انتظار می‌رود ویندوزفون‌های 8 هسته‌ای به زودی از راه برسند

اول بهمن ماه سال جاری، روز تاریخی و مهمی برای مایکروسافت محسوب می‌شود. در چنین روزی مایکروسافت با معرفی نسل بعدی نسخه ویندوز با عنوان ویندوز10، از قابلیت‌های جدید و فوق‌العاده آن پرده برداشت و این سیستم عامل محبوب قابل اجرا در 2 فضای دسکتاپ و گجت‌های همراه را معرفی نمود. آنچه به وضوح برای ما روشن است که این غول فناوری در حال پیشرفت و سرمایه‌گذاری قابل توجهی در سیستم عامل جدید خود است.

0

ویندوز 10 بر روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و دیگر گجت‌های تحت عمل این سیستم عامل، طوری طراحی شده است که امکان به اشتراک‌گذاری تمامی اپلیکیشن‌ها بدون هیچ گونه نقصی فراهم باشد. با وجود هیجان‌انگیز بودن این بخش از ماجرا و رفع ابهامات ویندوز درباره جنبه‌های مختلف ویندوز 10، باز هم سوالات زیادی پیرامون دسترسی به این سیستم عامل جدید و گجت‌های آینده تحت اجرای آن وجود دارد.

همانطور که قبلا در خبرها منتشر شد، ویندوز 10 به طور حتم بر روی سری محصولات لومیا از قبیل لومیا 435، 735 و 930 قابل اجرا خواهد بود و چنانچه مایکروسافت پای حرفش باقی بماند، اکثر لومیاهای موجود نیز به ویندوز10 مجهز خواهند شد. اگر چه این اقدام جدید مایکروسافت قابل تحسین است اما تاخیر بیش از حد مایکروسافت در ارائه چم‌دار جدید، چندان قابل قبول نیست. خوشبختانه خبرهای خوبی در این رابطه به گوش می‌رسد.

این اخبار فراتر از حدس و شایعه بوده و مستندات زیادی صحت آن را تایید می‌کند. نخست این که بخش توسعه و پشتیبانی سخت‌افزاری مایکروسافت تعهد داده است که نسخه بروزرسانی شده ویندوز 8.1 GDR2 قابلیت ارتقا به ویندوز 10 را داشته باشد. در کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی‌ها (GDC) تحت عنوان “عملکرد بازی‌ها در گجت‌های همراه چند هسته‌ای” پیرامون ساخت سخت‌افزاری مناسب صورت گرفت که احتمالا در راستای تحقق این تصمیمات می‌باشد:

قابلیت‌های گوشی‌های هوشمند مدرن به آن سطح رسیده است که بتواند با دسکتاپ‌های کامپیوترهای شخصی یکپارچه‌سازی شود. به همین دلیل قرار است گوشی‌ها و تبلت‌های تحت ویندوز 10 با CPUها و کارت‌های گرافیکی قدرتمند از راه برسند.

علی‌رغم پیشرفت‌های چشم‌گیری که در کاهش مصرف انرژی دستگاه‌های جدید صورت گرفته است، اما توان مصرفی این گجت‌ها بالاتر از آن است که بتوان اقدام به حذف سیستم‌های خنک‌کننده فعلی نمود. بنابراین ویندوز 10 به همراه سخت‌افزار تحت فرمان خود در نظر دارد که این معضل را حل کند و مانع از کاهش کارآیی سیستم شود. تاثیر منفی این مشکل در زمان انجام بازی‌ها به شکل پررنگ‌تری خود را نشان می‌دهد.

هر چند اخبار منتشر شده به اندازه کافی امیدوار کننده به نظر می‌رسند، اما این که “آینده نزدیک” چه زمانی خواهد بود همچنان مبهم و نامعلوم است. به هر حال، همچنان امیدواریم که در سال میلادی جدید شاهد ظهور پرچم‌دار جدید گوشی‌های لومیا باشیم.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.