کارمندان فیس‌بوک بدون گذرواژه می‌توانند به حساب‌های کاربری وارد شوند

این هم دلیلی دیگر برای این‌که کاربران فیس‌بوک نسبت به آنچه پُست می‌گذارند حساسیت بیشتری به خرج دهند: بخشی از کارکنان فیس‌بوک می‌توانند بدون نیاز به پسورد به حساب هر کاربری وارد شوند.

0

ماجرا از این قرار است که Paavo Siljamäki یک هنرمند موسقی فنلاندی در جریان بازدید از دفتر فیس‌بوک در لُس‌آنجلس، با توصیه‌هایی از سوی کارکنان این دفتر برای استفاده‌ی بهتر از این شبکه‌ی اجتماعیروبرو می‌شود و ضمنا یکی از کارکنان این دفتر در برابر او از وی اجازه می‌گیرد تا از پروفایلش دیدن کند و وی موافقت می‌کند.

او می‌گوید: یک مهندس فیس‌بوک بدون استفاده ازپسورد مستقیما به اکانت من وارد شد. سخت در تعجب بودم که چه تعداد از کارکنان فیس‌بوک می‌توانند با این روش به حساب‌های کاربران وارد شوند؟ بر اساس قوانین آن‌ها چه زمان و تحت چه شرایطی می‌توانند این‌کار را انجام دهند و ما چطور از این‌ مساله آگاه شویم؟

وبسایت Venture Beat در گزارشی اعلام کرده که به نظر می‌رسد فیس‌بوک سرویس خدماتی دارد که دسترسی به اکانت کاربر را میسر می‌کند اما این سرویس تحت نظارت و کنترل‌های شدید امنیتی بوده و تنها تحت شرایط خاص و توسط افرادی منتخب از میان کارکنان قابل استفاده است. این بخشی از خدمات پشتیبانی محسوب می‌شود و تخطی کارمندان چیزی به جز اخراج در پی نخواهد داشت.

این وبسایت در گزارش خود به نقل از یک سخنگوی فیس‌بوک اعلام کرده که دسترسی کارمندان به اکانت کاربران در حد رفع نیاز‌های کاری است و کارکنان تعیین شده تنها به آن دست از اطلاعاتی دسترسی دارند که برای انجام مسئولیت‌شان لازم است، کارهایی از قبیل پاسخ به گزارشات باگ یا سوالات مطرح شده.

وی افزوده که دو سیستم مجزا برای گزارش تخطی و جاسوسی کارکنان قرار داده شده و این سیستم‌ها به صورت هفتگی به ما گزارش می‌دهند و بررسی گزارشات آن‌ها را دو تیم مستقل به عهده دارد. ما مقررات دشوار کنترل فیزیکی و تکنیکی برای محدود کردن دسترسی کارمندان به اطلاعات کاربران اعمال کرده‌ایم. سیستم کنترل ما توسط شرکت‌های طرف سوم مستقل ارزیابی و چندین بار به تایید سازمان حفظ اطلاعات ایرلند رسیده است. تا به حال هیچ گونه تخطی‌ و سوء رفتاری در سیستم مشاهده نشده است.

سخنگوی فیس‌بوک در خصوص ماجرای سیلیاماکی نیز تاکید کرده که کارمند فیس‌بوکی که به اکانت او وارد شده مشغول رسیدگی به مشکل او بوده و برای ورود به اکانت و رفع مساله اجازه داشته است.

gmanetwork

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.