ساعت‌سازهای سوئیسی برای مقابله با گوگل و اپل هم‌قسم شده‌اند

ساعت‌های ساخت سوئیس شهره آفاق است اما بکارگرفتن فناوری دیجیتال در ساعت‌ها توسط سایر شرکت‌ها باعث شده تا شرکت‌های سوئیسی احساس خطر کنند. این‌طور که پیداست ساعت سازهای سوئیسی این تهدید را با ساخت سه ساعت، Mondaine، Alpina و Frederique Constant، پاسخ داده‌اند.

1

این سه ساعت بسیار شبیه‌ به هم هستند و از پِلَتفرم MotionX که به صورت متن باز می‌باشد استفاده می‌کنند. MotionX فعالیت‌‌های روزانه کاربر را زیر نظر می‌گیرد و امکان مشخص نمودن اهداف روزانه، بررسی الگوی رفتار خواب کاربر، در کنار عمر باتری ۲ ساله از سایر امکانات این محصول است.

جالب اینجاست که در این محصولات خبری از صفحه‌نمایش دیجیتال نیست و زمان با همان شیوهٔ آنالوگ قدیمی و دوست‌ داشتنی نمایش داده می‌شود،‌امکان سینک شدن با اپلیکیشن‌های معروف اندروید و iOS نظیر Withings و Activité نیز در این ساعت‌های هوشمند لحاظ شده است.

constant

با این حساب می‌توان گفت که ساعت‌های هوشمند به دو دسته مجزا تقسیم شده‌اند، ساعت‌های سوئیسی نظیر Withings و Citizen که به استاندارد‌های ساعت‌های هوشمند سنتی پایبند هستند و ساعت‌های هوشمند جدید نظیر محصولات اپل و گوگل که شباهت‌های بیشتری به پلتفرم‌ گوشی‌های همراه دارند.

mondainehelvetica

اتحاد شرکت‌‌های سیلیکون وَلی و ساعت سازهای سوئیسی که پلتفرم MotionX را عرضه کرده‌اند از معرفی بیشتر از ۱۰ مدل ساعت هوشمند با ساختار سنتی در سال ۲۰۱۵ خبر داده‌اند. سبک و سیاق طراحی ساعت‌‌های سوئیسی در این مدل‌های جدید رعایت شده است.

برای مثال ساعت Mondaine بر اساس مدل قبلی این شرکت که Helvetica Bold نامیده‌ می‌شود طراحی شده است. ساعت Alpina نیز بیشتر برای مصارف ورزشی طراحی شده و در طراحی Frederique Constant احساس می‌شود که بیش از حد رنگ و لعاب به کار برده شده است.

به هر حال،‌انتظار می‌رود تا اولین ساعت‌های ساخته شده توسط اتحادیه ساعت سازان سوئیسی و شرکت‌‌های فناوری سیلیکون ولی، در تیر ماه سال آینده به بازار عرضه شوند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. همایون می‌گوید

    انسان خیلی باید ابله باشه که مثلن ساعت واشرون کنستانتین رو ول کنه بره سراغ این اسباب بازیها… یا اگه پول برند واشرون رو ندارین ساعت های اوتومات سواچ سیستم 51 می تونه انتخاب مناسبی باشه سیستم51 سواچ (Swatch Sistem51) مشابه هیچ ساعت مکانیکی ای ( اوتومات ) که تا به حال ساخته شده نیست. در مقایسه با بیش از 600 قطعه در مدرن ترین ساعت های مکانیکی، در اینجا تنها 51 قطعه وجود دارند. سر هم سازی این ساعت ها با استفاده از رباط های پیشرفته انجام گرفته تا قطعات به عنوان یک مجموعه بر روی یک پیچ در مرکز به صورت 100% اتوماتیک جای گیرند. این زمان سنج هیچ تنظیم کننده ای ندارد و تنها یک بار برای تمام عمر آن در کارخانه با لیزر تنظیم می شود. موتور تمام مکانیکی از یک ذخیره ساز قدرت برای 90 ساعت بهره می برد و به طور بسته درز گیری می شود تا هیچ رطوبت، غبار یا عامل خارجی ای موجب اختلال در عملکرد آن نشود.

    درود بر مکانیک … مرگ بر دیجیتال :)))
    http://www.vacheron-constantin.com/en/home.html