مادربرد سرور MD60-SC0 گیگابایت با پشتیبانی از پردازنده‌های سری Haswell-E و سرعت انتقال اطلاعات تا 40 گیگابیت بر ثانیه!

پس از عرضه و معرفی سوکت LGA2011-V3، چیپست جدید برای سیستم‌های سرور و Workstation هم تحت عنوان چیپست  Intel C612 توسط اینتل طراحی و تولید شده است که قابلیت پشتیبانی پردازنده‌های سروری اینتل یعنی Intel Xeon را دارا می‌باشد، برهمین اساس گیگابایت نیز آخرین نسل مادربرد های سرورمجهز به چیپست C612 خود را معرفی کرده است.

1

مادربرد GIGABYTE MD60-SC0 قابلیت نصب دو پردازنده Xeon و استفاده همزمان از آنها را داراست و می‌توان از حداکثر کارایی دو پردازنده Xeon استفاده برد. مدار تغذیه فوق‌العاده قدرتمند این مادربرد که ویژه‌ی سیستم‌های سرور و بر اساس پایداری طراحی شده که طول عمر بسیار بالا را تضمین می‌کند و بدین ترتیب شرایط را برای کارکردن همزمان 2 پردازنده قدرتمند در مدت زمانی طولانی به خوبی فراهم کرده و در سنگین‌ترین پردازش‌ها نیز حامی و پشتیبان پردازنده‌ها خواهد بود.

GigaByte MD60-SC0

برق مصرفی هر پردازنده توسط یک ورودی برق(8 pin ) E-ATX تامین می‌شود پس کاربر برای استفاده از این مادربرد به پاوری نیاز دارد که به کاربر دو خروجی 8 پین ارائه کرده تا برق مورد نیاز مدار تغذیه 12 فاز ( هر پردازنده 6 فاز) را تامین کند.

در زمینه رم ظرفیت ویژه‌ای برای کاربران و مصرف‌کنندگان این مادربرد تدارک دیده شده است. همان‌طور که تمامی مادربردهای سوکت LGA2011 V3 همگی از نسل جدید رم‌های DDR4 پشتیبانی می‌کنند مادربرد های سرور این سوکت هم از رم های DDR4 پشتیبانی می‌کنند و همچنین پشتیبانی از ماژول های RDIMM , LRDIMM نیز برای این سری از مادربردها امکان‌پذیر است.

MD60-SC0 GigaByte

علاوه بر این ، گیگابایت تعداد 16 اسلات رم را برای این مادربرد در نظر گرفته که این تعداد اسلات رم به کاربران امکان می‌دهد حداکثر 256GB رم در فرکانس کاری 2133MHZ بر روی مادربرد نصب کنند.
در قسمت کناری مادربرد، 10 پورت از آخرین نسل Sata 6Gb/s تدارک دیده شده است که به کاربران اجازه می دهد تا از ده درایو حافظه استفاده کنند. البته در کنار پورت‌های Sata هشت عدد پورت SAS نیز با سرعت 6Gb/s قرار گرفته است.

GB MD60-SC0 TypeT Card

از آنجایی که این برد برای انجام کارهای تحت شبکه وWorkstation طراحی شده است، مصرف‌کنندگان به تعداد پورت‌های LAN متعددی با سرعت بالا احتیاج دارند، گیگابایت هم بدین منظور 5 پورت LAN برای این مادربرد فراهم کرده است. دو ورودی LAN Gigabit به طور معمول روی این مادربردها قابل مشاهده است (به علاوه یک LAN Management)، دو LAN پر سرعت با قابلیت انتقال اطلاعات تا سرعت 10GB/sو یک LAN 40Gb/s نیز بر روی این مادربرد قرار داده شده که مشخصات این دو پورت بنا به اعلام گیگابایت مدل های : Intel® 82599ESو Intel® XL710-AM7 هستند.

GB MD60-SC0 IO

علاوه بر پورت‌های LAN در قسمت پنل پشت مادربرد یک Serial Port هم به همراه ورودی‌های PS/2 وشش USB3.0 مشاهده می‌شود. به عنوان خروجی تصویر نیز یک خروجی RGB بر روی برد قرار گرفته که حداکثر تا رزولیشن1920×1200 با رفرش ریت 60HZ پشتیبانی می‌کند. به منظور نصب و استفاده از کارت گرافیک و یا دیگر لوازم جانبی تحت PCIEX بر روی برد مذکور از چهار اسلات PCI-Express که به ترتیب هر کدام آنها دارای سرعت 8x , 16x میباشند استفاده شده که نیاز کاربران سرور به PCI-Ex را به خوبی برطرف می‌کند.

وجود درگاه های LAN پر سرعت ، درگاه های اتصال درایوهای ذخیره‌سازی اطلاعات، مدار تغذیه قدرتمند و پایدار برای سرور، قابلیت استفاده از دو پردازنده قدرتمند و امکان ساپورت رم تا 256GB، این مادربورد را به انتخابی مناسب برای کاربران سیستم های سرور بدل می‌کند. لازم به ذکر است کلیه محصولات کمپانی گیگابایت در ایران با گارانتی آواژنگ عرضه و توزیع می‌گردند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. امیر می‌گوید

    قیمت فروش (مادربرد GIGABYTE MD60-SC0) چقدر است