گوگل موضع خود درباره اجباری بودن رمزگذاری در اندروید 5 را تغییر داد

قابلیت رمزگذاری یا Encryption اطلاعات با معرفی اندروید 5 رونمایی شد و گوگل تصمیم گرفت تا این قابلیت را برای تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های با اندروید 5 برای امنیت بیشتر اجباری کند. اما پس از ایجاد مشکلات و کاهش کارایی گوگل حالا تصمیم گرفته تا فعال‌سازی آن را به تولیدکنندگان واگذار کند.

0

اگر به خاطر داشته باشید نوشتیم که رمزگذاری اطلاعات در نکسوس 6 باعث کاهش کارایی خواندن و نوشتن اطلاعات شده است و اگر بتوانید آن را با روش‌های مختلف غیرفعال کنید سرعت نکسوس 6 شما به طرز قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت. ویژگی Encryption طوری حافظه داخلی گوشی شما را رمزگذاری می‌کند که حتی اگر سخت‌افزار آن در اختیار سایرین قرار بگیرد راهی برای دست‌یابی به اطلاعات آن وجود نداشته باشد.

Android-5-encryption-benchmark-1

این ویژگی را گوگل برای گوشی‌ها و تبلت‌های با اندروید 5 اجباری کرده بود و نکسوس 6 و نکسوس 9 با این ویژگی عرضه شدند. اما پس از آن گوشی‌ها و تبلت‌هایی که به اندروید 5 آپدیت شدند و همچنین سایر گوشی‌هایی که با این نسخه از اندروید عرضه شدند این قابلیت را غیرفعال کرده بودند. به این ترتیب گوگل تصمیم گرفته تا فعال‌سازی Encryption را به تولیدکنندگان واگذار کند اما کماکان رمزگذاری را در نکسوس‌ها فعال نگه می‌دارد.

دلیل این تصمیم گوگل مشخص است. فناوری فعلی حافظه آن‌قدر سریع‌نیست که ضمن خواندن و نوشتن اطلاعات آن‌ها را رمزگذاری و رمزگشایی کند و تأثیر زیادی هم در سرعت و کارایی دستگاه نداشته باشد. حافظه جدید UFS 2.0 سامسونگ که در گلکسی اس 6 و اس 6 اج به کار رفته شاید بتواند این افت سرعت را جبران کند اما برخی کاربران کماکان تمایل دارند کمی امنیت بیشتر را فدای سرعت بالاتر کنند.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.