اینها اپلیکیشن‌هایی هستند که با حسگر اثر انگشت گلکسی نوت 4 سازگارند

بیشتر دارندگان گلکسی نوت ۴ از حسگر اثر انگشت تنها برای باز کردن قفل گوشی استفاده می‌کنند در صورتی که حسگر تعبیه شده در این گوشی امکانات زیادی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در این مطلب با فارنت همراه باشید تا به معرفی برخی از مهمترین اپلیکیشن‌های سازگار با حسگر اثر انگشت گلکسی نوت 4 بپردازیم.

2

در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی با قابلیت حسگر اثر انگشتِ این گوشی تعامل ندارند اما باز هم نرم‌افزارهای معروفی را می‌توان نام برد که امنیت خود را بوسیله حسگر اثر انگشت تأمین می‌کنند.

اپلیکیشن PayPal

این اپلیکیشن‌ از ابتدا در پروژه حسگر اثر انگشت با سامسونگ همکاری نزدیکی داشته و در حال حاضر نیز به عنوان مثال بارزی از حفظ امنیت اطلاعات بوسیله شناسایی اثر انگشت شناخته می‌شود. البته ممکن است گلکسی نوت ۴ شما به این اپلیکیشن‌ مجهز نباشد که برای نصب آن کافی است به گوگل پلی مراجعه کنید.

finger-scanner-paypal-note-4

جالب اینجاست که PayPal از لحاظ امنیت فکر همه جا را کرده و به راحتی می‌توانید شیو‌‌ه‌های امنیتی مختلفی را مانند حسگر اثر انگشت یا وارد نمودن گذر واژه انتخاب نمایید.

اپلیکیشن LastPass

این روزها دیگر به خاطر سپاری گذر واژه‌ها همانند گذشته نیست، حجم زیاد سایت‌های اینترنتی، به یاد آوری گذر واژه‌ها را ناممکن ساخته است.

lastpass-login-note-4

اینجاست که LastPass به کمک کاربران اینترنتی آمده و تمامی گذر واژه‌های شما را در مخزن خود نگهداری می‌کند،پر واضح است نرم‌افزاری که با امنیت سر و کار دارد شیو‌‌ه‌های مختلفی برای شناسایی کاربر اتخاذ کند، یکی از این روش‌ها استفاده از حسگر اثر انگشت تعبیه شده در گوشی است. این ابزار پرطرفدار ذخیره گذر واژه رایگان نیست اما کارایی و امکاناتی که در اختیار کاربر قرار می‌دهد به قیمتش می‌ارزد.

اپلیکیشن Keeper Password Manager

اپلیکیشن‌ Keeper Password Manager نیز همانند LastPass عمل می‌کند و وظیفه نگهداری گذر واژه‌های اینترنتی را به عهده دارد. خوشبختانه Keeper برای استفاده از یک‌ دستگاه اندرویدی رایگان می‌باشد و کاربر به راحتی قادر است حسگر اثر انگشت گوشی را به عنوان شیوه شناسایی کاربر توسط این اپلیکیشن‌ انتخاب کند،

keeper-finger-scanner-note-4

البته این نکته را در نظر داشته باشید که اگر خواستید از دو دستگاه اندرویدی با این اپلیکیشن‌ تعامل داشته باشید، باید هزینه پرداخت کنید.

اپلیکیشن My KNOX

این اپلیکیشن‌ انحصاراً توسط سامسونگ ساخته شده و یک یا چند نرم‌افزار به خصوص را در قسمتی خاصی از گوشی به صورت جداگانه نگه‌داری می‌کند. حسگر اثر انگشت امکان شناسایی کاربر را در این اپلیکیشن‌ میسر کرده و پس از آن قسمت قفل شده با اشاره انگشت باز می‌شود.

my-knox-finger-scanner-note-4

کاملاً بدیهی است که این فرآیند نسبت به شیو‌‌ه‌های قبلی باز کردن قفل سریعتر عمل می‌کند.

اپلیکیشن SafeInCloud Password Manager

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم در حال حاضر اپلیکیشن‌های زیادی با قابلیت حسگر اثر انگشت سازگار نیستند و آنهایی هم که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند بیشتر نرم‌افزارهای امنیتی می‌باشند.

safeincloud-finger-scanner-note-4

اپلیکیشن‌ SafeInCloud نیز یکی دیگر از ابزارهای ذخیره سازی گذر واژه‌های اینترنتی است که حسگر تشخیص اثر انگشت را به خدمت گرفته است، با این حساب دارندگان گلکسی نوت ۴ به راحتی قادر هستند تا پسورد‌های خود را با اشاره انگشت مشاهده کنند.

اپلیکیشن مرورگر اینترنت سامسونگ

بدون شک مرورگرهای کروم و فایرفاکس طرفداران دو آتشه خود را دارند اما استفاده از مرورگر اینترنت سامسونگ که در نوت ۴ تعبیه شده است با توجه به قابلیت اثر انگشت، خالی از لطف نیست.

facebook-finger-scanner-note-4

کاربر هنگامی که به وب‌سایت این اپلیکیشن‌ مراجعه می‌کند قادر است تا شیوهٔ ورود گذر‌ واژه‌ را با به کارگیری حسگر اثر انگشت انتخاب کند. پس از این فرآیند،‌حسگر اثر انگشت وظیفه تامین امنیت مرورگر سامسونگ را به عهده می‌گیرد.

اپلیکیشن‌های اختصاصی سامسونگ

کاملاً بدیهی است که اپلیکیشن‌های ساخته شده توسط خود سامسونگ نیز از قابلیت حسگر اثر انگشت گلکسی نوت ۴ پشتیبانی کنند. پس از شناساندن اثر انگشت به گلکسی نوت ۴، حسگر تعبیه شده در این گوشی، فرآیند ورود کاربر به فروشگاه اپلیکیشن‌های سامسونگ که با نام گلکسی اَپس شناخته می‌شود را به عهده می‌گیرد.

samsung-account-finger-scanner-note-4

ویرایش حساب کاربری و وارد شدن به سرویس‌های جانبی سامسونگ نظیر Milk نیز با استفاده از حسگر اثر انگشت امکان پذیر می‌باشد.


 

همانطور که در ابتدا ذکر شد تاکنون اپلیکیشن‌های زیادی برای تعامل با حسگر اثر انگشت نوت ۴ و گلکسی اس ۵ معرفی نشده‌اند و امیدواریم در آینده شاهد به کارگیری این ابزار امنیتی در سایر اپلیکیشن‌ها باشیم. در پایان اگر شما هم اپلیکیشنی سراغ دارید که از طریق حسگر اثر انگشت می‌توان با آن تعامل برقرار کرد، در قسمت نظرات ما را از آن مطلع کنید.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. فرزاد می‌گوید

    سلام خسته نباشین
    کاش میشد ی نرم افزار بسازین ک بشه اثرانگشت افراد رو ب اون اضافه کرد و بعدها با گذاشتن اثر انگشت روی حسگر اطلاعات شخص رو مشاهده کرد

  2. پارسا می‌گوید

    از کجا دانلود کنیم