بررسی کامل گوشی دیمو S400

روزهایی بود که به جز برندهای نام آشنای جهانی گوشی هوشمند مطرح دیگری در بازار تلفن همراه ایران نمی‌توانستید پیدا کنید اما همزمان با افزایش رشد بازار همان برندهای نام آشنا به ساخت گوشی‌های رده متوسط و پائین نیز روی آوردند که در این میان با رقبایی چینی و ایرانی روبرو بودند که هنرشان ساخت گوشی‌های ارزان‌قیمت اما مطرح بود. گوشی‌هایی با قیمت‌هایی مقرون به صرفه که حداقل روی کاغذ نمی‌توان آنها را در قیاس با گوشی‌های همرده برندهای مطرح نادیده گرفت.

24

شرکت دیمو اخیرا چهار مدل گوشی هوشمند جدید را معرفی کرده که یکی از آنها گوشی دیمو S400 است که می‌توان آن را از نظر طراحی زیباترین محصول عرضه شده توسط دیمو دانست. یک گوشی با طراحی باریک و سبک که مشخصات فنی قابل توجهی را درون خود جا داده است.

Dimo-S400-Review-in-Farnet-01

دیمو S400 از یک پردازنده 4 هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی Cortex A7 بهره می‌برد که پردازش گرافیکی آن را یک چیپست Mali-400MP برعهده دارد. صفحه نمایش 4.6 اینچی این گوشی با رزولوشن 540 در 960، یک گیگابایت رم و یک گیگابایت فضای داخلی از جمله مشخصات فنی دیگر این گوشی هستند که نهایتا انرژی مورد نیاز آن را برای اجرای اندروید 4.4.2 یک باتری 1000میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند.

دیمو S400 ان طور که ما دریافتیم از نظر سخت‌افزاری یک گوشی چینی است که با مدل S400 و توسط شرکت Alps چین طراحی و تولید شده و دیمو احتمالا وظیفه مونتاژ آن در ایران را با تغییر قاب بیرونی و عرضه یک چهره جدید برعهده دارد.

طراحی گوشی دیمو S400

همانطور که گفتیم در طراحی این گوشی شاهد یک گوشی جمع و جور، باریک و سبک هستیم که از یک بدنه پلاستیکی و یکدست برخوردار است که در طراحی آن به نوعی قاب پشتی تا اطراف قاب جلویی ادامه پیدا کرده و البته نمی‌توان تیز بودن لبه‌ها و گوشه‌های گوشی را به عنوان یک نقظه ضعف نادیده گرفت.

Dimo-S400-Review-in-Farnet-02

در قاب جلویی شاهد صفحه نمایش 4.6 اینچی (شرکت دیمو آن را 5 اینچی معرفی می‌کند) هستیم که در پائین آن کلیدهای لمسی خازنی هوم، برگشت و منو دیده می‌شود و یک ال‌ئی‌دی نورانی در پائین قاب در هنگام کار به قاب جلویی زیبایی بخشیده است. حفره کوچک میکروفون در سمت چپ قاب نیز دیده می‌شود. یک دوربین حسگر نور صفحه نمایش نیز به طور غیرمنتظره‌ای همین پائین جاخوش کرده است که معمولا در بقیه گوشی‌های هوشمند آن را در بالای قاب می‌بینیم.

در بالای قاب همچنین شاهد حضور بلندگوی تماس گوشی در فاصله میان قاب پشتی و صفحه جلویی هستیم که به همراه دوربین سلفی گوشی تنها حاضران بالای صفحه نمایش هستند. حاشیه دور صفحه نمایش در قیاس با گوشی‌های همرده مناسب است اما نمی‌توان آن را کم دانست. در قاب پشتی شاهد یک قاب کاملا پلاستیکی هستیم که بلندگوی گوشی در پائین و سمت راست و دوربین گوشی به همراه لنز دوگانه ال‌ئی‌دی که تا حدامکان به سمت چپ و بالا گرایش دارد تنها حاضران بر روی آن هستند که لوگوی بزرگ دیمو بر روی آن خودنمایی می‌کند.

Dimo-S400-Review-in-Farnet-04

اگر سراغ کناره‌های گوشی برویم در لبه پائینی جز درز مورد نیاز برای باز کردن قاب پشتی چیزی وجود ندارد و طراحان این گوشی هوشمند نهایت استفاده را از بالای بدنه گوشی برای جای دادن درگاه میکرو یو اس بی برای شارژ و اتصال به سایر دستگاه‌ها و درگاه خروجی هدفون برده‌اند.

البته این موضوع تنها چیز عجیب این طراحی نیست و در عین حال دکمه پاور و قفل صفحه نمایش گوشی نیز به همراه دکمه کم و زیاد کردن صدا در لبه سمت چپ گوشی جاخوش کرده‌اند. وقتی قاب پشتی را بر می‌داریم جایگاه‌های مورد نیاز برای قرارگیری دو سیم کارت و رم میکرو اس دی دیده می‌شوند.

Dimo-S400-Review-in-Farnet-13

دیمو S400 اگرچه در نگاه اول از طراحی خوبی برخوردار است اما مطمئنا همانطور که گفتیم بررسی دقیتر این طراحی نقطه ضعف‌های آن را بیشتر نمایان می‌کند که به نظر می‌شد با رعایت آنها نمره بیشتری در طراحی به آن داد. این نوع طراحی در بازار دستگاه‌های دیجیتال معمولا فراخور طراحی سخت‌افزار گوشی و نحوه قرارگیری آنها بر روی برد اصلی در نظر گرفته می‌شوند و نمی‌توان چندان به طراح آن خرده گرفت. در هر صورت طراحی دیمو S300 از نگاه سخت‌گیرانه مطمئنا می‌توانست بهتر باشد اما در عین حال نظر هر مشتری را در مقایسه با همرده‌های خود در بازار جلب خواهد کرد.

صفحه نمایش دیمو S400

صفحه نمایش 4.6 اینچی این گوشی با رزولوشن 540 در 960 طبیعتا تراکم پیکسلی 240 پیکسل در هر اینچ را در برابر چشمان شما به نمایش می‌گذارد. این تراکم پیکسلی در واقع یک تراکم پیکسلی به روز نیست و آن را در گوشی‌هایی متعلق به حداقل یک یا دو سال پیش شاهد بودیم.

Dimo-S400-Review-in-Farnet-14

این تراکم پیکسلی یعنی نباید کیفیت آنچنانی را از صفحه نمایش گوشی بخواهید و تنها می‌تواند به اندازه یک صفحه نمایش متوسط نیاز شما را برآورده کند. کیفیت تصاویر در برابر نور آفتاب چندان دلگرم‌کننده نیست ورنگ‌ها به صورت سرد نمایش داده می‌شوند. البته مطمئنا نیازی به ذکر این موضوع نیست که در رنج قیمتی این گوشی استفاده از چنین صفحه نمایشی برای پائین آوردن قیمت ضروری به نظر می‌رسد.

کارآیی و سخت‌افزار دیمو S400

از دیمو S400 با توجه به قیمتی که برای آن در نظر گرفته شده نمی‌توان انتظار بالایی داشت و البته بررسی مشخصات سخت‌افزاری گوشی نشان می‌دهد که کاملا توانسته عنوان «مناسب» را با توجه به قیمت خود به سخت‌افزار خود اختصاص دهد.

Dimo-S400-Review-in-Farnet-15

دیمو S400 از یک پردازنده 4 هسته‌ای 1.3 گیگاهرتزی مدیاتک MT6852 با چهار هسته Cortex A7 بهره می‌برد که پردازش گرافیکی آن را یک چیپست Mali-400MP برعهده دارد و یک گیگابایت رم و یک گیگابایت فضای داخلی از جمله مشخصات فنی دیگر این گوشی هستند که نهایتا انرژی مورد نیاز آن را یک باتری 1000میلی‌آمپرساعتی تامین می‌کند.

چیپست مدیاتک MT6852 تقریبا ارزانترین چیپست شرکت مدیاتک به حساب می‌اید که البته این ارزانی دلیلی بر ضعیف بودن این پردازنده نمی‌باشد و این شرکت با عرضه این چیپست در واقع راه را برای عرضه گوشی‌های ارزان‌قیمت در بازار باز گذاشته است.

 

بازی‌های سنگین بر روی این گوشی به خوبی اجرا می‌شدند اما خب قابل پیش‌بینی بود که فشار بیشتر بر روی آن باعث بالا رفتن حرارت گوشی و کاهش پلکانی شارژ باتری گوشی خواهد شد و رفته رفته به لگ‌ها در هنگام اجرای اپلیکیشن‌ها اضافه شود. بررسی ما و اجرای اپلیکیشن‌های مختلف بر روی این گوشی نشان داد که سخت‌افزار گوشی کاملا پاسخگوی نیازهای یک کاربر عادی و تا حدود زیادی یک کاربر حرفه‌ای خواهد بود. در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های انجام شده بر روی این گوشی را ببینید که حتی در بنچمارک AnTuTu توانسته مناسب ظاهر شود.

نرم‌افزار دیمو S400

دیمو S400 از یک رابط کاربری ساده بهره می‌برد و اگر از چند ویجت کاربردی و تصاویر پس‌زمینه اضافه شده صرفنظر کنیم می‌توان گفت از اندروید خام نسخه 4.4.2 استفاده می‌کنیم که استفاده از این نسخه از اندروید یکی از نقاط قوت این گوشی هوشمند است و اگر بخواهیم به قابلیت‌های نرم‌افزاری گوشی اشاره کنیم چاره‌ای جز شرح دوباره قابلیت‌های اندروید 4.4.2 نداریم.

دوربین دیمو S400

گوشی دیمو S400 از یک سنسور 8 مگاپیکسلی بهره می‌برد که به عنوان دوربین یک گوشی میان‌رده ارزان‌قیمت کاملا مناسب است.

Dimo-S400-Review-in-Farnet-18

اگر چه چندان نمی‌توان به خوب بودن تصویر در نورکم دل سپرد اما اپلیکیشن دوربین گوشی از تنظیمات خوب و گاها حتی حرفه‌ای برای تنظیمات دوربین بهره می‌برد.

نتیجه کار در نور خوب می‌توان گفت خوب و راضی‌کننده است اما در نور کم چندان نمی‌توان به نتیجه کار نمره قبولی داد. در عین حال تصویر از رنگ نه چندان زنده‌ای برخوردار هستند و از شارژ نبودن تصاویر می‌توان به عنوان مشکل دیگر آن یاد کرد.

باتری دیمو S400

مطمئنا شما هم در مشخصات فنی گوشی، ظرفیت کم باتری را متوجه شده‌اید که خب نه روی کاغذ و نه در عمل با وجود پردازنده مدیاتک این گوشی نمی‌توان روی آن حساب باز کرد.

Dimo-S400-Review-in-Farnet-20

تجربه کار با این گوشی نشان داد که به صورت مصرف یک کاربر عادی باتری این گوشی نهایتا یک شبانه‌روز کامل تا نهایتا ظهر فردا دوام خواهد آورد اما با مصرف بیشتر وسنگین‌تر هر شب مجبور خواهید شد گوشی خود را به آغوش شارژر بسپارید.

جمع‌بندی

گوشی دیمو S400 دو سیم‌کارته هم اکنون در بازار ایران در حدود 498 هزار تومان قیمت دارد. با این قیمت در بازار می‌توان گوشی‌های دیگری هم خریداری کرد که بعضا از سخت‌افزار مشابه و یا پائین‌تری برخوردار هستند. برای انتخاب این گوشی بهتر است تمام نقاط ضعف آن را در نظر بگیرید و البته آن را با گوشی‌های همرده آن مقایسه کنید. مطمئنا به نتایج بهتری خواهید رسید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24 نظر برای این مطلب
  1. پیشنماز می‌گوید

    سلام
    صد رحمت به اس چهارصد!!! اس چهارصد و ده خریده ام، با کمترین مصرف روزانه، حداکثر هشت ساعت باتری نگهداری میکنه… باید هنگام خرید این گوشکوب، یک پریز برق همراه هم خریداری کنید.

  2. مهمان می‌گوید

    سلام
    با تشکر از تیم فارنت ؛ لطفا گوشی های ایرانی تیک سل B3 و B5 رو هم بررسی بفرمایید.

  3. سیا می‌گوید

    خوبه …
    اما
    مشکلات ، یا امکاناتی که نداره
    از اینترنت نسل جدید G4 پشتیبانی نمیکنه ،

    ارتفاع گوشی زیاد بلند هست .یعنی جم و جور نیست و بعد از مدتی خسته کننده و آزار دهنده است ؛بیشتر دوستان من که از چنین گوشی هایی دارند، خسته شده اند و ترجیع میدن گوشی رو بذارن خونه و از گوشی با حجم کمتری استفاده کنند . .
    اگه اندازه گوشی شبیه گوشی E8 باشه خوبه .
    قفل گوشی اگه با اثر انگشت باشه به ارزش گوشی و کیفیت اون کمک میکنه .
    از برنامه های WinRAR ،KMPlayer پشتیبانی کنه .
    زمانی که اقدام به تماس میگیریم با توجه به لمسی بودنش ،سریع قفل بشه مثل گوشی جاوای نوکیا 305 اشا.

    با شماره گیری 112 باز نشه .
    اگر این امکانات رو داشته باشه نیازی به نگرانی فروش نیست ، چون همه دنبال یه همچین گوشی هایی هستند .

    امکاناتی که نیاز نیست :
    نیازی به نسب برنامه های پیام رسان نیست ؛تنها کافیه که از این برنامه ها بشتیبانی کنه .

  4. وحید می‌گوید

    با سلام

    چرا اینقد برند برند می کنید؟حتما پس فردا که روز قیامت میشه به خدا هم می گید یکی از فعالیت های مفید بنده در زمان حیاتم در دنیا تبلیغ و معرفی برندهای خوب خارجی در کشورم بود تا بدینوسیله تولید کنندگان داخلی را بیدار کنم که شما خیلی عقبید!
    بله،ما عقبیم،اما نه به قیمت خودباختگی و خودفروشی!حتی اگر جنس ایرانی بعد دو روز خراب هم بشه بازم ارزش خریدن داره،چون میدونم با خریدن جنس ایرانی یه جوون بیکار مثل شما میره سرکار و مشغول ساختن گوشی تلفن همراه میشه و دیگه وقت آزادش اینقد نیست که بیاد با آب و تاب از تولیدات خارجی حرف بزنه و دل مردم کشورشو آب بندازه که فلان تولید خارجی بهتر از ایرانیه.
    لطفا جوابیه خود را به ایمیل بنده ارسال کنید تا متوجه اشتباهات متنم بشم.
    موفق باشید

  5. نبی الله می‌گوید

    سلام
    من دیمو S390 دارم عالیه ازش خیلی راضیم اینترنتش 4G دوربین 8 اندروید ۴.۴.۲ ازش خیلی راضم فقط ۳۱۰ تومن پول دادم

  6. جانباز می‌گوید

    اونیکه خریده میگه خوبه شما هم فقط کوبیدی امیدوارم با رفع ایرادات و تجربه بهتر و حمایت ما باعث بشه بهترین گوشی رو تو دنیا تولید کنه ما پتانسیلش رو داریم و میتونیم بهترین باشیم تمام تولیدات برتر ما از اول همین بوده بعد رشد کردیم
    من الان گوشی GLX اسپایدر1همون عنکبوتی دارم عالیه عالیه وخیلی قیمتشم خوب بود گوشی قبلیم وهمسرم هم Glx معمولی داشتم وقتی رفتم نمایندگی برای خرید کسانی می امدند و میخریدند همه مذهبی ها بودند بخاطر فرمایش رهبری ما باید از تولید ملی ایرانی حمایت کنیم حتی شاید در مواقعی بخودمون ضرر هم بزنیم تا ایرانی بهترین باشه و بیکاری هم ریشه کن بشه انشاالله

  7. اکبر می‌گوید

    سلام من تبلت دیمو خریدم خونم فاسد شد تا با نصف قیمت ردش کردم .لطف کنید از کمپانی‌های با کیفیت تر چین مونتاژ کنید والا خرما صادر کنید بیشتر به این کشور و مردم خدمت کردید

  8. عباس می‌گوید

    بابا یه صدتومن روش بزار برو لنوو A8 بگیر باهاش حال کن این چیه ادم با دیدن سخت افزارش فشارش میفته خطرناکه. خرید این گوشی حمایت از تولید ملی نیست که هیچ بلکه ظلم به خود و مال خود می باشد.

  9. stig می‌گوید

    اخه این چه اسمه روی گوشی گذاشتن…دیمو
    دیمو یعنی اونوقت؟

    1. امین می‌گوید

      سلام دوست عزیز اسم دیمو اسم یکی از روستاهای نزدیک اهوازه که با توجه به اینکه کارخانه و اصلیت صاحب کارخانه اهوازیه این اسم رو انتخاب کردن البته فکر میکنم .

  10. مملي می‌گوید

    آخه پدرجان تو که بلد نیستی و نمیتونی گوشی موبایل تولید کنی خب مگه مجبوری؟؟!!!
    بیخود داری زور میزنی و سرمایه رو حروم میکنی!!!!
    بجاش برو در جایی سرمایه گذاری کن که پتانسیل و استعداد و تواناییش رو داشته باشی.
    مثلا آلمان بجای تولید مرسدس بنز چرا نمیاد فرش دستبافت ابریشمی تولید نمیکنه؟؟!!!!
    یا چرا ژاپن بجای تولید سونی چرا نمیاد خشکبار تولید کنه و صادرات کنه؟؟!!!!
    و…….
    آیا اینها نمیتونند تولید کنند؟
    جواب: چرا میتونن اما براشون مقرون به صرفه نیست و میان انرژی و توانمندی خودشون رو درجایی سرمایه گذاری میکنند که براشون سودآوری داشته باشه نه مثل ایران خودرو و سایپا ضررآوری!!!!!

  11. sarani می‌گوید

    لازمه مدیران شرکت دیمویکمی بیشترفکرکنند…حافظه داخلی یک گیگ وباطری1000میلی آمپری خنده داره حیف این طرح قشنگ که خرابش کردن الان توبازارحداقل حافظه گوشی هوشمند 4گیگه وباطری2000میلی آمپر…اگه این دوتاعیب رونمیداشت به خاطرطرح قشنگش فروشش خوب میشدمن هم یکی میخریدم وگرنه با500تومن میشه گزینه های بهتری انتخاب کردمن نمیدونم شایدمیخواستن نوکیا1100بسازن یهواشتباهی شدهs400

  12. احمد می‌گوید

    من اگه بخوام واسه این گوشی 500 تومن هزینه کنم، 3 میلیون میذارم روش یه آیفون 6 میخرم.
    والا

    1. عارف می‌گوید

      خخخخخخخخخخخخخ!!!!!!!!
      20 میلیون بذار روش پراید بخر

  13. سپهر می‌گوید

    من فکر میکنم ال جی ال فینو خیلی از این بهتره.
    فقط صفحه ی 4 اینچی داره وگرنه همه چیش بهتر از این گوشی هست

  14. فرشید می‌گوید

    سلام به همه
    من مدل دیمو مارون8 رو خریدم(با قیمت زیر 300 هزار تومان) و حدودا شش ماهه ازش استفاده میکنم.و تقریبا زیر تست سنگین هم قرار دادم(مثلا آسفالت 7 رو با لگ اجرا کرد).انصافا خیلی گوشی خوبیه و خیلیها طرفدارش شدند ولی متاسفانه تعداد اندکی از آن تولید شد و حتی از شرکت هم نتوانستم برای افرادی که میخواستنش تهیه کنم.

  15. navid می‌گوید

    من خریدم عالی هستش کیفیت دوربین باطری فوق العاده هست

  16. hadi می‌گوید

    خیلی گوشی خوبی به نظر میرسه اما باید دید نظر مصرف کننده ها چیه
    واقعا متاسفم برای برخی که اینقدر بدبخت هستن که جنس بنجل خارجی رو به جنس خوب ایرانی ترجیح میدن البته گاهی اوقات هم تقصیر بعضی از تولید کنندگان متقلب هست

  17. بهزاد می‌گوید

    فضای داخلی یک گیگ و باتری 1000 میلی آمپر واقعاً مسخرست. صد رحمت به GLX که مشخصات گوشیهاش عقلانی تره.

  18. عامر می‌گوید

    فقط خوشگله و بس ، دیگه من هیچی تو این ندیدم
    ممنون از تیم فارنت

  19. روزبه می‌گوید

    امیدوارم زودتر زمانی برسه که این برند داخلی به حدی از پیشرفت برسه که با جرأت بتونیم به این برند ایرانی افتخار کنیم و با اطمینان حمایتش کنیم.

  20. مهيار می‌گوید

    فارنت جان به نظر من نهایت تلاشت رو کردی و خیلی جلوی خودت رو گرفتی تو مطلب :) حق میدم بهت آدم می مونه از تولید داخلی حمایت کنه یا بدی های یه برند چینی ایرانیزه شده رو بگه!

  21. احمد می‌گوید

    بنظر من این گوشی هیچ یک از قوانین بازی در مورد قابلیتهای گوشی های هوشمند را رعایت نکرده فضای داخلی 1 گیگ ,رم یک گیگ باطری 1000 میلی آمپر واقعا افتضاحه

  22. Qq می‌گوید

    خدایا!!
    هیچکس این تکه گ… رو نمیخره!