اچ‌تی‌سی: ما می‌خواهیم تمام گوشی‌های سری وان شبیه به هم باشند

همانطور که مستحضر هستید، سرانجام اچ تی سی و سامسونگ پرچمداران 2015 خود را در نمایشگاه موبایل بارسلونا معرفی کردند.سامسونگ بر خلاف سال های گذشته سنت شکنی کرد و در طراحی گلکسی اس 6 از شیشه و فلز به جای پلاستیک بهره برد، اما اچ‌تی‌سی M9 با تغییرات ظاهری محدودی نسبت به نسل قبلی به بازار عرضه خواهد شد.

0

طراحی اچ‌تی‌سی وان M9 شبیه به پرچم‌دار دو سال پیش این شرکت است؛ از سال ۲۰۱۳ که اچ‌تی‌سی وان M7 رونمایی شد و به دنبال آن One M8 در سال ۲۰۱۴ روانه بازار گردید. این کمپانی تایوانی در تشریح اقدام خود در استفاده از الگوی طراحی پرچم‌دار جدیدش این‌گونه توضیح داد: “ما می‌خواهیم تمام گوشی‌های سری وان شبیه به هم باشند، اما این روند به هیچ عنوان در راستای کاهش هزینه تولید نیست”

به نظر می‌رسد اچ‌تی‌سی نیز قصد دارد برای پرچم‌داران خود از یک الگوی طراحی همانند چیزی که اپل برای آیفون استفاده می‌کند، بهره ببرد. هر سه گوشی پرچم‌دار این شرکت در سال‌های گذشته کیفیت ساخت مثال زدنی دارند و بدنه‌ی تمام فلزی آن‌ها نیز نظر مثبت هر کاربری اندرویدی را به خود جلب می‌کند. طراحی گوشی‌های سری وان اچ‌تی‌سی در سال‌های اخیر جوایز بسیاری را به دست آورده تا جایی که عده‌ای این محصولات را زیباترین گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید می‌خوانند به همین دلیل کمپانی سازنده در طراحی M9 به‌جای ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر به دنبال ترکیب تلفن بسیار خوب قبلی خود با فناوری‌های جدید بوده است.

گوشی های سری وان به یک نماد در بازار موبایل تبدیل شده اند و وقتی محصولی از نظر طراحی خوب است دلیلی به تعویض ظاهر آن در نسل های مختلف نیست

هرچند در طراحی کلی وان M9 با وان M8 تفاوت چندانی مشاهده نمی‌شود، اما تغییرات ریز بسیاری در آن ایجاد شده است. از جمله این تغییرات می‌توان به تعبیه لبه‌های گرد اشاره کرد؛ همچنین بهینه‌سازی‌هایی در بدنه‌ی دستگاه انجام شده تا گوشی بهتر در دست جای بگیرد و کمتر سر بخورد. از دیگر تغییراتی ظاهری که اچ‌تی‌سی M9 نسبت به نسل‌های قبلی خود شاهد آن است، تعبیه سوراخ‌های متعددی برای خروجی اسپیکرهای BoomSound می‌باشد. در این محصول کمکان نوار مشکلی رنگی که لوگوی شرکت سازنده بر روی آن نقش بسته نیز وجود دارد.

سامسونگ و اپل که سرسخت‌ترین رقبای اچ‌تی‌سی در بازار گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند، در ظاهر نسل جدید محصولات خود پیشرفت‌های قابل توجهی اعمال کرده‌اند، این درحالیست که کمپانی تایوانی همچنان بر طبق طراحی One M7 می‌کوبد. آیفون‌های نسل جدید درآمد خوبی را برای ساکنین مانتن ویو در پی داشته‌اند، از طرفی کارشناسان با توجه به ظاهر جدید گلکسی اس 6، فروش بالایی را برای این محصول در سال جاری پیش‌بینی می‌کنند. حال باید صبر کرد و دید که آیا وان M9 نیز می‌تواند ناجی اچ‌تی‌سی باشد و یا این کمپانی تایوانی را به دوران ضرر دهی باز خواهد گرداند.

نظر شما در رابطه با طراحی و امکانات اچ‌تی‌سی وان M9 چیست؟

  cultofandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.