Google Earth و Google Maps؛ آیا واقعا تفاوت این دو سرویس را می‌دانید؟

همان‌طور که می‌دانید بر روی رایانه شخصی خود می‌توانید سریعا میان رابط کاربری نقشه‌های مملو از اطلاعات و یا نمایش ماهواره‌ای خیره‌کننده توسط برنامه‌های گوگل جابجا شوید. این تجربه جابجایی میان برنامه مپس و ارث بر روی دستگاه‌های اندرویدی با تاخیر بیشتری همراه است.

1

برنامه گوگل‌مپس حاوی قابلیت‌های مسیر‌یابی، نقشه‌یابی و نهایتا موارد مورد علاقه شما و البته تصاویر ماهواره‌ای مختصر است. از سوی دیگر گوگل ارث اطلاعات ماهواره‌ای سه‌بعدی کاملی در اختیار شما قرار می‌دهد و در خصوص مکان‌های مورد نظر نیز اطلاعاتی هر چند خلاصه و مختصر در اختیار کاربر قرار‌ می‌دهد اما هیچ خبری از مسیریابی نقطه به نقطه در آن نیست. اما چه زمانی از چه برنامه‌ای استفاده کنیم؟

گوگل مپس برنامه‌ای برای مسیریابی و رسیدن به مقصد مورد نظر

وقتی صحبت از یافتن مکان‌های مورد نظر و راه‌های رسیدن به آن‌ها می‌شود اکثر افراد از گوگل مپس استفاده می‌‌کنند. اطلاعات به روز چه در زمینه نقشه‌ها و چه در زمینه‌ مکان‌های تفریحی و مورد علاقه به خوبی در این برنامه در دسترس قرار گرفته‌اند و بسته به اینکه گزینه‌های استفاده از خودرو، پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و یا استفاده از سیستم‌ حمل‌و‌نقل عمومی را انتخاب کنید، می‌توانید از قابلیت مسیریابی نقطه به نقطه استفاده کنید.google-maps-navigation-car-screens

اطلاعات نقشه برای نمایش ترافیک و مسیرهای مورد نظر بسیار جامع بوده اما در صورتی که بخواهید پلانی واضح و کامل از یک ناحیه داشته باشید، این برنامه مناسب کار شما نیست. اگرچه قابلیت استریت ویوو در این برنامه می‌تواند نمایی کلی به شما بدهد اما در صورتی که بخواهید بزرگ‌نمایی بیشتری داشته باشید با توجه به اینکه لایه ماهواره در برنامه مپس در واقع دو‌بعدی بوده و از رزولوشن خیلی بالایی برخوردار نیست، نمی‌توانید بهره کافی از این برنامه ببرید.

مپس پوشش دهنده چیزی در حدود 95 درصد نیازهای کاربران به یک برنامه مسیریابی و نقشه است اما همچنان در برخی مواقع به برنامه ارث نیز نیاز خواهیم داشت.

گوگل ارث برنامه‌ای برای کاوش بیشتر

همان‌طور که عنوان شد اگرچه گوگل مپس نمایه ماهواره‌ای از محیط اطراف در اختیار شما قرار می‌دهد اما در صورتی که بخواهید به واقع در اطراف سیری مجازی داشته باشید باید از برنامه ارث استفاده کنید. نمایه ماهواره‌ای در برنامه ارث از رزولوشن بسیار بالاتری برخوردار بوده و حاوی رندرینگ تمام سه‌بعدی اطلاعات ماهواره‌ای می‌باشد تا بتوانید اطلاعاتی جامع از ابعاد ساختمان‌ها و توپوگرافی نواحی مورد نظر داشته باشید.google-earth-screens

همچنی می‌توانید اطلاعاتی تصویری از شهر و یا یک ساختمان داشته باشید یا اینکه فقط با پیمایش و بزرگ‌نمایی به مقصد مورد نظر برسید. برنامه ارث شامل قابلیتی برای بهره‌گیری از اطلاعات ویکی‌پدیا برای مکان‌های مختلف است اما لمس یک مکان، اطلاعاتی کامل همانند آنچه در برنامه مپس مشاهده می‌کنید در اختیار شما قرار نمی‌دهد.

اگرچه برنامه ارث نیز همانند برنامه مپس به قابلیت استریت ویوو تجهیز شده اما تجربه استفاده از آن به سطح تجربه‌ای که در برنامه مپس خواهید داشت نمی‌رسد. هنگامی که بین نمایه ماهواره‌ای و استریت‌ویوو سوئیچ می‌کنید ممکن است شاهد تمایزاتی میان تصاویر گرفته شده شوید که این مورد به زمان گرفته‌شدن عکس‌ها مربوط است.

ترکیب استفاده از دو برنامه یادشده به معنی در دسترس بودن ابزارهایی ایده‌آل برای جستجو در محیط پیرامون و در اختیار داشتن تصاویری دقیق با میزان بزرگ‌نمایی ایده‌آل در کنار مسیریابی مطمئن است.

 

Androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. kianooshian3 می‌گوید

    خیلی جالب بود