JUniversal؛ راه‌حل جدید مایکروسافت برای تبدیل کدهای اندروید به ویندوز فون

توسعه‌ی اپ‌های بومی برای پلتفرم‌های موبایل پروسه‌ای طاقت فرسا است چرا که لازم است یک کد مشابه را با استفاده از نرم افزار Scratch برای تمامی پلتفرم‌ها بنویسید.

1

راه حل‌هایی مثل Cordova و Xamarin برای این مشکل ارائه شده‌اند اما هنوز هم گزینه‌ی بهتری برای رفع این مشکل وجود دارد، JUniversal. راه‌حل جدید مایکروسافت است که به توسعه‌دهندگان اندورید اجازه می‌دهد که به راحتی اپلیکیشن‌هاشان را به پلتفرم ویندوز فون انتقال دهند.

با استفاده از این ابزار می‌توانید در جاوا کد بنویسید و کد نوشته شده را به هر کجا که فکرش را بکنید ببرید. این برنامه در ابتدا مختص تبادل کد در اپ‌های موبایل ساخته شد اما تکنولوژی می‌تواند آنرا به دستگاه‌های دیگر نیز تعمیم دهد.

ایده‌ی JUniversal توسط تعدادی از کارکنان شرکت نوکیا که تجربیات قابل توجهی در زمینه‌ی جاوا و ساخت اپ‌های چند سکویی دارند ارائه شد. آن‌ها برای تبدیل آسان کد منبع و استفاده از آن در پلتفرم‌های متعدد دست به ساخت این ابزار زدند.

ابزار JUniversal آزادی کافی برای نوشتن کد در جاوا و تبدیل آن به C#(که اکنون در دسترس است) یا C++/Objective C++ (که به زودی خواهد آمد) را به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید JUniversal را با مبدل گوگل j2objc ترکیب کرده و جاوا را به Objective-C مناسب iOS تبدیل کنید.

microsoft-news

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. bijan می‌گوید

    thank you