مدیر سونی موبایل: بجای سخت‌افزار بر نرم‌افزار تمرکز خواهیم کرد

رئیس قسمت موبایل شرکت سونی، Hiroki Totoki معتقد است بخش زیر نظر وی نیاز به افزایش میزان سوددهی دارد.

0

این اظهار نظر در حالی اعلام می‌شود که شایعاتی مبنی بر تعدیل نیرو و یا حتی فروش بخش گوشی‌های همراه سونی به گوش می‌رسد. از سوی دیگر با در اختیار داشتن تنها 3درصد از سهم بازار گوشی‌های هوشمند، ادامه رویه کنونی برای شرکت سونی بسیار سخت به نظر می رسد.

Totoki معتقد است حتی در صورتی که میزان فروش سخت‌افزاری پایین باشد سونی علاقمند به تولید و توسعه نرم‌افزارهای ابتکاری می‌باشد. وی از برنامه‌هایی مانند اینستاگرام و لاین به عنوان نمونه‌هایی از برنامه‌های با خلاقیت بالا یاد می‌کند. وی می‌افزاید:

سهم عمده ارتباطات بر روی شبکه‌های صوتی انجام می‌شد اما اکنون افراد زیادی به سمت استفاده از تصاویر و استیکرهای مختلف روی آور‌ده‌اند. ما نیز خود را به گوشی‌های هوشمند و سخت‌افزار آن‌ها محدود نخواهیم کرد.

sony seeks profit

شرکت سونی امروز از گوشی میان‌رده سونی اکسپریا M4 Aqua رونمایی کرد و از سوی دیگر تبلت قدرتمند اکسپریا زد4 نیز در معرض نمایش قرار گرفت. وی با تاکید بر تلاش سونی درجهت بهبود نرم‌افزارهای ارائه شده می‌گوید:

تجربه به ما نشان داده مشتریان به دنبال جزئیاتی هستند که نشان می‌دهد ما تنها به مونتاژ کردن قطعات سخت‌افزاری و ارائه آن‌ها به بازار اکتفا نمی‌کنیم و از نقطه‌نظر نرم‌افزاری نیز تلاش زیادی انجام می‌دهیم.

مشکلات موجود بر سر راه سونی از چین و آمریکا نشئت می‌گیرند. در کشور چین سونی توانایی رقابت با گوشی‌های ارزان‌قیمت عرضه شده توسط شرکت‌هایی مانند شیائومی را ندارد و در آمریکا نیز این شرکت نمی‌تواند از پس غول‌هایی مانند اپل و سامسونگ برآید.

 

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.