Vive هدست واقعیت مجازی Valve ساخت اچ‌تی‌سی معرفی شد

شرکت اچ‌تی‌سی دقایقی پیش از هدست واقعیت مجازی خود با نام “Vive” که محصول همکاری این شرکت با غول صنعت بازی یعنی “Valve” است رونمایی کرد.

0

در جریان رویداد خبری امروز عصر در بارسلونا، “Peter Chou” از اچ‌تی‌سی در مورد این محصول جدید توضیحاتی داد. وی ابتدا در مورد رویکرد کلی شرکت در قبال تکنولوژی تازه واردی همچون هدست‌های واقعیت مجازی این طور گفت: “ما بر این باوریم که واقعیت مجازی طریقه‌ی ارتباط ما با دنیای مجازی را به طور کلی دگرگون خواهد کرد. واقعیت مجازی به یک تکنولوژی در دسترس برای همه تبدیل خواهد شد.”

HTC-Vive_White

وی در ادامه مثال‌هایی از کاربرد این تکنولوژی به غیر از دیدن فیلم و بازی کردن ارائه داد. “شرکت در کنسرت‌های زنده، یادگیری تاریخ، بازنگاری خاطرات تجربیاتی هستند که دیگر شبیه به قبل نخواهند بود.”

بعد از او نوبت به “Jeff Gattis” رسید تا از ویژگی‌های سخت‌افزار توضیح دهد. رفرش ریت 90 هرتز، قابلیت نمای 360 درجه، سبکی و کنترلر بی‌سیم مخصوص برای کنترل اجسام یا شلیک گلوله [در زمان بازی] از جمله ویژگی‌هایی هستند که بیش از هر چیز، به “استفاده‌ی طولانی مدت از این هدست بدون مشقت” منجر می‌شوند.

وی افزود: “اگرچه Vive به خوبی با بازی‌های رایانه‌ای هماهنگ است، شرکای دیگری در این زمینه همچون “HBO” و گوگل تجربیات دیگری را هم فراهم می‌کنند.”

هدست Vive قرار است اواخر سال میلادی جاری برای مصرف‌کنندگان وارد بازار شود. بهار آینده هم یک نسخه از این هدست برای استفاده‌ی سازندگان عرضه خواهد شد.

شرکت «والو» در هفته‌ی گذشته رونمایی از هدست واقعیت مجازی جدیدی را وعده داده بود. قرار است اطلاعات بیشتر از سوی این شرکت در کنفرانس بازی‌سازان در سان‌فرانسیسکو منتشر شوند. همچنین بازی‌سازان در این مراسم که هفته‌ی آینده برگزار خواهد شد، فرصت استفاده و ارزیابی این هدست را دارند.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.