سونی چگونه گوشی‌های هوشمند ضدآب خود را تعمیر می‌کند؟

گوشی‌های ضد آب سونی  از آخرین تکنولوژی‌های موجود بهره می‌برند، به خوبی جلوی ورود آب به دستگاه را می‌گیرند؛ اما اگر از آب صدمه ببینند و احتیاج به تعمیر شدن داشته باشند چگونه بفهمیم که این ویژگی ضد آب بودن است که از بین رفته؟ چگونه آن را به خوبی بدون از بین بردن کارایی ضد آب بودن گوشی تعمیر می‌کنند؟

159

از زمانی که بخش موبایل سونی در سال 2012 شروع به کار کرده، تعداد زیادی گوشی‌های ضد آب و ضد گردوغبار هم تولید کرده است، مثل Sony Xperia Z،Sony Xperia ZR و Xperia Z Ultra. این گوشی‌های سونی دارای گواهی مقاومت در برابر آب با استاندارد بالا هستند، مخصوصاً Sony Xperia Z Ultra که تست IP58 را با موفقیت پشت سر گذاشت و نشان داد که تا بیشتر از یک متر زیر آب هم به خوبی دوام می‌آورد.

به لطف توضیحات مفصل مرکز تعمیرات موبایل سونی در تایوان، راز تعمیر گوشی‌های ضد آب مشخص شده. وقتی بخش‌های تعمیرات موبایل سونی یک گوشی ضد آب که به خاطر تماس با آب صدمه دیده را دریافت می‌کنند ابتدا اجزای آسیب‌دیده را تشخیص می‌دهند تا متوجه شوند علت این مشکلات استفاده‌ی نادرست شخص از گوشی بوده است یا خیر. آن‌ها سه فرآیند بررسی را برای هر گوشی انجام می‌دهند: برچسب رطوبت را بررسی می‌کنند، گوشی را برای یافتن منافذ اضافی که آب بتواند از آن‌ها وارد شود بررسی می‌کنند، گوشی را برای پیدا کردن اثرات اکسایش باز و بررسی می‌کنند.

بررسی برچسب رطوبت

check-the-damp-sticker

این اولین قدم برای فهمیدن این موضوع است که آیا گوشی خیس می‌شود یا خیر. در طراحی گوشی‌های ضد آب سونی از برچسب‌های رطوبت استفاده می‌شود. وقتی پوشش سوراخ ضدآب را باز کنید، می‌توانید کاغذ رطوبت را ببینید. اگر رنگ این کاغذ عوض شده باشد یعنی گوشی شما خیس است.

مشاهده‌ی نتایج تست تنگی منافذ هوا

Test-air-tightness-pressure

تست تنگی منافذ هوا برای بررسی مقاوم بودن گوشی در برابر آب انجام می‌شود. در این تست گوشی با یک گیره به تجهیزات تست متصل می‌شود.

Test-airtightness

وضعیت تنگی منافذ هوا در کامپیوتر نمایش داده می‌شود که شامل نتایج وضعیت پمپاژ هوا است.

gastightness-test

اگر نتایج این تست خوب باشد به معنی این است که گوشی هنوز قابلیت ضد آب بودن خود را داراست.

failure-of-tightness

اگر گوشی تست تنگی منافذ هوا را با موفقیت پشت سر نگذارد کامپیوتر سطح قرمزی را نشان می‌دهد.

گوشی‌های ضد آب سونی با یک سوراخ ساخته می‌شوند که برای برسی ضد آب بودن گوشی با ابزار خاص استفاده می‌شود. در شرایطی که این سوراخ بسته باشد، اگر گوشی تست تنگی منافذ را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد اما برچسب رطوبت رنگ جدیدی به خود گرفته یا برد گوشی خیس شده باشد، خیس شدنش یک علت انسانی دارد و به استفاده‌ی نادرست مربوط می‌شود.

باز کردن گوشی برای بررسی

کارکنان بخش تعمیرات به کمک ابزار پیچیده و مخصوص گوشی را باز و بررسی می‌کنند تا محل ورود و رد اکسایش با آب را در برد گوشی بیابند.

کل پروسه‌ی تعمیر باید در محیطی با وضعیت ثابت و تمیز انجام شود تا از ورود گردوغبار به گوشی و دستگاه‌ها جلوگیری شود؛ بنابراین افراد از لباس‌ها و دستبند ضد الکتریسیته ساکن استفاده می‌کنند (این دست بندها از جمع شدن الکتریسیته‌ی ساکن در بدن شخصی که با وسایل الکتریکی حساس کار می‌کند و تخلیه الکترواستاتیکی یا ESD، electrostatic discharge جلوگیری می‌کنند) تا پروسه‌ی تعمیر در محیطی کاملاً تمیز و ضد آب انجام شود.

wrist-static

تمام عوامل دخیل و مربوط در طول پروسه‌ی بازرسی، تعمیر و نگهداری باید در وضعیت ثابت باشند.

تمام ساختمان‌های سونی یعنی خود کارخانه یا مرکزهای تعمیرات سونی در تایوان، دارای میز کار‌های حرفه‌ای مخصوص تعمیرات گوشی هستند که تکنسین‌ها را قادر می‌سازد بدون وارد آوردن خللی به کارایی ضدآب بودن، گوشی را تعمیر کنند. در پروسه‌های بررسی گوشی برای خرابی ضد آب بودن، اگر کارکنان خبره تأیید کنند که دستگاه سونی از تماس با آب صدمه دیده، گوشی خیس را برای انجام تعمیرات باز می‌کنند. تمام این پروسه با دوربین فیلم‌برداری شده و تمام اطلاعات گزارش‌ها عکس‌ها و فیلم‌های مربوطه در آرشیو نگهداری می‌شود.

این گوشی‌های ضدآب دستگاه‌های اختصاصی هستند و صفحه‌نمایش LCD و صفحه‌ی لمسی آن‌ها که اطلاعات آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می‌کند، خیلی محکم به هم مونتاژ شده‌اند تا گوشی به ظاهر فوق باریک دسترسی پیدا کند. برای تعمیر گوشی، تکنیسین‌های تعمیرات باید از وسایل و ابزار دقیق برای باز کردن و مونتاژ دوباره‌ی گوشی استفاده کنند.

LCD-dismantling-equipment

این یک ابزار پیاده‌سازی دقیق در میز کار تایوانی‌ها است. این وسیله می‌تواند لایه چسبنده دوطرفه، بین صفحه‌ی ال‌سی‌دی و قسمت محافظ را با استفاده از دمای بالا نرم کند.

LCD-screen-machine

هنگام جدا کردن صفحه ال‌سی‌دی، دستگاه حرفه‌ای جداسازی به صفحه گوشی و ضد آب بودن آن آسیبی نمی‌رساند.

disassembly-screen-equipment

در مدت‌زمان کوتاه صفحه‌ی گوشی سونی با موفقیت جدا شده است.

cellphone-repair-screen

تکنسین تعمیر باید کابل خم شو را با دقت جدا کند، چراکه بسیار شکننده و ظریف است.

screens-are-tear-down

سپس صفحه‌ی ال‌سی‌دی و قسمت‌های محافظ را از دستگاه جداکننده بیرون می‌آورند. صفحه‌ی ال‌سی‌دی و برد گوشی موبایل سونی به طور کامل از هم جدا می‌شوند.

بعد از پایان جداسازی متصدیان تعمیرات و نگهداری باید گوشی را با نوار ضد آب جدیدی مونتاژ کنند.

waterproof-tape

این نوار باید با دقت و فشار مشخصی به برد گوشی متصل شود.

در شرایط عادی تکنسین‌ها باید مطابق رویه تولید کارخانه، تست تنگی منافذ هوا را قبل از باز کردن گوشی و بعد مونتاژ دوباره‌ی آن انجام دهند. تمام این اعمال برای اطمینان صددرصدی از مقاومت گوشی در برابر آب انجام می‌شود. در آخرین مرحله از مونتاژ، گوشی‌‌های ضد آب سونی سری اکسپریا باید از تعدادی تست فشار دیگر هم بگذرند تا از بهترین حالت مقاومت آن‌ها در برابر آب اطمینان حاصل شود. پروسه‌ی این تست دقیقاً مثل کارخانه‌اش است و توسط کارکنان مشخصی برای تضمین توانایی ضد آب بودن آن‌ها انجام می‌شود.

connect-cellphone-screen

وصل کردن سیم خم شوی حساس صفحه.

screen-phone-mold

کپسوله‌سازی گوشی با ابزار خاص قالبی.

lcd-screen-mold-tool

از ابزار دقیق برای مونتاژ صفحه گوشی استفاده می‌شود.

smartphone-screen-equipment

قطعات گوشی هوشمند را در صفحه‌های فلزی قرار می‌دهند و سپس آن‌ها را در دستگاه ورقه ورقه سازی قرار می‌دهند، سپس گوشی برای رسیدن به ظاهری فوق باریک به همراه قابلیت ضد آب بودن فشرده می‌شود.

بنا به گزارش‌های بخش خدمات مشتریان، بیشترین علت خرابی گوشی مربوط به آب، در درست بسته نشدن سوراخ ضد آب گوشی ریشه دارد. در این حالت گوشی خیس می‌شود، اما می‌تواند تست تنگی منافذ هوا را با موفقیت پشت سر بگذارد. مثل تغییر رنگ کاغذ رطوبت که علتش می‌تواند خیس نبودن گوشی هم باشد. شاید علت آن رطوبت هوا یا تحمل آب از روی پوشش سوراخ هم باشد؛ بنابراین وقتی کاربران می‌خواند از گوشی ضد آب، زیر آب استفاده کنند باید قبل از آن مطمئن شوند که سوراخ فشار هوا کاملاً بسته شده باشد.

etradesupply

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

159 نظر برای این مطلب
  1. Gholam hussein می‌گوید

    سلام ببخشید من اکسپریا z5 دارم، بعضی وقتها که کثیف میشه میشورمش بعد از بار چهارم پنجم که زیر اب بردمش چند دقیقه بعدش احساس کردم یکی از بلندگو هاش کار نمیکنه ولی بعد چند دقیقه درست شد ولی صداش یکم فرق کرده به نظر شما مشکل از چیه،اب رفته داخلش؟!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله احتمالا به مرور رفع میشه

      1. سعید می‌گوید

        سلام.میشه به تعمیرگاه باوجدان وکاربلدروبهم معرفی کنین دوستان.. واسه تعمیر گوشی سونی اکسپریا زد تری پلاس مشکل سخت افزاری داره مشکل بدنه گوشی..و باتریشو تعویض کنم.

  2. امیر از چالوس می‌گوید

    سلام، یه گوشی سونی M4 نه ماهه دارم،صدای تماس گیرنده قطع شده و فقط رو اسپیکر میشنوم، چکار کنم،

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر مشکل نرم افزاری باشه با ریست فکتوری حل میشه در غیراینصورت سخت افزاریه

  3. یوسف آزادبخت می‌گوید

    سلام گوشی z1. مدتی است در جیبم احساس داغ شدن کردم گوشی را درآوردم و رنگ صفحه آن از بین رفته مثل نگاتیو فیلم شده است.

  4. mahnaz می‌گوید

    salam man sony v daram az dastam oftad lamsesh gheyre falee chikar konam

  5. عرفان می‌گوید

    سلام من گوشی زد3 خریدم و توی اب افتاد حتی نصف گوشی هم توی اب نیفتاد ولی حالا هر جا که میبرم تا 12 پاور میکنه و روشن نمیشه هیچ کس هم نمیدونه که مشکلش از چیه خواهشن راهنمایی کنید

  6. کامی می‌گوید

    سلام من z5 perimium دارم…الان چند روزه که هندزفریو وصل میکنم صدا از اسپیکر خود گوشی پخش میشه نه از تو هندزفری…کسی میتونه راهنمایی کنه ؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. سالار می‌گوید

      گوشیو یک خاموش روشن کن حل میشه من این مشکل برام پیش اومد با یه خاموش روشن ساده درست شد

  7. محمد می‌گوید

    سلام من قبلا گوشیم خیس شد Z2 هستش الان بعد چند هفته دوربین از کار افتاده قیمت دوربین اصل عقب چند میشه

  8. عرفان می‌گوید

    با سلام و خسته نباشی من گوشی سونی زد 3 خریده و در اب انداخته ولی بعد از دو تانیه گوشی هنگ کرد و من دکمه پاور و دکمه افزایش صدا خاموشش کردم ولی حالا که روشنش میکنم تاچ گوشی کار میکنه ولی ال سی دیش کار نمیکنه من باید چیکارش کنم خواهشن جواب بدید

  9. +++LORD می‌گوید

    سلام. من گوشمو با آب و ریکا شستم. بعدش بلند گوی گوشیم صدای کمی داد. چکار کنم؟

  10. ساسان می‌گوید

    باعرض سلام و خسته نباشید.من سونیzدارم.رفتم استخر و گوشیمو بردم زیر آب و شروع کردم به فیلم و عکس گرفتن با دوستام.متاسفانه وقتی از استخر اومدم بیرون متوجه شدم که در پوش هنذفری باز است و داخل گوشی آب رفته.بعد از ده دقیقه صفحه گوشیم سیاه شد و به شدت پشت گوشی داغ شد.منم بردمش تعمیر گاه گفت که ال.سی.دی سوخته و نیاز به تاچ و ال.سی.دی داره.بنظرتون اگر اول کار میرفتم خونه و میگذاشتم خشک بشه امکان درست شدنش بود؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      احتمالش بود

  11. ساناز می‌گوید

    سلام
    گوشی من z2 هستش
    وقتی هندز فری مو داخلش میکنم گزینه ای که قبلا میومد نمیادش
    و صدا داخل هندز فری پخش نمیشه
    لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

  12. Leila می‌گوید

    دوستان سلام شیشه ی پشت زد وانم شکسته قابل تعویضه؟

    1. علی می‌گوید

      سلام خدمت شما
      گوشی سونی من روی شارژ 50 درصدویا 20 درصدخاموش می کند وباطری باید دوباره شارژ شود لطفا راهنمایی کنید چکار بایدبکنم

  13. Faez_hp می‌گوید

    سلام من z5p دارم چند باری گذاشتمش تو اب چیزیش نشد اما این بار که گذاشتم وقتی هندزفری میکنم تو گوشی صدا در نمیاد وقتی اهنگو پلی میکنم از اسپیکر گوشی صدا در میاد چیکار کنم؟! ببرم نمایندگی؟!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله

  14. iman می‌گوید

    سلام من گوشی z3دارم گوشی افتاده‌تو اب و السیدیش روشن نمیشه

  15. محسن می‌گوید

    سلام z5پریمیوم دارم هنذفری که وصل میکنم صدا قطع و وصل میشه داخل سوراخ جای هنذفری را هم نگاه کردم یه کم کاغذ بود بیرون آوردم ولی هنوز هم قطع میشه میترسم بدم دست تعمیر کار ضد آب بودنشو خراب کنه ، تکلیفم چه ،راهنمایی کنید تشکر

    1. راستين می‌گوید

      سلام گوشی رو بزارید خشک شه درست میشه

  16. احمد می‌گوید

    سلام z2 دارم و بر اثر گرمای زیاد یه موج برآمدگی مانند افتاده تو LCD ، آیا قابل تعمیر هست ؟ خواهشا جواب بدید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اطلاعی نداریم بهتره به نمایندگی مجاز مراجعه کنید

  17. مریم می‌گوید

    چراگوشیz1همیشه هنگ میکنه؟

  18. حقیقی می‌گوید

    سلام ، اگه گوشی هنگ کنه چه کار کنیم.میشه پشتشو باز کنیم باطری شو در بیاریم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      توسط کاربر قابل تعویض نیست تعمیرگاه های مجاز می تونن باز کنن

    2. m می‌گوید

      عزیزم دوکمه ی پاور و کم کننده ی صدا رو نگه دار گوشی خاموش مشبه

  19. Kamal می‌گوید

    سلام خسته نباشید من از شیراز هستم .سونی زد 4 یک ماه نشده خریدم متاسفانه سیم کارت یک پایه های سوکتش ظاهرا دست من خراب شده .متاسفانه گارانتی هم نداره .ادرس از همکار هاتون از شیراز برام ارسال کنین ممنون میشم .حتما نمایندگی رسمی سونی باشه .و سوال بعدی که دارم اینه که ایا گارانتی برام درست میکنه هزینش هم بدم .درضمن اگر تعمیر بشه از زد اب بودن خارج میشه؟؟؟

  20. فریبا می‌گوید

    سلام من گوشیم z1 دهنی آون خراب شده چیکار کنم

    1. MaHDi می‌گوید

      سلام
      به یک تعمیر کار مجرب نشون بدید

  21. رضا می‌گوید

    سلام گوشی من z3سونی هست پشت گوشیم یه با باز شده چکار باید بکنم از چه چسبی باید استفاده کرد.

  22. محمد می‌گوید

    سلام مدتیه ک ویبره گوشی خود بخود از کار افتاده ن ضربه خورده ن اب خورده تا ب حال ب گوشی میترسم ببرم بیرون الکی ایراد بگیرن….امکانش هست مشکل نرم افزاری باشه یا باید گوشی باز شه؟ ممنون میشم یکی درست راهنمایی کنه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر بعد از فکتوری ریست درست نشد سخت افزاریه

  23. سودا می‌گوید

    اگه گوشتون با آب مشکلی براش پیش میاد ینی اصل نیست بهتون انداختن، پسرخالم جلو چش خودم رو گوشیش زیرا میریخت میشست، سونی z1, اصلا انگار نه انگار،خودمم سونی دارم و اصلا بابت آب مشکلی نداره،گوشی سونی واقعا برنامه هاش و همه چیش تکمیلیه،فقط یه ایراد داره و عکسو قشنگ نمیندازه،سامسونگ فقط توو عکس خوبه،وگرنه سونی در کل خیلی بهتره

  24. صادق می‌گوید

    زد اب بودن یه دروغ بزرگه بدتر این گوشی های به استلاح زد اب سونی بخاطر چسبی بودن اگه خیس بشن تعمیر هم نمیشن اگر واقعا زد اب باشن هم گارانتی دارن ولی کو گارانتی خیلی ها گول زد اب بودنشو میخورن و بعد که اب میخوره خراب میشه میفهمن چه اشغالی گرفتن

  25. مجتبی می‌گوید

    سلام من گوشیمو یه بار کردم زیر آب باهاش فیلم برداری هم کردم و آوردمش بیرون،هیچ مشکلی براش پیش نیومده فقط زیر لنز دوربینش بخار آب نشسته و کیفیت عکساش پایین اومده،راه درمانش چیه؟!

  26. معین می‌گوید

    ذوستان یک کلام منz3 داشتم انداختمش داخل اب و سوخت و شرکتsony دروغ گویه بزرکی هست

  27. سپهر می‌گوید

    سلام من یه یار گوشیمو کردم داخل پارچ آب و صفش رو روشن کردم ضفه روشن شد وقتی هم ک درش آوردم روشن بود بعد چند بار محکم تکوندمش تا آبش بریزه بهد چند دقیقه که خواستم استفاده کنم صفه روشن نشد روکش شارژشو ک برداشتم دیدم داخلش خیسه چند ساعت با سشوار خیسش کردم بعد دکمه ریست داخلشو باسوزن زدم گوشی چند بار ویبره خورد بعد صفش روشن شود چند ولی وصتی میخواستم روشنش کنم صفش بالا نمیومد فک کردم هنوز آب توشه یه 5 ساعتم دراشو واز کردم گزاشتم تو برنج ولی الان روشن میشه وقتی دکمه شاترو میزنم صدای شاتر میاد ولی اصلان صفحه نمیاد حتی وقتی میزنمش شارژ نور شارژش روشن میشه ولی دیگه کلان ال سی دیش بالا نمیاد لطفن جواب بدید باید باز بشه یا مشکل نرم افزاریه در زمن گوشی من z2 هستش

  28. Z1 می‌گوید

    سلام من گوشیم z1 هست و پشت گوشیم شکسته شده میخواستم بدونم اگه تعویضش کنم گوشی سیستمش بهم میریزه یا نه و اینکه دیگه زد آب نیست؟

  29. امیر می‌گوید

    قیمت اصلی صفحه تاچ سونیz1چقدراست لطفا جواب بدهید

  30. زهرا می‌گوید

    سلام، من گوشی z3 دارم، گوشی خمیده شده آیا درست می شه

  31. علی می‌گوید

    سلام
    من سونی m4 dual دارم. متأسفانه اتوفوکوسش کار نمیکنه. به عنوان مثال اگه یه متن رو به دوربین نزدیک کنم، با گذشت زمان هم واضح نمیشه.
    به نظرتون ایراد سخت افزاریه یا نرم افزاری؟ با ریست که درست نشد.

  32. Mehdi می‌گوید

    خسته نباشید،ببخشید گوشی z3 یکم اب رفته داخلش(زیر دوربینش)،الان خشک شده ولی هر برنامه ای مربوط به دوربینش باشه رو باز نمیکنه اصلا.باید چکارش کرد؟!

    1. مجتبی می‌گوید

      داداش گوشی منم زیر شیشه دوربینش بخار آب نشسته،راه حلشو پیدا کردی به من بگو

  33. عارف می‌گوید

    سلام من گوشی z2دارم جا شارژش خراب شده. بعد تعمیر اگه چسپ مخصوص رو بزننن ضد آب بودنش حفظ میشه یا نه؟ ؟ ؟ ؟

  34. حجت می‌گوید

    سلام
    من یه گوشی z3 دو سیم کارت دارم مدتی که نمیدونم بر اثر چی بود از سمت راست چسب ضد آبش بلند شده وبغل صفحه از جاش در اومده و حالا آب داخل نفوذ میکنه لطفا راهنمایی کنید ممنون؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نیاز به راهنمایی نیست. به شرکت گارانتی مراجعه کنید کاری از دست شما بر نمیاد

  35. کیارش می‌گوید

    سلام.. من یه زد فایو دارم…چند روز پیش گوشه سمت راست پایین ضربه خورد و یه مقدار کم انگار آون فریم پایین گوشی از بدنه فاصله گرفته…آیا دیگ ضد آب نیست؟؟(مقدار فاصله کمه.)

  36. سعید می‌گوید

    با سلام گوشی من سونی زد 4 هست صفحه تاپش چند مدتی پیش بلند شده بود منم مقداری چسب 1، 2، 3 ریختم زیرش حالا آیا امکان ضد اب بودن رو داره؟ میشم تعمیرش کرد؟

  37. زارعی می‌گوید

    سلام
    من تقریبا یک سال قبل یه گوشی z3 تک سیم کارت خریدم .هیچوقت نشستمش یا حتی سعی نکردم از قابلیت ضد اب بودنش استفاده کنم اما فکر نمیکردم حتی زیر یه بارون هم دوام نیاره
    حالا صفحه گوشی یه کم تیره شده و تاچ صفحه هم عمل نمیکنه
    الان که همین مدل تو بازار تقریبا یک ملیون شده تعمیر گاه سریر برای تغییر ال سی دی
    هزینه اون رو 600 تا 700 هزار تومن تخمین میزنه .

    نه قابلیت ها صادقانه بیان شده ونه حتی شرایط تعمیر در بازارایران فراهم شده
    یعنی به نظر شما این منطقی یه ؟
    واقعا اعتبارسونی اینقدر سقوط کرده ؟؟؟؟؟

  38. رویا می‌گوید

    سلام … وقتی لز دوربین بخار گرفته با سشوار سمت لنز دوربین بگیرید منم گوشیم همینطور شد تا 3 روز با سشوار سمت لنزش گرفتم تا کاملا خشک شد و الانم خوب کار میکنه فقط در اثر آب هدفونش کار نمیکنه کسی هم زنگ میزنه صدام نمیره چیکار کنم؟؟

    1. babak.m می‌گوید

      سلام من تعمیییر کار هستم کار خوبی کردین که با سشوار خشک کردین شما گوشیتون رو ببرید نمایندگی یا یک تعمییر کار خوب و حرفه ایی کار بلد درست میکنه ضد آب بودن هم حفظ میشه

  39. هاشمی می‌گوید

    سلام من دو ماهه z3 گرفتم چند بار شستمش مشکلی پیش نیومد اما یه ماه پیش در اثر شستن داخلش آب رفت و ال سی دیش سیاه شد مجبور شدم ال سی دیشو عوض کنم. حالا هم ضد آب نیست که بماند احساس می کنم صداشم کیفیت اولو نداره دلم کباب شد این همه هزینه کردم. راهی هست که مثل اولش بشه لطفا راهنماییم کنید

  40. mahmood می‌گوید

    سلام. من z1 دارم. جای هدفونش یه خورده چسب آلفا ریخت تمیزش کردم ولی الان. دیگه جواب نمیده هدفون کار نمیکنه.. این درست میشه آیا؟؟؟

    1. babak.m می‌گوید

      آره قابل تعمییر هست

  41. علیرضا می‌گوید

    سلام من گوشی Z3Davell دارم دریچه زد آب طرف راست گوشیم در اومده برای خرید این دریچه جایی هست که برم بخرم

  42. حمید می‌گوید

    اقا من بلندگوی گوشیم سوخته از کجا تهیه کنم برای تعویض ؟
    زد۳ کامپکته لطفا راهنماییم کنید

    1. Enrique Iglesias می‌گوید

      نمایندگی سونی ( ارین همراه) .

  43. اصغر می‌گوید

    سلام من یک گوشی z1 سونی دارم الان چند روزی که باتریش دچار یک مشکل شده است به این صورت که اگر 100 درصد شارژش کنم تا 50 درصد به صورت عادی مصرف میشه و 50 درصد دوم در کمتر 1ز 3 دقیقه تمام و خاموش میشه 50 درصد هم شارژش کردم که به روال عادی مصرف میکن و باتری 50 درصدش مرده، باد نکرده؛آب نرفته دو بار هم فلش شده جواب نداده

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکل سخت افزاری هست باید باتری تعویض بشه

  44. Nina می‌گوید

    سلام من زد 2 دارم و داخل آب انداختم الان لنزش از داخل بخار گرفته و همه عکسا تاره!!! چبکارش کنم توروخدا کمککک

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ببرید نمایندگی تعمیر مجاز

    2. Enrique Iglesias می‌گوید

      بگذارید همونطوری که هست بمونه از داخل خشک میشه و مثل روز اولش کار میکنه . اگر دست کاری و… کنیدش بیشتر خراب میشه اصلا دست نزنید بگذارید توی دما اتاق یک 3 ساعتی باشه بخارش از بین میره

  45. امیر حسین می‌گوید

    To با سلام من. Z1دارم، مدتیه ال سی دی رو که شکسته بود عوض کردم ولی بعد مدتی فهمیدم رو ال سی دی تو بخش هایی نقطه نقطه سفید شده و لکه های سفیدی پر نور زیادیم دارن تو ال سی دی پیدا شده، خواستم ببینم مشکل کجاس

  46. احسان می‌گوید

    سلام من زد تری دارم اتفاقی به ترکی به قاب پشت تو کونج گوشیم افتاده داداش میخواستم بدونم مشکلی برای زد آب بودن گوشیم پیش نیومده. لطفا با ایمیل جوابمو بدین، مرسی چاکرم

  47. Amir می‌گوید

    سلام
    Zultra daram kite sim kartesho avaz kardam hala nemidonam khasiat zede abesho az dast dade ya na???

  48. Shahram می‌گوید

    باسلام
    من گوشی z2 دارم جای سیمکارتش دچار مشکل شده است واخطار درجه سیمکارت نمایش داده میشه لطفا کمکم کنید ممنون

  49. shahin می‌گوید

    سلام خسته نباشید.

    من یه زد سه دارم ولی از دستم افتاده ‍پایین و LCDیش یکم جدا شده.
    بردم پیش تعمیرگاه ،یه چسپی بهش زد ولی بازم باز میشه.
    گفتم ببینم میشه کامل درستش کرد که زد اب بمونه؟؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    یاعلی

  50. سید حامد. می‌گوید

    سلام.
    من گوشی z2 دارم.
    متاسفانه با برخورد به آب جلوی دوربینش رطوبت گرفته..
    چطور حلش کنم..
    کل کارم با دوربینه..
    خواهشا زودی ج بدین..
    ممنون
    یاعلی

    1. Slmt می‌گوید

      منم برام همین مشکل اتفاق افتاده نمیدونم چیکار کنم

    2. علیرضا می‌گوید

      سلام گوشیو خاموش کن درپوشاشم وا کن بزار تو کیسه برنج حل میشه