بنچمارک غول‌ها: مقایسه گلکسی اس 6، وان M9 و آیفون 6

ملاک اصلی برای بسیاری از کاربران در خرید گوشی هوشمند عملکرد پردازشی و گرافیکی چیپست‌هاست. حالا که پرچم‌داران جدید اچ‌تی‌سی و سامسونگ رونمایی شده‌اند می‌توانیم عملکرد چیپست‌های Snapdragon 810 و Exynos 7420 را با چیپ A8 در آیفون 6 مقایسه کنیم.

19

پیش از این نیز نتایج مختلفی از بنچمارک‌های این سه چیپست دیده بودیم اما حالا قصد داریم به طور جامع‌تری عملکرد پردازشی و گرافیکی پرچم‌داران جدید را مقایسه کنیم تا اگر قصد خرید یکی از آن‌ها را دارید بتوانید بهتر تصمیم‌گیری کنید. ابتدا توجه کنید که این بنچمارک‌ها بر روی وان و گلکسی اس 6 با نرم‌افزار نهایی نشده اجرا شده است و ممکن است عملکرد آن‌ها پس از عرضه رسمی بهبود بیابد.


پردازش

Geekbench-single-core

بیایید از عملکرد پردازشی خام و حافظه شروع کنیم. بنچمارک Geekbench این تست را در دو حالت تک هسته‌ای و چند هسته‌ای انجام می‌دهد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید هسته‌های Cyclone اپل در چیپ A8 کماکان بهتر از سایرین عمل می‌کنند و Cortex-A57 در رقبا هنوز نتوانسته‌اند به امتیاز آیفون برسند.

Geekbench-multicore

البته وقتی از تمامی هسته‌ها استفاده شود اوضاع متفاوت خواهد بود. گلکسی اس 6 به لطف فناوری 14 نانومتری FinFET و حافظه فوق سریع UFS 2.0 صدرنشین شده و حدود 25 درصد بهتر از رقیب خود One M9 عمل کرده است.


تست ترکیبی

AnTuTu

در تست ترکیبی و محبوب AnTuTu که عملکرد پردازشی، حافظه و گرافیک ارزیابی می‌شود گلکسی اس 6 یک‌بار دیگر با اختلاف فاحشی نسبت به One M9 در صدر قرار گرفته است. امتیاز 69000 احتمالاً به دلیل فناوری جدید حافظه داخلی گلکسی اس 6 کسب شده در حالی که وان ام 9 با فناوری قبلی eMMC 5.0 امتیاز بسیار خوب 56690 را به دست آورده است.


تست‌های گرافیکی

در این قسمت توجه کنید که تست‌های Offscreen که در یک وضوح ثابت انجام می‌شود صرفاً برای تست عملکرد چیپ گرافیکی کاربرد دارد و از آن‌جایی که وضوح صفحه‌نمایش در گوشی‌های مورد بررسی متفاوت است تست onscreen عملکرد واقعی هر گوشی را در بازی‌های گرافیکی مورد سنجش قرار می‌دهد.

T-Rex-offscreen

در بخش Offscreen در تست T-Rex وان ام9، گلکسی اس 6 و آیفون 6 به ترتیب با امتیازهای 50، 46 و 42.3 فریم بر ثانیه عملکرد گرافیکی خود را به رخ کشیده‌اند.

manhattan-offscreen

در تست سنگین‌تر Manhattan و در همان بخش Offscreen باز هم وان ام9 بهتر از سایرین عمل کرده و گلکسی اس 6 امتیازی شبیه به گلکسی نوت 4 و آیفون 6 را کسب کرده است. به این ترتیب به نظر می‌رسد Adreno 430 عملکرد بهتری نسبت به Mali-T760 و PowerVR GX6450 دارد.

T-Rex-onscreen

اما تست‌های مهم‌تر Onscreenها هستند که آزمایش را در وضوح واقعی گوشی انجام می‌دهند. در این زمینه اچ‌تی‌سی وان جدید به لطف وضوح پایین‌تر نسبت به گلکسی اس 6 حتی بهتر عمل کرده است. در تست T-Rex وان امتیاز 50 را کسب کرده و پس از آن آیفون 6 و آیفون 6 پلاس قرار دارند و همان‌طور که می‌بینید وضوح QHD باعث شده تا گلکسی اس 6 به عددی بالاتر از 30 فریم بر ثانیه دست پیدا نکند.

manhattan-onscreen

در تست Manhattan آیفون 6 به لطف وضوح پایین‌تر از سایر رقبا صدرنشین شده و پس از آن One M9 با اختلافی کم در رتبه دوم قرار دارد؛ گلکسی اس 6 هم به 14 فریم در ثانیه رضایت داده است.


جمع‌بندی

در یک جمع‌بندی می‌توان گفت از نظر پردازشی و سرعت حافظه گلکسی اس 6 بی‌رقیب است و ترکیب چیپست اکسینوس 7420 با حافظه جدید UFS 2.0 سرعت خارق‌العاده‌ای را به همراه آورده است. به این ترتیب انتظار داریم اجرای اپلیکیشن‌ها و مالتی‌تسکینگ در گلکسی اس 6 و اس 6 اج کاملاً بی‌نقص باشد.

از نظر گرافیکی اما پردازنده Adreno 430 یک‌بار دیگر نسبت به رقیب سامسونگی خود بهتر عمل کرده است و تصمیم سامسونگ برای انتخاب وضوح QHD اوضاع را بدتر کرده است. اچ‌تی‌سی تصمیم گرفت تا با استفاده از وضوح 1080p و تراکم پیکسلی 441 پیکسل بر اینچ قدرت گرافیکی پرچم‌دار خود را تضمین کند و به این ترتیب اگر به بازی‌های گرافیکی علاقه دارید احتمالاً One M9 گزینه مناسب‌تری خواهد بود. البته گلکسی اس 6 هم به هیچ‌عنوان در بازی‌های فعلی شما را لنگ نمی‌گذارد اما اگر قصد دارید گوشی خود را چند سال نگه‌دارید M9 یا آیفون 6 می‌تواند خیالتان را راحت کند.

به این ترتیب اگر به بازی کردن علاقه دارید M9 و آیفون 6 عملکرد بهتری خواهند داشت و اگر بازی کردن چندان برایتان اهمیت بالایی ندارد قدرت پردازشی و سرعت فوق‌العاده حافظه گلکسی اس 6 فعلاً در هیچ گوشی یا تبلتی نمونه ندارد.

PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

19 نظر برای این مطلب
  1. rahnamayee می‌گوید

    می‌خوام به صادقانه‌ترین شکل ممکن راهنماییتون کنم واسه خرید گوشی ، همه گوشیام دستم گرفتم ، این که چه گوشی بهتره اپل از همه بهتره ، چرا ؟ به دلیل نرم افزار نه سخت افزار ! برنامه نویسی در اپل به شکلیه که کامپیوتر میسازن با سی‌پی‌یو کور ای۵ اینتل ، اما بازدهیش ۳ برابر کور ای۷ ویندوز ! یعنی‌ چی‌ ۳ برابر ؟ یعنی‌ اینکه شما با یه برنامه سنگین کار می‌کنید مثلا کارای میکس صدا یا تصویر ! از ۹۰% رم استفاده می‌کنید و از ۹۰% سی‌پی‌یو هم همینطور ، اما می‌بینید حتا ۱% هم افت کیفیت و سرعت ندارید ! اما سی‌پی‌یو کور‌ای ۷ رو با ویندوز کار می‌کنید ، فقط از ۲۰% سی‌پی‌یو استفاده می‌کنید و تو نرم افزار با هنگ و کاهش سرعت روبرو میشید ! اپل از این لحاظ بقدری قابل اعتماد که تو کنسرت‌های بزرگ هم ازش استفاده می‌کنن ! یعنی‌ فرض کن طرف ۱۰ هزار تا بلیط فروخته ، بد با اپلل داره اجرای لایو انجام میده بدون اینکه نگران کم آوردن سیستمش باشه ! این در رابطه با موبایل اپل هم صدق می‌کنه ، مثلا اپل ۶س پلاس شما ۱۶ گیگ حافظه داره ، شما وقتی‌ ۱۵.۹ از حافظتون گرفته می‌شه ، دستگاه ۱% هم افت سرعت نداره ! اما تو هر گوشی اندروید هر گوشی می‌خواد باشه ، وقتی‌ از ۱۶ گیگ ۱۲ گیگش پر شه یا حتا کمتر به شدت سرعت افت می‌کنه ، یه مزیت دیگه اپل اینه که شما تا ۴ سال از لحاظه سیستم عمل ساپورت میشید ، اما اندروید اگر گوشیتون تازه پرچمدار باشه تا ۲ سال ! که همین ۱ دلیل کافی‌ تا شما اپل رو انتخاب کنید ، و در آخر هم این که شما اگر امروز یه گوشی اندیدیرو با قیمت ۲ میلیون خریداری کنید ، ۴ ساله دیگه کسی‌ ۷۰۰ تومن هم بابتش پول به شما نمیده ! اما اپل رو شما وقتی‌ میخرید ۴ ساله دیگه با ۵۰۰ تا نهایت ۱ میلیون ضرر می‌تونید میفروشید ، بطوری که هر مغازه داری ازتون خریداری می‌کنه چون تقاضا واسعش زیاده ، پس در نتیجه
    هیچ گوشی اندروید ارزش بالای ۱.۵ میلیون نداره ! بهمین دلیل چه سامسونگ باشه چه اچ‌تی‌سی چه سونی یا الجی شما اشتباه بزرگی می‌کنید با خرید یک گوشی بالای این قیمت ، و از اون جایی که سامسونگ قیمت گوشیشو همیشه بالای ۱.۵ میده ارزش خرید اصلا نداره و بهتره اپل بگیرید تا سرتون کلاه نره ، و گوشی‌های دیگه هم بد از ۶ ماه تا ۱ سال قیمتشون ثابت می‌شه و اون موقع بهترین زمان خرید برای گوشی ، مثلا اچ‌تی‌سی م۹ یه گوشی فوقالعادست ، اما نه با قیمت ۱ میلونو ۷۰۰ ! این گوشی با قیمت ۱میلونو ۲۰۰ تا ۳۰۰ فوقالعادست ، البته شاید یکی‌ واسعش مهم نباشه و بخواد با کلی‌ ضرر سامسونگ بخره ، و اینم بگم سامسونگ از لحاظه سخت افزاری حتا از اپل هم سر تره !! اما سخت افزار فقط ۲۰% کارایی داره اصل اون نرم افزار و سیستم آملی که از سخت افزار کار میکشه ، رم اپل نصف سامسونگ ، سی‌پی‌یو هم ضعیفتره ، دوربینشم پیخلش کمتر ، اما در عمل میبینیم از لحاظه سرعت نصف اپل هم نیست ، بد شما واسه خرید گوشی به کلمات و عدد اعتماد نکنید ، یا گوشیرو از نزدیک دستتون بگیرید و مقایسه کنید ، یا ویدیو‌هایی‌ که تو ننت وجود درارو ببینید ، نه اونایی حرف میزنن !! مقایسه‌های واقعی در عمل ، مثلا یه ویدیو هست ، که حدود ۲۰ برنامه‌رو پشت هم اجرا می‌کنن تا ببینن صورت کدوم دستگاه بیشتره نه بصورت تک تک به صورت پشت سر هم ، که ۶س پلاس ۵ دقیقه طول کشید ، س۷ سامسونگ ۹ دقیقه ! یعنی‌ حدودا ۲ برابر ، و خلاصه از تمام این ویدیو‌ها و نوشته‌ها و اطلاعات این متن رو براتون نوشتم

  2. سپهر می‌گوید

    کیفیت عکس با s6واقعا بهتره

  3. یونس می‌گوید

    چرا تست هایه جدید رو نمیزارید الان تست نوت 4 یا اندروید 5.1.1 من امروز گرفنم بالا تر از گلکسی اس 6 و اس 6 پلاس بود و رتبه دوم را در کل بدست اورد ه و رتبه اول هم به نوت 5 داده شد داخل سایت سام موبایل به طور انلاین هست میتونین ببینین

  4. ناشناس می‌گوید

    اینا فقط ارقام و اعداد هستن باید خودشونو تو واقعیت نشون بدن که میبینم با قدرت کم که رو ورقع برو روی آیفون هست نسبت با سایر گوشی ها که فقط بالا بردن اعداد سعی در جلب رضایت مردم دارن اینا همش بازی پوله وشرکتی در سخت افزار قدرت داره که هماهنگی کاملی با گوشی با سایر قسمت های سخت افزاریش داشته باشه مثلا موتورلا نکسوس ۶ باداشتن چنین قدرت پردازنده وقتی اپلیکیشن رو باز میکنه لگ میزنه چیزی که توی ایفون اپل وجود خارجی نداره چیزی به عنوان لگ و این که همون جور که شرکت اپل میگه ما به اندازه ای برو دیوایس هامون قدرت و امکانات میزارم که نیاز باشه وگرنه شرکت با این عظمت و داشتن چنین مهندسانی ساختن گوشی با قدرت های که با کامپیوتر برابری داشته باشد کار آسونیست پس فکر نکنید کخ شرکت قدرت ساختش رو نداشته

    خواهشن با تعصب به برند ها این مطلب رو نخونید

  5. منم دیگه... می‌گوید

    من نمی دونم چرا همه از سامسونگ بد میگن آخرشم
    میری بیرون می بینی دست همه سامسونگه
    حالا الان خوب شده آیفون، تا موقعی که خود مرحوم جابز زنده بود هیچکسی دستش آیفون نبود الان همه آیفون 6 خریدن
    در مورد بازی باید بگم چیپ گرافیکی شاید بتونه بنچمارکای چند دقیقه ای رو عالی پروسس کنه ولی بهد 10 دقیقه دوستان علت لگ ،، کم آوردن سخت افزار دستگاه نیست علتش گرم شدن و به طبع پایین اومدن سرعت کلاک چیپه
    که همه بهتر از من می دونید تولید گرمای اسنپ 810 افتضاحه در صورتی که اگزینوس از فناوری 14 نانو متری استفاده می کنه و اینکاره ها می دونن اپل علاوه بر رم های خودش A9 رو هم داده سامی واسش بزنه و من به شخصه ندیدم اگزینوس 74 داغ کنه
    باتری رو هم که همه رتبه هارو می دونید لازم بذکر نیست
    اما دوربین سامسونگ چند وقتیه (یعنی بعو نوت 4)دیگه تو نخ افزایش پیکسل نبود بیشتر سعی می کرد سخت افزار رو آپگرید جانبی بده و دوربین رو از لحاظ نرم افزاری بهبود ببخشه که البته در هر دو مسئله به حدف خودش رسید ولی سری ام داشت با فن آوری نه چندان خوب دیزایر (اگه اشتباه نکنم) دست و پنجه نرم می کرد و الان تازه پا در وادی دوبین های معمولی گذاشته و هیچ کدوم از قابلیت هلی سامی رو نداره و الان مقایسه دوربین ام9 با اس6 جوابش معلومه
    اما ال جی جی 4 لامصب دوربین داره ها…
    در خصوص مسئله کیفیت ساخت باید بگم که سامسونگ از وقتی سعی در بهبود کیفیت بدنه داشته پسر خوبی شده و دیگه اسباب بازی دست ملت نمی ده و باتریش رو هم برای ناون ریمووبل بودن با کیفیت تر ا ز قبل می سازه و حتی شما می بینید عملکرد سی پی یو هاشم بدون تغییر ساختمان و سرعت کلاک و تعداد هسته بهتر و بهتر شده
    هر چند که یکم زیاد می کنه تا تو بازی اعداد از بقیه رقبا عقب نیافته

  6. ابراهیم می‌گوید

    سلام به اقایونی که میگن اپل پرفروش ترین بوده لطفا برید گوگل سرچ کنید بعد بگید کدوم برند پرفروش بوده در ضمن تو امریکا که اپل ایفون 6 پرطرفدارترین بوده بعد از رونمایی از اس 6 محبوبیتش تموم شده و الان اس 6 در صدر جدول فروش گوشی ها قرار داره این ها صرفا جهت اطلاع بود

  7. omid می‌گوید

    سامسونگ واقعا یک مارکه خوب و یک برنده شناخته شدست من تمامه مدلهای sرو داشتم خیلی رازی بودم…آیفون و اچ تی سی هم در حده همین سامسونگ هستن.ولی سامسونگ برای قاره آسیا بهتره..

  8. vahid می‌گوید

    به نظر من m9 بهترین انتخابه یه گوشیه که نه گرم کردن ونه هنگ کردن بلده خوشگل وخوش دست فقط دوربین در نور کم یکم کیفیتشو از دست میده قیمتشم از همه بهتره واقعا یه گوشی حرفه ای همیشه واستون تازگی داره همه‌ دوس داران چن لحظه هم شده گوشیتو دستشون بگیرن به خصوص اون بدنه آلومینیوم که یه جذابیت خاصی بهش داده تا باهاشم کار نکردید درمورشم نظر ندید

  9. محمد رسول می‌گوید

    آقایون همیشه این نکته هم بگم APPLE بیشترین فروشو تو بین رغبا داره بعد سامسونگه امسال APPLE 56 میلیون دستگاه تا الان فروخته ولی سامسونگ به زحمت به 12 میلیون دستگاهم نمیرسه. امید وارم HTC یکم بیشتر فروش داشته باشه.

  10. محمد رسول می‌گوید

    همیشه APPLE و HTC در صدر رغبا بودن مخصوصا APPLE که با دو هسته 1/4 گیگا هرتز همه رو خورده و HTC بهترین تو اندوریدی هاست اما نباید سامسونگ رو دست کم گرفت ولی من فقط APPLE و HTC رو قبول دارم و هر و هر سه تا شونم داشتم اما سامسونگ خیلی هنگ میکنه و دوربینشم واقعی نیست اما APPLE . HTC کاملا واقعی و بی نقص هستن

  11. Saeed می‌گوید

    بابا توروخدا ب اون سامسونگ بگید کم از اپل اسکی بره
    بعدشم سامسونگ نمیتونه هیچ وقت خوشدستیه اپلو اچ تی سی رو داشته باشه
    دوربین اپلم خدایی سامسونگو ب خاک میکشونه همیشه
    بزارید نسل بعدی آیفونم بیاد بعد مقایسه کنید

    من ب دوستان پیشنهاد میدم ک یکم صبر کنن تا آیفون جدیدم بیاد
    وای از نظر من اچ تی سی فوق العادست
    تنها مشکلش اینه ک زود گرم میکنه

    مرسی

  12. liliyom می‌گوید

    لطفأ منطقی و بی طرف راهنماییم کنید

  13. liliyom می‌گوید

    سلام
    من وضوح عکس واسم مهمه نمدونم عکس گرفتن با s6 کیفیت بهتری داره یا با m9؟

  14. پویا می‌گوید

    سلام.به نظر من،اس 6 بهترین گوشی حال حاصر جهانه و امسال بازم رکورد فروش میزنه.سرعت،قدرت،دوربین،زیبایی،گرافیک و خیلی چیزای دیگرو از بقیه بیشتر داره.به نظر من،این بنچماکها همشون حرف مفتن.

    1. بشر می‌گوید

      با تشکر از نظر شما isheep محترم

    2. سپهر می‌گوید

      بازم؟؟مگه پارسال چقد اس۵‏ فروش داشت

  15. saeed می‌گوید

    گوشی من lg g2
    بنچمارک antutu 36590
    یعنی از g3 قوی تره؟؟
    ایول داره
    هنوزم بعد این همه مدت غولیه واس خودش

  16. یاشار می‌گوید

    دوربین m9 که خیلی خوبه تنها تفاوتشون تو نور بسیار کم هستش که به لطف سنسور ایزوسل هستش که قابلیت افزایش فوتو دیودها درش هست که باعث میشه نور بیشتری جذب بشه (کاری که اچ تی سی با اندازه پیکسلها در سال2012 کرد و نورگیریشو افزایش داد) که این خودش خیلی خوبه ولی در نور کافی به لطف سنسور مکعبی توشیبا m9‌خیلی با کیفیت تر عکس خواهد گرفت
    بهترین پیشنهاد m9 هستش … چون کیفیت ماندگاری داره اصلا کیفیت گوشی و دوربین پردازنده با گذشت زمان افت نمیکنند (خودم هفت ساله اچ تی سی استفاده میکنم هیچ افت کیفیت نه در دروبین و حتی در باتریش که طبیعتا باید داشته باشه و ظرفیتش با مرور زمان کم بشه نداشته)
    کیفیت ساخت بالاتری داره- m9 شیکتره همیشه گوشی های تمام فلزی از شیشه ایی لوکس تر بودند(آیفون هم برای همین امسال دست از شیشه کشید و گوشیشو فلزی کرد) -پردازنده m9هم که درسته ضعیفتر از پردازنده سامسونگه ولی خیلی خیلی قویه 56000 اصلا رقم کمی نیست وکاملا تا 3 سال همه جوره نیازهاتو برطرف میکنه مهم ترین قسمت کارت گرافیکیه که من تو گوشیام خیلی باهاش مشکل دارم و خیلی از نرم افزارها رو پوشش نمیده که خوشبختانه m9 بهتر عمل کرده

  17. Nanchu می‌گوید

    اینجوری که آدم بیشتر گیج میشه، الان نمیتونم بین اس ۶ و ام۹ تصمیم بگیرم. از یه طرف پردازنده و احتمالا دوربین بهتر و اون طرف کیفیت ساخت و گرافیک بهتر