سونی: چرخه پرچمداران اکسپریا یکساله نخواهد شد
اگر شما هم یکی از کاربران یا علاقهمندان به گوشیهای هوشمند سونی باشید، بدون شک در جریان هستید که این کمپانی برخلاف سایر رقبا به جای بازه زمانی یک سال، حدود هر شش ماه یکبار پرچمداری جدید را به بازار عرضه میکند.
غول ژاپنی سونی، در شهریور سال ۱۳۹۳ گوشی هوشمند اکسپریا زد 3 را در نمایشگاه IFA برلین رونمایی کرد و بنا به چرخه معرفی پرچمداران جدید انتظار میرفت نسل بعدی این محصول در تیرماه در روند برگزاری نمایشگاه CES معرفی گردد که این اتفاق رخ نداد. هواداران سونی بعد از CES، این احتمال را دادند که اکسپریا زد 4 در کنگره جهانی موبایل اسپانیا رونمایی شود، اکنون با توجه با خاموش شدن شمع این نمایشگاه، امید هواداران بازهم ناامید گردید.
همانطور که پیش از این گفتیم سونی در بخش موبایل با بحران روبروست و این احتمال وجود داشت که این بخش نیز مانند بخش وایو واگذار شود. Tim Harrison نایبرئیس بخش ارتباط عمومی از قسمت تلفن همراه سونی گفته آنچه Hirai سعی در بیانش داشته این است که سونی دیگر شرکت بزرگی است و باید گزینهها را بررسی کرده و قدرت انتخاب داشته باشد. هریسون ادامه داد که مدیرعامل اصلاً قصد نداشته از دست این بخش خلاص شود. وی نگفته که این بخش برای فروش گذاشتهشده و مطلقاً هم این بخش برای فروش نیست.
با منتفی شدن فروش بخش کسبوکار موبایلی سونی، شایعهپراکنها دست به کار شدهاند و در اولین اقدام اعلام گردید که سونی قصد دارد در چرخه معرفی پرچمداران اکسپریا تغییراتی ایجاد نماید. این بار نیز Tim Harrison به میدان آمده و در تازهترین اظهار نظر خود اعلام کرد که چرخه پرچمداران اکسپریا یکساله نخواهد شد و قطعاً اسکپریا زد 4 تا پیش از نمایشگاه IFA 2015 معرفی خواهد شد.
وی همچنین اعلام کرد که سونی تا پیش از این نیز قصد آوردن اکسپریا زد 4 را به نمایشگاه موبایل بارسلونا نداشته و صرفاً به معرفی تبلت اکسپریا زد 4 و گوشی میان رده اکسپریا M4 Aqua بسنده کرده است.Pierre Perron مدیر سونی موبایل اروپای غربی نیز در این خصوص میگوید: سونی موبایل به هیچ وجه قصد معرفی یک گوشی هوشمند پرچمدار در هرسال را ندارد. ما به ساخت سختافزاری باکیفیت ادامه خواهیم داد و در این راه تجربیات مصرفکننده را نیز در نظر خواهیم گرفت.
در هر حال صحبتهای این دو مدیر تمامی پیشبینیها از سیاستهای آینده سونی را به هم میریزد. با این وجود به نظر نمیرسد سونی سیاست معرفی پرچمداران خود را در فاصله زمانی ۶ ماهه نیز ادامه دهد زیرا این کمپانی معتقد است که اکسپریا زد 3 هنوز یک گوشی مدرن بهحساب میآید و کمی زمان لازم است تا امکانات و پیشرفتهای اکسپریا زد 4 بتواند خودنمایی کند.
به نظر منم این ایده خوبیه که حتما شرکتا برای ارائه یه پرچم دار خودشونو محدود به یه زمان مشخص نکنن!
همین ارائه پرچم داران در زمان مشخص باعث شده که در ظاهرشون خیلی تفاوت احساس نشه!
سخت افزار هم در حال حاضر بسیار جلوتر از نرم افزار هست و همچنان میشه با پرچم دار سال ۲۰۱۳ تمامی بازیهای امسال رو به راحتی اجرا کرد!
البته تنها مزیت ارائه سالانه پرچمداران برای ما ایرانیهاست! چون میتونیم پرچم دار قبلی رو با قیمت واقعی بخریم ؛)