ژاپنی‌ها یک هتل های‌تک راه‌اندازی می‌کنند که کارمندان آن روبات‌های چندزبانه خواهند بود

26 تیرماه سال آینده هتلی در شهر ناکازاکی ژاپن افتتاح خواهد شد که 10 روبات در آن کار خواهند کرد. هتل Henn-na 27 اتاق دارد و کرایه‌ی اتاق‌ها از شبی 60 دلار شروع می‌شود.

0

روبات‌های انسان‌نمای هتل Henn-na روبات انسان‌نمای اندرویدی (actroids) نامگذاری شده‌اند. این روبات‌ها نفس می‌کشند، پلک می‌زنند، ارتباط چشمی برقرار می‌کنند و نسبت به اطراف عکس‌العمل نشان می‌دهند و به زبان‌های چینی، ژاپنی، کره‌ای و انگلیسی سلیس صحبت می‌کنند. کار آن‌ها حمل وسایل مسافرین، درست کردن قهوه، تمیز کردن اتاق‌ها و شستشو می‌باشد.

Henn-na_Hotel-01

حالا دیگر روبات‌های انسان‌نما هستند که به جای کارمندان واقعی کار می‌کنند. مدیر Huis Ten Bosch یکی از شرکت‌های مسافربری ژاپن گفت تمایل داریم در آینده بیش از 90 درصد خدمات هتل را به روبات‌ها محول کنیم.

روبات‌های انسان‌نمای Henn-na تنها نکته‌ی جالب توجه این هتل های‌تک نیست. میهمان‌ها می‌توانند با استفاده از نرم‌افزار شناسایی چهره درب اتاق خود را باز کنند و همچنین سیستم‌ گرمایش و سرمایش اتاق‌ها به گونه‌ای است که بر اساس دمای بدن افراد موجود در آن تعدیل می‌شود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.