سونی چگونه گوشی‌های هوشمند ضدآب خود را تعمیر می‌کند؟

گوشی‌های ضد آب سونی  از آخرین تکنولوژی‌های موجود بهره می‌برند، به خوبی جلوی ورود آب به دستگاه را می‌گیرند؛ اما اگر از آب صدمه ببینند و احتیاج به تعمیر شدن داشته باشند چگونه بفهمیم که این ویژگی ضد آب بودن است که از بین رفته؟ چگونه آن را به خوبی بدون از بین بردن کارایی ضد آب بودن گوشی تعمیر می‌کنند؟

159

از زمانی که بخش موبایل سونی در سال 2012 شروع به کار کرده، تعداد زیادی گوشی‌های ضد آب و ضد گردوغبار هم تولید کرده است، مثل Sony Xperia Z،Sony Xperia ZR و Xperia Z Ultra. این گوشی‌های سونی دارای گواهی مقاومت در برابر آب با استاندارد بالا هستند، مخصوصاً Sony Xperia Z Ultra که تست IP58 را با موفقیت پشت سر گذاشت و نشان داد که تا بیشتر از یک متر زیر آب هم به خوبی دوام می‌آورد.

به لطف توضیحات مفصل مرکز تعمیرات موبایل سونی در تایوان، راز تعمیر گوشی‌های ضد آب مشخص شده. وقتی بخش‌های تعمیرات موبایل سونی یک گوشی ضد آب که به خاطر تماس با آب صدمه دیده را دریافت می‌کنند ابتدا اجزای آسیب‌دیده را تشخیص می‌دهند تا متوجه شوند علت این مشکلات استفاده‌ی نادرست شخص از گوشی بوده است یا خیر. آن‌ها سه فرآیند بررسی را برای هر گوشی انجام می‌دهند: برچسب رطوبت را بررسی می‌کنند، گوشی را برای یافتن منافذ اضافی که آب بتواند از آن‌ها وارد شود بررسی می‌کنند، گوشی را برای پیدا کردن اثرات اکسایش باز و بررسی می‌کنند.

بررسی برچسب رطوبت

check-the-damp-sticker

این اولین قدم برای فهمیدن این موضوع است که آیا گوشی خیس می‌شود یا خیر. در طراحی گوشی‌های ضد آب سونی از برچسب‌های رطوبت استفاده می‌شود. وقتی پوشش سوراخ ضدآب را باز کنید، می‌توانید کاغذ رطوبت را ببینید. اگر رنگ این کاغذ عوض شده باشد یعنی گوشی شما خیس است.

مشاهده‌ی نتایج تست تنگی منافذ هوا

Test-air-tightness-pressure

تست تنگی منافذ هوا برای بررسی مقاوم بودن گوشی در برابر آب انجام می‌شود. در این تست گوشی با یک گیره به تجهیزات تست متصل می‌شود.

Test-airtightness

وضعیت تنگی منافذ هوا در کامپیوتر نمایش داده می‌شود که شامل نتایج وضعیت پمپاژ هوا است.

gastightness-test

اگر نتایج این تست خوب باشد به معنی این است که گوشی هنوز قابلیت ضد آب بودن خود را داراست.

failure-of-tightness

اگر گوشی تست تنگی منافذ هوا را با موفقیت پشت سر نگذارد کامپیوتر سطح قرمزی را نشان می‌دهد.

گوشی‌های ضد آب سونی با یک سوراخ ساخته می‌شوند که برای برسی ضد آب بودن گوشی با ابزار خاص استفاده می‌شود. در شرایطی که این سوراخ بسته باشد، اگر گوشی تست تنگی منافذ را با موفقیت پشت سر گذاشته باشد اما برچسب رطوبت رنگ جدیدی به خود گرفته یا برد گوشی خیس شده باشد، خیس شدنش یک علت انسانی دارد و به استفاده‌ی نادرست مربوط می‌شود.

باز کردن گوشی برای بررسی

کارکنان بخش تعمیرات به کمک ابزار پیچیده و مخصوص گوشی را باز و بررسی می‌کنند تا محل ورود و رد اکسایش با آب را در برد گوشی بیابند.

کل پروسه‌ی تعمیر باید در محیطی با وضعیت ثابت و تمیز انجام شود تا از ورود گردوغبار به گوشی و دستگاه‌ها جلوگیری شود؛ بنابراین افراد از لباس‌ها و دستبند ضد الکتریسیته ساکن استفاده می‌کنند (این دست بندها از جمع شدن الکتریسیته‌ی ساکن در بدن شخصی که با وسایل الکتریکی حساس کار می‌کند و تخلیه الکترواستاتیکی یا ESD، electrostatic discharge جلوگیری می‌کنند) تا پروسه‌ی تعمیر در محیطی کاملاً تمیز و ضد آب انجام شود.

wrist-static

تمام عوامل دخیل و مربوط در طول پروسه‌ی بازرسی، تعمیر و نگهداری باید در وضعیت ثابت باشند.

تمام ساختمان‌های سونی یعنی خود کارخانه یا مرکزهای تعمیرات سونی در تایوان، دارای میز کار‌های حرفه‌ای مخصوص تعمیرات گوشی هستند که تکنسین‌ها را قادر می‌سازد بدون وارد آوردن خللی به کارایی ضدآب بودن، گوشی را تعمیر کنند. در پروسه‌های بررسی گوشی برای خرابی ضد آب بودن، اگر کارکنان خبره تأیید کنند که دستگاه سونی از تماس با آب صدمه دیده، گوشی خیس را برای انجام تعمیرات باز می‌کنند. تمام این پروسه با دوربین فیلم‌برداری شده و تمام اطلاعات گزارش‌ها عکس‌ها و فیلم‌های مربوطه در آرشیو نگهداری می‌شود.

این گوشی‌های ضدآب دستگاه‌های اختصاصی هستند و صفحه‌نمایش LCD و صفحه‌ی لمسی آن‌ها که اطلاعات آنالوگ را به دیجیتال تبدیل می‌کند، خیلی محکم به هم مونتاژ شده‌اند تا گوشی به ظاهر فوق باریک دسترسی پیدا کند. برای تعمیر گوشی، تکنیسین‌های تعمیرات باید از وسایل و ابزار دقیق برای باز کردن و مونتاژ دوباره‌ی گوشی استفاده کنند.

LCD-dismantling-equipment

این یک ابزار پیاده‌سازی دقیق در میز کار تایوانی‌ها است. این وسیله می‌تواند لایه چسبنده دوطرفه، بین صفحه‌ی ال‌سی‌دی و قسمت محافظ را با استفاده از دمای بالا نرم کند.

LCD-screen-machine

هنگام جدا کردن صفحه ال‌سی‌دی، دستگاه حرفه‌ای جداسازی به صفحه گوشی و ضد آب بودن آن آسیبی نمی‌رساند.

disassembly-screen-equipment

در مدت‌زمان کوتاه صفحه‌ی گوشی سونی با موفقیت جدا شده است.

cellphone-repair-screen

تکنسین تعمیر باید کابل خم شو را با دقت جدا کند، چراکه بسیار شکننده و ظریف است.

screens-are-tear-down

سپس صفحه‌ی ال‌سی‌دی و قسمت‌های محافظ را از دستگاه جداکننده بیرون می‌آورند. صفحه‌ی ال‌سی‌دی و برد گوشی موبایل سونی به طور کامل از هم جدا می‌شوند.

بعد از پایان جداسازی متصدیان تعمیرات و نگهداری باید گوشی را با نوار ضد آب جدیدی مونتاژ کنند.

waterproof-tape

این نوار باید با دقت و فشار مشخصی به برد گوشی متصل شود.

در شرایط عادی تکنسین‌ها باید مطابق رویه تولید کارخانه، تست تنگی منافذ هوا را قبل از باز کردن گوشی و بعد مونتاژ دوباره‌ی آن انجام دهند. تمام این اعمال برای اطمینان صددرصدی از مقاومت گوشی در برابر آب انجام می‌شود. در آخرین مرحله از مونتاژ، گوشی‌‌های ضد آب سونی سری اکسپریا باید از تعدادی تست فشار دیگر هم بگذرند تا از بهترین حالت مقاومت آن‌ها در برابر آب اطمینان حاصل شود. پروسه‌ی این تست دقیقاً مثل کارخانه‌اش است و توسط کارکنان مشخصی برای تضمین توانایی ضد آب بودن آن‌ها انجام می‌شود.

connect-cellphone-screen

وصل کردن سیم خم شوی حساس صفحه.

screen-phone-mold

کپسوله‌سازی گوشی با ابزار خاص قالبی.

lcd-screen-mold-tool

از ابزار دقیق برای مونتاژ صفحه گوشی استفاده می‌شود.

smartphone-screen-equipment

قطعات گوشی هوشمند را در صفحه‌های فلزی قرار می‌دهند و سپس آن‌ها را در دستگاه ورقه ورقه سازی قرار می‌دهند، سپس گوشی برای رسیدن به ظاهری فوق باریک به همراه قابلیت ضد آب بودن فشرده می‌شود.

بنا به گزارش‌های بخش خدمات مشتریان، بیشترین علت خرابی گوشی مربوط به آب، در درست بسته نشدن سوراخ ضد آب گوشی ریشه دارد. در این حالت گوشی خیس می‌شود، اما می‌تواند تست تنگی منافذ هوا را با موفقیت پشت سر بگذارد. مثل تغییر رنگ کاغذ رطوبت که علتش می‌تواند خیس نبودن گوشی هم باشد. شاید علت آن رطوبت هوا یا تحمل آب از روی پوشش سوراخ هم باشد؛ بنابراین وقتی کاربران می‌خواند از گوشی ضد آب، زیر آب استفاده کنند باید قبل از آن مطمئن شوند که سوراخ فشار هوا کاملاً بسته شده باشد.

etradesupply

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

159 نظر برای این مطلب
  1. پونی می‌گوید

    سلام من z1 دارم،روی شیشه لنز دوربینش خش افتاده باید چکار کنم آیا قابل تعمیر هست؟شیشه رو فقط عوض میکنن؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      با مقدار کمی خمیر دندان تمیز کنید. اگر کم باشه برطرف میشه.

  2. یاسر می‌گوید

    با عرض سلام و خسته نباشید
    لطفا آدرس نمایندگیتونو برام ایمیل کنید مرسی

  3. میثم می‌گوید

    با سلام
    یه گوشی سونی ایکسپرا زد اولتر دارم موقع شارژ شدن قطع وصل میشه فکر کنم مشکل مال سوکت شارژ گوشی باشه
    آیا تعمیر میشه؟
    نمایندگیش در کرمان هست؟
    با تشکر

  4. Sajjad می‌گوید

    سلام من یه گوشی Z2 دارم که یه سانت از تاچ بالای صفحه کار نمیکنه شکستگی یا ترک هم نداره میخواستم درستش کنم که بهم گفتن امکان داره مثل روز اولش نشه ضد آب بودنشو از دست بده میخواستم ببینم چقدر این حرف حقیقت داره؟

  5. نوشین می‌گوید

    سلام سونیz1دارم واشر سیاهی ک دور درب شارژر بریده شده و درب شارژش کاملا بسته نمیشه ایا درست میشه لطفا جواب بدین خیلی مهمه

    1. مهرانه می‌گوید

      مال منم اینطوری شده مشکلی نیست فقط دیگه کامل ضد آّ نیست اونم که مگه ما میندازیمش تو آّ!!!!!!!!!!!!البته مال من نصف واشر بریده شدنه فقط کمی کیپ نمیشه

  6. اسماعیل می‌گوید

    س،ورقه دورصفحه گوشیم براثرضربه خم شدش حالادراوردم میخام صافش کنم بچسپونمش ب نظرت ازکدوم چسب های مخصوص استفاده کنم

  7. فریبا می‌گوید

    سلام من z1دارم. چند هفته پیش بر اثر ضربه ال سی دی گوشیم شکست. بردیم واس تعمیر ال سی دی رو عوض کردن. آیا فعلا ضد آب بودنش سرمایه؟واینکه یه قسمتی از ال سی دی خود به خود کار میکنه مثلا برنامه باز میکنه.آیا قابل تعمیر؟

  8. مهرانه می‌گوید

    منم ایکسپریا وی دارم یک چهارم صفحه از پایین سمت راست تاچش کار نمیکنه اصلا نمیشه برنامه هایی که باز کردم و ببندم خیلی بد شده گوشیمو خیلی دوس دارم صفحه ترک برداشته و از ققسمت ترک به پایین لمس نمیشه تاچشو گفتن 150 تومن میگیرن درست کنن قیمتی که به من دادن درسته؟

  9. مهرانه می‌گوید

    منم ایکسپریا وی دارم تاچ یک چهارم قسمت پایین سمت راستش کار نمیکنه به طوری که نمیتونم برنامه هایی که باز میکنم ببندم گوشی نازنینم خیلی دوسش دارم صفحه شم ترک برداشته از قسمت ترک به پایین اصلا لمس نمیشه

  10. علیرضا می‌گوید

    سلام من z3 دارم با وجود اینکه گوشیم گلاس محافظ صفحه داشت با یه برخورد در قسمت میکروفن هم گلاس شکست هم صفحه طوری که تاچ یک سوم قسمت بالایی گوشی اصلا کار نمیکنه ولی قسمتهای میانی و پایینی گوشی کار میکنه لطفا منو راهنمایی کنید تا به حالت اول برگرده

  11. سید ابراهیم حسینی می‌گوید

    سلام من سونی ZL دارم ایسی سوخته روی کاور چسپی ده الان درست میشه یا نه
    چی کار کنم

  12. ali می‌گوید

    سلام من یه زد2 دارم دوربین عقب بخارگرفته وخیلی تارعکس وفیلم میگیره چیکارش بایدکنم

  13. Mm می‌گوید

    من z1 دارم از دستم افتاد شیشه پشتش شیکسته چیکار کنم؟
    من خراسانیم اینجا نمایندگی داره؟
    اگه پشتش عوض شه خاصیت ضد. ابیش از بین میره؟

  14. amir می‌گوید

    گوشیم z2 است.

  15. amir می‌گوید

    سلام من دکمه ی خاموش روشن گوشیم خود به خود رفته تو ایا تعمیر میشه اگه تعمیر بشه زد ابیش که از بین نمیره ؟ لطفا جواب بدید ؟

  16. arman می‌گوید

    سلام من گوشی z3 دارم افتاد توی اب خاموش شذ
    بردم نشون دادم گفتن تغذیش خراب شده.بنظزتون درست شدنی هست؟
    لطفا جواب بدید مرسی

  17. ارمین می‌گوید

    سلام من گوشی z1زیر اب گرفتم بعد از روشن کردن اسپیکرش صدا نمی داد ولی بعد از یه مدت صدا زیاد شده ولی خش خش می کنه

  18. تانیا می‌گوید

    بوشهر هم نمایندگی سونی داره- چند جا بردم میگن اب داخلش رفته میتونم کاریش بکنم

  19. محسن می‌گوید

    سلام.من z2 دارم.تا حالا دو بار افتاده زمین یبار به صورت اوریب ک دو جا از آلمینیوم خش برداشت و یبار هم به پشت از دستم افتاد زمین…آیا خاصیت زد اب بودنش مشکلی پیدا کرده؟؟.البته یک فاصله خیلی کمی بین قاب و شیش پشت گوشی وجود داره….

    1. abbas می‌گوید

      سلام نه هیچ مشکلی نداره برای من هم همون فاصله رو داره

  20. علی می‌گوید

    خسته نباشید اونای که درپوش میخوان برن نمایندگی ارین اونجا گیرتون میاد من بردم برام انداخت روش کلا همه چیزی داره اونم اصلی شرکتیش فعلا بای

    1. Hossin می‌گوید

      سلام من گوشی z2دارم درپوش شارژ افتاده چطوری میتونم تهیه کنم ممنون میشم

  21. ندا می‌گوید

    با سلام من سونی زد 2 دارم درپوش جا شارزیش افتاده گم شده کسی میدونه کجا میفروشن راهنماییم کنین خواهشا.ندا از تبریز

  22. احمد می‌گوید

    سلام دوستان من زد۳ دو سیم گرفتم برا چند ثانیه که درآب دریا کردم صفحه نمایش اون خاموش شد که تعمیرگاه بردم گفتن تاچ با ال سی دی سوخته ولی فلتش هم خراب شده که گیرم نمیاد لطفا اگر کسی سراغ داره آدرس دقیق بده ممنون . احمد از شیراز

    1. abbas می‌گوید

      سلام احمد جان باید بیای تهران نمایندگی اصلی سونی . ادرس خیابان جمهوری تقاطع رازی پاساژ یگانه طبقه ی منفی 1 . البته گوشی های سونی در اب شیرین فقط ضد اب هستن اب دریا و اکواریم اسیب جدب به گوشی وارد میکند

  23. علی می‌گوید

    من سونی اولترا دارم لاستیک درپوش شارژش از جا در میاد ودرس بشو هم نیس چیکار کنم ؟؟؟؟

    1. abbas می‌گوید

      سلام دوست عزیز گپشی خودتو به نمایدگی سونی که همون ارین است ببر اونجا مثه خوده کارخانه تعمیر میکنن

  24. مهران می‌گوید

    من z3 دو سیم دارم دراش بسته بوده افتاده تویه آب آب رفته داخلش اصلان روشن نمیشه هرحا بردم گفتن بردش باید عوض بشه

  25. سیروس می‌گوید

    درود دوستان گل! من یه ساله که گوشی Z1 دارم و به این نتیجه رسیدم که این گوشی ها از نظر ضد آب بودن خوب عمل میکنن ولی باید حداکثر ۱۰ یا ۱۵ دقیقه تو آب باهاشون کار کرد (نه بصورت دایم ها؟) سعی کنید فیلم های ۱ یا ۲ دقیقه ای بگیرید و بعد ۱۵ دقیقه دیگه بذارید خشک شه! بدترین چیز اعتماد بیش از حد به هر موضوعی است! بدرود

  26. هاکان می‌گوید

    سلام گوشی زد۲ من اب خورده و خاموشه هرجا ببردم همه جاشو تست کردن گفتن سالمه فقط هاردش سوخته
    باید چیکار کنم ???

  27. مصطفی می‌گوید

    سلام من گلکسی اس 5 دارم شیشه دوربینش شکست. حالا اگه برم شیشش رو عوض کنم ضد آبیش از بین میره؟؟؟
    لطفا جواب بدید

  28. علیرضا می‌گوید

    سلام دوستم گوشیش اسپیکرش به مشکل خورد دادا بازش کردن تعویض کردن الان تو ایران جایی هست که بررسی و عملیات ضد آبی انجام بده

  29. Pooria می‌گوید

    موبایل من xperia z 3 هست بردمش استخر و تا عمق کمتر از 1 متر تو اب بود اما بعدش وقتی رفتم عکسهایی که گرفته بودم رو ببینم متوجه شدم رنگ عکس بعد 1_2 دقیقه آبی تر میشه میشه کمکم کنید باید چی کار کنم و راستی تمام درپوش هاش هم بسته بودم

    1. abbas می‌گوید

      سلام اون به علت ترانزیستور سونی هستش . بعد اینکه قابلیت x.riality دارن

  30. علی می‌گوید

    سلام دوسنان من سونی SP دارم همه چیزش سالمه ولی زمین خورد صفح نمایش چیزی نشون نمیده تاچش کار میکنه چون وقتی لمسش میکنی ویبره میره همه چیزش مثل قبله ولی صفحه نمایش یه بار بالا اومد دیگه رفت

    1. parham می‌گوید

      فکر کنم ایکس ریالیتی یا سوپر ویوید روشنه که آبی تر میبینید تصویر رو.

  31. Mobinyahoo می‌گوید

    سلام گوشی من زد1 چند روز پیش گوشیم خورد زمین درپوش قسمت usb افتاد.قابل تعمیر است.خواهش میکنم سریع جواب بدید

  32. کامران می‌گوید

    سلام. گوشی سونی اکسپریا زد اولترا دارم. واشر داخل درپوش یو اس بی گوشی کنده شده (دقت کنین که خود درپوش کنده نشده و فقط واشر از رو درپوش جدا شده).
    الان هم درپوش رو دارم و هم واشر رو راهی برای چسبوندنش هست که خاصیت ضد آب بودنش حفظ بشه؟
    اصلا در پوشش کلا گیر میاد که ببرم نمایندگی برام عوض کنن؟
    ممنون

    1. محسن صحافی می‌گوید

      به نمایندگی مراجعه کنید..

  33. پویا می‌گوید

    گوشی من Z3 هستش . تا حالا یه قطره آب هم روش نریختم ولی دو هفته ای میشه که چند تا لک مثل بخار رو لنزش ایجاد شده.سشوار هم گرفتم نرفت.ولی کیفیت عکسش زیاد فرق نکرده. به نظرتون ببرم گارانتی؟؟

  34. ؟ می‌گوید

    صفحه نمایش Z1 من از چند روز پیش به خاطر برخورد با آب هیچی رو نشون نمیده ؛ منظورم اینه که وقتی لمسش می کنم عکس العمل نشون میده و جاهای دیگه ی موبایل هم سالمه حتی می تونم موقع وصل کردن هندزفری آهنگ گوش بدم ؛ وقتی هم که وصل میشم به اینترنت از صدای ویبرش می فهمم که واسم پیام اومده ؛ چراغش هم روشن و خاموش میشه ؛ در کل ، موبایل داره مثل همیشه کار میکنه فقط صفحه رو نمیشه دید !!! :(
    ممکنه اشکالی که واسه صفحه پیش اومده به خاطر محافظ صفحه باشه ؟ یعنی اگه برش دارم ، موبایل درست میشه ؟! 0_o

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      خیر، احتمالا تاچ صفحه از بین رفته

  35. مالک می‌گوید

    باسلام خدمت دوستان
    من گوشیم Sony z1 از دستم افتادصفحه پشتیش از چند جا ترک شدید برداشت، لطفا منو راهنمایی کنید که آیا عوض میشه و اگه عوض بشه خاصیت ضد آب بودنشون حفظ میکنه ممنون از راهنمایی تون
    باتشکر

  36. اقا مهدی می‌گوید

    سلام بر دوستان.گوشی سونی Z1دارم.چند وقتی که درپوش شارژرش کنده شده،میخوام بدونم میشه درستش کرد یانه؟؟؟؟
    درپوشش و دارم دنبال نعمیرش میگردم.ممنون میشم جوابمو بدین.

  37. ala می‌گوید

    سلام
    به دادم برسید
    من گوشی z رو میز بود که یه دفه اب میوه ریخت روش، شاید فک کنید ضد ابه ولی در پوش شارژرش نیمه باز بود و اب رفت توش فک کنم
    گوشی وقتی ریخت روش خامو ش بود ولی از اون موقع ضفحه نمایش به طور خیلی کم رنگ روشنه و اگه تو اتاق چراغو خاموش کنی قشنگ نور صفحه نمایش معلومه حالا هر چی پاورو میگیرم روشن نمیشه و شارژرو که میزنم چراغش روشن نمیشه
    خیلی اب نرفت توش نیمه باز بود سریع با سشوار اونجارم گرفتم خشک کردم ؟ چیکار کنم؟؟
    سوالم اینه که چرا صفحه نمایش روشنه؟؟؟ سوخته هم باشه که باید خاموش باشه؟؟؟؟؟؟
    جیکار کنم؟؟؟

    1. حجت می‌گوید

      دوست من گوشی شما هیچ ایرادی پیدا نکرده…
      شما سه ثانیه ولوم و پاور گوشی رو همزمان باهم فشار دهید تا ویبره بزنه…
      بعد گوشی رو با خیال راحت روشن کنید و لذت ببرید:)

  38. mojtaba می‌گوید

    سلام ب همگی.
    من گوشی z1 دارم چندین بار زیر آب بردمش توی استخر و…. تا اینکه چند روز پیش ازدستم از فاصلا 1 متری بصورت تقریبا اوریب روی آسفالت افتاد چند جا از الومینیومش و یک نقطه روی پلاستیک کنار آلومینیوم خش پیدا کرده نمیدونم خاصیت ضد ابیش رو از دست داده یا نه اگه میدونید جواب بدین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      تا باز نشه و فاصله ای بین قاب نیفته بعید می دونم مشکلی داشته باشه

  39. arash می‌گوید

    ال سی دی گوشی سونی z2 من ترک برداشته کجا میتونم ال سی دی بخرم؟ و اینکه تاچ و ال سی دی با هم هستن؟

    1. saleh می‌گوید

      اخه من موندم چه جوری LCD z2رو شکستی اخه مگه این دهن سرویس میشکنه……. باهاش کشتی بگیری نمیشکنه…..

      1. arash می‌گوید

        راست میگی نشکسته بود محافظ روش ترک برداشته بود :D

  40. حسونی انصاری می‌گوید

    گوشی sony experia zc6603 من خاموش شده هرکاری میکنم بالا نمیاد به شارژ هم زدم فقط چراغش روشن می شه آرم سونی میادو باز خاموش میشه.

  41. علی می‌گوید

    سلام من گوشیم Z1 هستش از دستم افتاد ولی آسیب ظاهری ندید بعدا متوجه شدم موقع صحبت کردن صدام بد میره مثل لرزش که طرف مقابل صدامو بد میشنوه کجا ببرمش تا بدترش نکنن
    ممنون از راهنماییتون

  42. milad می‌گوید

    سلام من یه گوشیه سونی z1دارم تاچ وال سی دی شکسته حالا نمی دونم بدم کجا تعمیر ش کنه که مثل روز اولش بشه لوزام اصلشو از کجا باید پیدا کرد ممنون می شم اگه جوابم بدید باتشکر

    1. ناصری می‌گوید

      سلام دوست عزیز.من هم یه گوشی سونی زد دارم که همه چیش سالمه و لی بالا نمیاد.حد اکثر یک هفته باهاش کار کردم.چون به ادم ناوارد دادم برا تعمیر و پشتش رو باز کزد از گارانتی افتاده.اگه دوست داشتی تو گوشیتو بفروش ب من یا من به تو که از توش یه چیزی در بیاد..
      ایمیلم:vatovato.60@gmail.com
      9122494597

  43. رضا می‌گوید

    سلام خسته نباشید گوشی xperia z دارم ک در پوش زد اب شارژرش خراب شده گیرم نمیاد کجا میتونم تعمیرش کنم من بوشهر زندگی میکنم مرسی

  44. امیرحسین می‌گوید

    سلام. ببخشید من گوشیم Xperia Z2هستش و جای هندزفریم یکی از خازن هاش کنده شده و اطلاع هم دارم که گوشی بعد از باز شدن دیگه ضد آب نیست میخواستم بدونم راهی برای تعمیر جای هندزفریم هستش؟ متشکر میشم اگه راهنماییم کنید

    1. حسن کریمی می‌گوید

      دوست عزیز مشکل سخت افزاری هست و باید گوشی دیده بشه نمیشه همینجوری نظر داد.

  45. فرهاد می‌گوید

    سلام من گوشیم سونی وی هستش و درپوش usb گوشی خراب شده آیا میشه تعویضش کرد ؟

    1. امیرحسین می‌گوید

      فرهاد آره واسه تو درپوشش عوض میشه اما فقط میدونم گرونه

  46. سهراب می‌گوید

    گوشیم z1 هستش ال سی دی گوشیمو که شکسته بود دادمش تعویض کنن بعد اینکه 230 تومن خرجش کردم کلا یه هفته کار کرد.
    ایرانی حقشه که اینقدر عقب مونده بمونه.

    1. یه بنده خدا می‌گوید

      داداش چه ربطی به ایرانی داشت؟؟؟؟؟؟؟

  47. شاهین می‌گوید

    ما همیشه بدبخت بودیم هیچ چیز نداریم

  48. محمدرضا می‌گوید

    سلام
    من گوشی sony ZR دارم. سوکت هندفری این گوشی ایراد پیدا کرده
    باید عوض بشه
    حالا هر جا بردم میگن باز بشه ضد ابی گوشی از بین میره
    من پول این گوشیو با بدبختی جور کردم
    یک ماه روزی ۱۳ ساعت سرپا داشتم کار میکردم ک مول اینو جور کنم
    حالارمن میخوام ای درست بشه و ضد ابیش حفظ بشه
    سوکتش سالمه، صدا ازش میاد وقتی هندزفری رو وصل میکنم
    ولی وقتی هندزفری رو در میارم بازم حس میکنه هندزفری توشه
    چیکار کنم؟
    بخدا داره اشکم در میاد
    یکی کمکم کنه اینو درست کنم

    1. reza می‌گوید

      داداش یه چوب کبریت یه چندثانیه ای بکن توش درست میشه.
      منم گوشیم اینجوری شد یک بار،یکی از دوستام سه سوت درستش کرد

  49. علی می‌گوید

    دمشون گرم

  50. EhsanMody می‌گوید

    واقعا چرا ما اینقدر بدختیم که یه نمایندگی رسمی یا تعمیرگاه رسمی تو ایران نداریم :(
    وقتی مطلبو خوندم بغضم گرفت، من Z2 دارم کاملا هم از ضدابیش استفاده کردم و مشکلی نداشت تا یه بار انداختمش تو آب و توی لنز دوربین بخار رفت :( بردمش نمایندگی آرین گفتن که تعمیر میشه و ضد اب میمونه ولی بعد از تعمیر گفتن چون باز شده دیگه ضدآب نیست :((
    اگه یه همچین خدماتی هم الان توی ایران بود الان گوشیم سالم بود :((
    به خاطر همین به همه توصیه میکنم هرگز هرگز گوشی رو تعمیرگاه نبرید چون اصلا به درد نمیخوره :(

    1. حمیدرضا می‌گوید

      تعمیرگاه نبریم، کجا ببریم واسه تعمیر؟