گوگل حالا به‌صورت خودکار تبلیغات فلش را به HTML5 تبدیل می‌کند

همان‌گونه که در جریان هستید، گوگل چندی پیش به‌طور رسمی اعلام کرد که تمامی ویدیوها سرویس یوتیوب بر پایه فناوری HTML5 نمایش داده خواهند شد، در همین راستا امروز نیز اعلام گردید که تمامی تبلیغات فلشی که توسط گوگل نمایش داده می شوند نیز به‌صورت خودکار به HTML5 تبدیل خواهند شد.

0

گوگل در چند سال اخیر رابطه چندان خوبی با کمپانی ادوبی و علل خصوص فناوری Adobe Flash این شرکت نداشته است. یکی از پرطرفدارترین برنامه‌های نرم‌افزاری برای ایجاد و تولید مالتی مدیاها، برنامه فلش می‌باشد. فلش ماکرومدیا برای ایجاد حرکت و صدا در طراحی سایت‌های اینترنتی و نیز تولید نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و گاهی تولید تبلیغات رایانه‌ای، استفاده می گردد.

گوگل در اولین اقدام خود در راستای مخالفت با Adobe Flash، ابتدا نمایش محتویاتی که بر پایه این فناوری تولید شده‌اند را بر روی نسخه موبایل مرورگر کروم متوقف کرد. پس از آن نمایش فایل‌های ویدئویی یوتیوب را به بستر HTML5 تغییر داد. به نظر می‌رسد گوگل بنا به دلایلی که خود گاها امنیتی می‌خواند، قصد کنار آمدن با فایل‌های فلش را نداشته، زیرا این غول فناوری امروز اعلام کرد که زین پس تبلیغات با فرمت Adobe Flash را به HTML5 تبدیل می‌کند و در نتیجه تبلیغات می‌توانند برای کاربران بیشتری که فلش پلیر را بر روی دستگاه خود نصب نکرده‌اند، نمایش داده شوند.

در مهر ماه گذشته گوگل شروع به نمایش فایل‌های پشتیبان تعاملی برای هنگامی که فایل‌های فلش توسط مرورگر کاربر پشتیبانی نمی‌شود، نمود. قابلیت تبدیل فایل‌های فلش به HTML5 برای شبکه‌ی نمایش تبلیغات گوگل و همچنین مدیریت کلیک دوگانه بر روی تبلیغات یک نسخه‌ی HTML5 از تبلیغات فلش را فراهم می‌آورد که به‌جای نسخه پشتیبان، یک تبلیغات واقعی را بر پایه فناوری HTML5 نمایش خواهد داد.

گرچه تمام تبلیغات به HTML5 تبدیل نخواهند شد اما بخش بزرگی از این تبلیغات تحت تأثیر تصمیم جدید گوگل قرار خواهند گرفت. تنها کاری که نمایش‌دهندگان تبلیغ باید انجام دهند این است که تبلیغات خود را از طریق ابزار AdWords Editor و یا هر ابزار دیگری که با پلتفرم تبلیغاتی گوگل سازگار است آپلود نمایند. گوگل قصد دارد به‌مرور زمان و تا پایان سال 2015 تمامی فایل‌های تبلیغاتی فلش را تا آنجایی که ممکن است به HTML5 تبدیل نماید.

venturebeat

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.