رونمایی زها حدید از طرح بزرگترین ترمینال فرودگاهی جهان در پکن

چین دائماً بزرگ‌ترین ساختمان دنیا را به رخ می‌کشد و اینکه به‌زودی صاحب بزرگ‌ترین برج‌‌های دوقلوی جهان خواهد بود و حالا بنا بر اعلام طراح بین‌المللی معروف Zaha Hadid به‌زودی می‌توانیم بزرگ‌ترین ترمینال مسافربری هواپیمایی جهان را نیز به این فهرست اضافه کنیم.

0

شرکت بین‌المللی ZHA از طرح‌هایی برای ساخت فرودگاه مسافربری جدید پکن رونمایی و ادعا کرد که این بنا بزرگ‌ترین ترمینال هواپیمایی جهان خواهد بود.

این پروژه با همکاری ZHA و شرکت معماری ADP انجام می‌گیرد و رهبری و نظارت بر آن را ستاد هواپیمایی پکن بر عهده دارد (BNAH). این ترمینال، بخشی از فرودگاه جدید واقع در حومه‌ی جنوبی پکن است و به ستاره‌ی دریایی عظیم الجثه‌ای شباهت دارد.

beijing_new_airport_headquarters_zha-1

این پروژه تازه است و از این رو ZHA جزییات اندازه‌ی دقیق ساختمان ترمینال را فاش نکرده و تنها به این نکته اشاره کرده که بزرگ‌ترین ترمینال جهان خواهد بود. Building Design online گزارش کرده که اندازه‎‌ی این ترمینال 700 هزار متر مربع بوده و کل فرودگاه تا سال 2018 و با بودجه‌ی 8/13 میلیارد دلار به پایان خواهد رسید.

beijing_new_airport_headquarters_zha-2

با این فرض که همه چیز به خوبی پیش برود و ساختمان ترمینال هواپیمایی جدید پکن طبق نقشه و زمان‌بندی پیش برود فشار موجود بر روی فرودگاه بین‌المللی پکن که در حال حاضر بیش از ظرفیت‌اش مسافر جابجا می‌کند را کاهش داده و سالانه 45 میلیون مسافر را در خود جای خواهد داد.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.