مایکروسافت آداپتوری برای اتصال بی‌سیم گیم‌پد اکس‌باکس وان به ویندوز عرضه می‌کند

مایکروسافت امروز در جریان برگزاری کنفرانس توسعه دهنگان بازی‌های رایانه‌ای یا همان GDC، از آداپتوری برای اتصال بی‌سیم گیم‌پد اکس‌باکس وان به ویندوز رونمایی کرد.

0

کنسول اکس‌باکس وان نقشی کلیدی در جریان کنفرانس توسعه دهنگان بازی مایکروسافت را داشته و رئیس بخش  اکس‌باکس”Phil Spencer” جزئیات مختصری از نحوه اتصال گیم‌پدهای اکس باکس وان به سیستم‌های رومیزی مجهز به ویندوز 10 را تشریح کرد.

همان‌طور که در  مستحضر هستید، مایکروسافت سال گذشته یک کیت نرم‌افزاری به‌منظور پشتیبانی ویندوز از گیم‌پدهای اکس‌باکس وان منتشر کرد. کاربران با نصب و راه‌اندازی این کیت نرم‌افزاری می‌توانستند از گیم‌پدهای اکس‌باکس وان البته از طریق درگاه یو‌اس‌بی به‌منظور انجام بازی در سیستم‌های رومیزی خود بهره ببرند، اما این کیت پس از برخی به‌روزرسانی‌ها که برای ویندوز منتشر شد از میان رفت و در حال حاضر هنگامی که کنترلر ها را توسط درگاه یو‌اس‌بی به رایانه متصل می‌کنید درایور مربوط به آن به‌صورت خودکار نصب می‌شود.

حال مایکروسافت یک روش جدید معرفی کرده است که با استفاده از یک  آداپتور کاربران می‌توانند به‌صورت بی‌سیم گیم‌پدهای خود را به پی‌سی مجهز به ویندوز متصل نمایند. هرچند اطلاعات تکمیلی از این گجت منتشر نشده، اما بر اساس شواهد به نظر می‌رسد گیم‌پد اکس‌باکس وان به‌منظور اتصال بی‌سیم به پی‌سی به هیچ تغییر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری نیاز ندارد و تنها مورد لازم برای اتصال این کنترلر ها آداپتور مذکور است. انتظار می‌رسد مایکروسافت این آداپتور را طی هفته‌های آینده به بازار عرضه کنند، این در حالیست که عده‌ای عقیده دارند این محصول تا عرضه نسخه نهایی ویندوز 10 قابل خرید نخواهد بود.

winbeta

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.