، احتمالا LG میخواد صبر کنه اندروید 10 بیاد یه جا آپدیت بده خسته نشه!