رونمایی سونی از عینک هوشمند واقعیت افزوده SmartEyeglass Developer Edition SED-E1

سونی از عینک واقعیت افزوده خود به نام SmartEyeglass Developer Edition SED-E1 رونمایی کرده. این عینک با گوشی اندرویدی شما جفت می‌شود و اطلاعاتی از گوشی را به همراه اطلاعاتی مربوط به محیط اطرافتان با استفاده از برنامه‌های واقعیت افزوده روی شیشه‌های عینک نمایش می‌دهد.

0

SmartEyeglass از تکنولوژی موج‌بر هولوگرافیک برای ساخت لنزهای واقعیت افزوده 3.0 میلی‌متری با شفافیت 85٪ استفاده می‌کند؛ و این یعنی به یک صفحه‌نمایش در مقابل عینکتان احتیاج ندارید، مثل عینک گوگل و خود لنزها مثل یک صفحه‌نمایش عمل می‌کنند.

این عینک به وسیله کابل به بخش دیگری متصل می‌شود که این بخش به وسیله بلوتوث و وای‌فای به گوشی شما متصل شده و در کنار باتری‌ها و کنترل‌ها به عنوان مغز سیستم عمل می‌کند. برخلاف عینک گوگل هیچ کنترلی روی خود عینک وجود ندارد و همه‌چیز به وسیله بخش سیمی کنترل می‌شود. همین‌طور دارای بلندگو و یک میکروفون است تا بتوانید دستورات صوتی بدهید و جست‌و‌جو کنید. این بخش دارای سیم کوتاهی است پس باید آن را به جایی مثل پیرهنتان متصل کنید.

sony-smart-eyeglass

SmartEyeglass دارای یک دوربین 3 مگاپیکسلی است به علاوه حسگرهایی مثل شتاب سنج، ژیروسکوپ، قطب نمای الکترونیکی و حسگر نور. دوربین به‌جز گرفتن عکس، واقعیت افزوده را ممکن می‌کند به این صورت که به عینک اجازه می‌دهد محیط اطراف شما را ببیند و به کمک برنامه‌های واقعیت افزوده اطلاعات مربوطه در میدان دید شما می‌دهد. به عنوان مثال اگر مکانیک باشید می‌توانید دستورالعمل‌های چگونگی سر هم کردن یک موتور را روی عینک خود ببینید و یا اگر به دیدن مناظر مختلف علاقه دارید این عینک به شما اطلاعات مربوط به آنچه می‌بینید را نمایش می‌دهد.

نکته اینجاست که برای استفاده‌های خاص SmartEyeglass به خوبی کار می‌کند؛ اما برای استفاده‌های روزمره دستگاهی عجیب و احمقانه است که بیشتر مردم نمی‌خواهند در هنگام استفاده از آن دیده شوند (ویدیو را برای درک بهتر این مطلب ببینید). خود عینک به تنهایی زیاد بد نیست اما قسمت سیم‌دار که آویزان بوده و به لباس متصل است به شدت احمقانه دیده می‌شود. در مقایسه به نظر گوگل گلس خیلی هم ظریف زیبا و برازنده است که آن هم در زمان خودش برای بیشتر مردم احمقانه دیده می‌شد.

سونی در نظر دارد که عینک‌های SmartEyeglass Developer Edition SED-E1 را به توسعه‌دهندگان در ژاپن، ایالات‌متحده آمریکا، انگلستان و آلمان از طریق developers.sonymobile.com در ماه جاری به فروش برساند. کاربران سازمانی در فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، بلژیک، هلند و سوئد نیز می‌توانند از ماه مارس به بعد این دستگاه را خریداری کنند. پیش‌خرید این دستگاه نیز در انگلستان و آلمان شروع شده. قیمت‌گذاری‌ها به شرح زیر است: 100000 ین ژاپن، 840 دلار آمریکا، 680 یورو یا 520 پوند انگلستان بدون مالیات که وابسته به کشوری است که در آن به فروش می‌رسد.

سونی همچنین بسته توسعه نرم‌افزاری نسخه یک آن را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرده تا برنامه‌های خود را سازگار با SmartEyeglass تولید کنند و برنامه‌هایی جدیدی هم بنویسند. عینک SED-E1 با اندروید 4.4 و بالاتر از آن سازگار است.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.