همکاری سایانوژن و کوالکام در نسل جدید سخت‌افزارهای تولیدی

سایانوژن شرکتی است که در زمینه عرضه رام‌های خاصی برای گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید فعالیت دارد.

0

کنگره جهانی موبایل بارسلونا نه‌تنها محلی برای معرفی محصولات جدید بوده، بلکه نقش پلی میان شرکت‌های فعال در حوضه‌های مرتبط با گوشی‌های هوشمند را نیز بازی کرده است. در همین راستا کوالکام در این نمایشگاه علاوه بر معرفی چند تراشه جدید اعلام کرد که با کمک سیانوژن در حال بازنگری بر روی بخش نرم‌افزاری پردازنده‌های میان رده خود است.

سیانوژن در یک سال اخیر سعی کرده تا نام خود را بیش از یک منتشر کننده رام مطرح کند و در همین راستا نیز تجربه همکاری با شرکت وان پلاس را داشته و حال پا را فراتر می‌گذارد و از این پس قصد دارد تا با یک شرکت بزرگ به نام کوالکام همکاری‌های خود را آغاز کند. این کمپانی در راستای تصحیح استراتژی، لوگوی خود را نیز به روز کرده است. سیانوژن در این راه وظیفه توسعه نرم‌افزاری دستگاه‌هایی را که از چیپست های کوالکام بهره‌مند هستند را بر عهده خواهد داشت.

کوالکام قصد دارد طرحی با نام به اصطلاح مرجع را با کمک سیانوژن پایه‌گذاری کند که هدف آن آشنایی بیشتر کمپانی‌های تولیدکننده گوشی هوشمند با قابلیت‌های محصولات این شرکت خواهد بود. بر اساس طرح مرجع، تولیدکنندگان مبتدی نیز به‌جای ماه‌ها صرف هزینه و وقت می‌توانند نهایتاً ظرف 60 روز گوشی هوشمند خود را ساخته و به بازار عرضه کنند.

بدین ترتیب بر اساس طرح مرجع کوالکام، نسخه توسعه داده شده اندروید توسط سیانوژن، جایگزین پلتفرم این غول تراشه سازی بر روی محصولاتش خواهد شد که به صورت معمول از کمبود امکانات متعددی خصوصاً در رابطه با محصولات که از سری چیپست های اسنپ‌دارگون ۲۰۰، ۴۰۰ و ۶۰۰ استفاده می کنند. در طرف مقابل سیانوژن نیز می‌تواند برنامه‌های بیشتری را بر روی محصولاتی که بر مبنای این طرح ساخته می‌شوند و اغلب میان یا پایین رده هستند به‌صورت پیش‌فرض قرار دهد.

این تعامل باعث خواهد شد تا سایانوژن چندین گام اساسی رو به جلو برداشته و تولیدکنندگان بسیاری که قصد دارند محصولات خود را با آخرین نسخه منتشر شده اندروید مدام به‌روز کنند به سمت خود جذب کند.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.