لیست جدید بیلیونرهای دنیای فناوری نشان می‌دهد: ثروتمندها ثروتمندتر شده‌اند و بیل گیتس همچنان صدرنشین است!

شاید ثروتمندترین‌ها لزوماً قدرتمندترین‌ها نباشند، اما فعالیت‌ها و حواشی مربوط به آن‌ها همیشه برای همه افراد جالب توجه بوده و هست. درست به همین دلیل هم هست که مجله معتبر فوربس هر سال به بررسی و معرفی میلیاردرها و ثروتمندترین افراد دنیا تکنولوژی می‌پردازد.

1

فهرست میلیاردرهای جهان در سال 2015 بر اساس بررسی شاخص ثروت خالص، میزان سهام، پول نقد، املاک و اراضی افراد تا ماه نوامبر سال 2014 محاسبه و منتشر شده است. بدیهی است که در سنجش ارزش میزان دارایی افراد ثروتمند گاهی اقلامی از قلم می‌افتد، اما تا به این لحظه موسسه Forbes معتبرترین لیست بیلیونرهای دنیای فناوری را منتشر کرده است.

بر این اساس مؤسس و مدیرعامل سابق کمپانی مایکروسافت با ثروتی معادل 79.2 میلیارد دلار ثروتمندترین فرد حال حاضر بر روی کره زمین شناخته شده است. ارزش مجموع سرمایه‌های گیتس سال گذشته 3.2 میلیارد دلار محاسبه شد که این اتفاق به واسطه حضور درخشان مایکروسافت در بازار جهانی و کسب درآمد 79.2 میلیارد دلاری برای این سال صورت گرفت. ارزش خالص دارایی‌های گیتس در سال گذشته حدود 11 درصد بیش از سود خالص گوگل در سال گذشته محاسبه شد.

در لیست فوربس جایگاه دوم به مدیرعامل غول نرم‌افزاری اوراکل لری الیسون، با دارایی معادل 54.3 میلیارد دلار تعلق دارد. او این ثروت را به‌صورت خود ساخته به دست آورده و در حال حاضر سومین فرد ثروتمند در ایالات‌متحده آمریکا به حساب می‌آید. جایگاه سوم تا پنجم لیست جدید بیلیونرهای فناوری جهان در سال 2015 به ترتیب به مدیرعامل آمازون جف بزوس با ثروت 34.8 میلیارد دلار، مؤسس فیس‌بوک مارک زاکربرگ با دارایی 33.4 میلیارد دلاری و لری پیج از گوگل با دارایی 29.7 دلاری قرار گرفته است. البته همکار لری، یعنی سرگی برین که با کمک هم بزرگ‌ترین موتور جستجوگر دنیا را طراحی کرده‌اند نیز با ثروت خالص 29.2 میلیارد دلاری در رتبه بعدی قرار دارد.

بازار فناوری در جهان، بخش عمده‌ای از اقتصاد کشورها را تأمین می‌نماید به‌طوری که در هر ماه حدود نیم میلیارد دلار از طریق این بازار جابه‌جا می‌گردد. در سال گذشته بازار فناوری توانسته از گردش مالی 1,826 بیلیون دلاری جهان، سهم 7.05 تریلیون دلاری را داشته باشد. شاید همین بازار کار آماده باشد که  موسس بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی جهان، مارک زاکربرگ را به جوان‌ترین میلیارد زیر 40 سال جهان تبدیل کرده است.

جالب است که بدانید طراحی اصلی اپلیکیشن Snapchat که هم‌اکنون 24 سال سن دارد در سال گذشته درآمدی حدود 1.5 میلیارد دلاری را کسب کرده است. مؤسس سرویس تاکسی یاب Uber نیز که هم‌اکنون 38 ساله است، در سال گذشته ثروتی معادل 5.3 میلیارد دلار را به‌ حساب‌های بانکی خود منتقل کرده.

نکته قابل توجه دیگری که در گزارش مجله فوربس به چشم می‌خورد، پرش درآمد مدیرعامل بزرگ‌ترین خرده‌فروشی دنیا که با نام تجاری علی‌بابا شناخته می‌شود است.Jack Ma در حال حاضر ثروتی معادل 22.7 میلیارد دلار دارد که کارشناسان این جهش عظیم درآمد را ناشی از عرضه سهام کمپانی علی‌بابا در معتبرترین بورس جهان می دانند.

  cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سروش رضوی می‌گوید

    ایشالا تا چند سال آینده ایرانیا هم میبینیم تو لیست، مثلا کسب 85 میلیارد دلار به وسیله اختلاس توسط فلان نفر.. به امید آن روز!! ایرانی می تواند