آپدیت اندروید 5 چه تاثیر مثبت یا منفی بر باتری گوشی گلکسی اس 5، جی 3، وان M8 و نکسوس 5 دارد؟

از آن‌جایی که بیشتر پرچم‌داران اندرویدی حالا به نسخه 5 آب‌نبات چوبی آپدیت شده‌اند این سوال پیش می‌آید که عمر شارژ باتری در سیستم‌عامل جدید نسبت به نسخه پیشین چه تفاوتی کرده است؟ با فارنت همراه باشید تا عمر شارژ 4 پرچم‌دار اندرویدی را قبل و بعد از آپدیت بررسی کنیم.

7

از آن‌جایی که اندروید 5 پروژه ولتا را به همراه می‌آورد انتظار داریم تا سیستم عامل هوشمندانه‌تر آپدیت‌ها و همگام‌سازی اپلیکیشن‌ها را انجام داده و عمر شارژ باتری مخصوصاً در حالت استندبای افزایش یابد. در این بررسی نسخه اسنپ‌دراگون گلکسی اس 5، نسخه 16 گیگابایتی جی 3، وان ام8 و همچنین نکسوس 5 آزمایش شده‌اند.

دوام کلی

Lollipop-vs-Kitkat-battery-endurance

در آزمایش دوام کلی GSMArena که سعی شده الگوی استفاده کم مصرف شبیه سازی شود گلکسی اس 5 با 11 ساعت جهش مثبت پس از آپدیت بیشترین سود را از اندروید 5 برده است و پس از آن وان ام 8 نیز توانسته 6 ساعت رکورد خود را افزایش دهد. کاملاً برعکس جی3 و نکسوس 5 پس از آپدیت عملکرد بدتری را از خود به نمایش گذاشته‌اند.


مکالمه

Lollipop-vs-Kitkat-talk-time

در بخش مکالمه نیز گلکسی اس 5 توانسته تا 6 ساعت رکورد خود را افزایش دهد. جی 3 در این‌جا تغییر محسوسی نکرده و وان ام 8 و نکسوس 5 به طرز عجیبی حدود 6 ساعت کاهش دوام داشته‌اند.


مرور وب

Lollipop-vs-Kitkat-Web-browsing

در این بخش می‌توان برنده را اچ‌تی‌سی وان ام8 نامید؛ جایی که این گوشی توانسته حدود 3 ساعت به دوام خود بیافزاید در حالی که سایرین تغییر خاصی نکرده‌اند.


پخش ویدئو

Lollipop-vs-Kitkat-video-playback

در این بخش همه گوشی‌ها به جز گلکسی اس 5 حدود یک ساعت دوام کمتری در پخش ویدئوی اندروید 5 از خود نشان داده‌اند و به این ترتیب نکسوس 5 حتی بیش از گذشته نشان داد که برای تماشای فیلم‌های طولانی گزینه مناسبی نیست.


نتیجه‌گیری

به این ترتیب به نظر می‌رسد از نظر عمر شارژ گلکسی اس 5 بیش از سایرین از آپدیت اندروید 5 سود می‌برد و در حالت استندبای و همچنین مکالمه عملکرد بسیاری بهتری را نشان داده است. پرچم‌دار اچ‌تی‌سی نیز در بخش مرور وب پیشرفت داشته است و جی 3 نیز تغییر محسوسی را پشت سر نگذاشته است. اما بازنده میدان نکسوس 5 است که می‌توان گفت برخلاف انتظارات و با وجود پروژه ولتا کاهش عمر شارژ را به همراه آورده است.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. Mohammad می‌گوید

    گوشیم نوت3 n9005 نمیدونم اندرویدشو 5 بکنم یا نه?!
    لطفا جواب بدید.

  2. aria a2 می‌گوید

    سلام دوستان من خودم اس5 دارم ولی اینطور که تو توضیحات گفتن تو حالت استندبای باید ماندگاری شارژ در اندروید 5 بیشتر بشه ولی مال من کمتر شده…
    چرا؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. Hafez.Gha می‌گوید

    note 3 N9005 رو هم کاش جزو آزمایش میزاشتن

  4. nice guy می‌گوید

    سلام
    در مجموع اگر دوستان مایل به خرید گوشی های اندرویدی هستن بهترین گزینه سامسونگ هست

    1. Ehsan می‌گوید

      بدون شک بهترین گزینه HTC هست،کیفیت ساخت فوق العاده،روانی خیلی زیاد،البته سونی هم عالیه

  5. امیر می‌گوید

    خدایی دمش گرم سامسونگ. از نظر نرم افزاری یه سر و گردن از همه بالاتره…

  6. ARIA می‌گوید

    G3 واقعا نا امیدم کرد. الجی داره چیکار میکنه؟ من شنیده بوده بودم که با آپدیت کیت کت وبگردیه G3 به 11 ساعت رسیده بود. ولی مثل اینکه اینجا خراب کرده؟
    حالا باید منتظر Z2 و Z3 و نوت3 و نوت4 باشیم تا ببینیم اونا باتریشون چقدر پیشرفت میکنه؟