نسخه نهایی مرورگر اسپارتان از افزونه‌های اختصاصی پشتیبانی خواهد کرد

در چند وقت اخیر شایعاتی مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال کار کردن بر روی مرورگر اسپارتان برای پشتیبانی از افزونه‌های گوگل کروم است شنیده می‌شد، اما امروز خبرهایی به بیرون درز کرد که پشتیبانی کردن از افزونه‌های اختصاصی در  اسپارتان را تائید می‌کند.

0

هرچند به‌طور قطع نمی‌توان در مورد نام انتخاب شده برای مرورگر آینده ویندوز ۱۰ نظر داد، اما تا به این لحظه آن را با نام اسپارتان می‌شناسیم و میدانیم که این مرورگر قرار است در کنار نسخه بهبود یافته اینترنت اکسپلورر با برخورداری از قابلیت‌هایی همچون پشتیبانی از افزونه‌ها، نشانه گزاری در تب‌ها و هماهنگ‌سازی آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن با دیگران و پشتیبانی از دستیار صوتی مایکروسافت (کورتانا) همراه با نسخه نهایی ویندوز ۱۰ عرضه شود.

در چند وقت اخیر شایعات فراوانی در رابطه با نوع افزونه‌های پشتیبانی شده توسط اسپارتان به گوشی می‌رسید، حتی عده‌ای معتقد بودند که این مرورگر قابلیت نصب اکسیشن های گوگل کروم را دراست. این سردرگمی باعث آن شد که یکی از اعضای توسعه‌دهنده اسپارتان در پاسخ به سؤال یکی از نویسندگان وب‌سایت Neowin در این رابطه این‌گونه پاسخ داد:

بله، ما در حال کار بر روی طرحی برای افزونه ها هستیم تا آن را در آپدیت های آینده ی به پروژه ی اسپارتان بیاوریم

این خبر خوبی برای کاربرانی است که افزونه‌های مرورگر ساخته شده توسط توسعه‌دهندگان را دوست دارند. البته در این توییت هیچ صحبتی از صحت‌وسقم خبر پشتیبانی کردن اسپارتان از افزونه‌های گوگل کروم نشده است.
بدون شک توسعه‌دهندگان اسپارتان باید تلاش زیادی را برای رسیدن به نقطه‌ای که این مرورگر بتواند در بخش افزونه‌ها با کروم و فایرفاکس رقابت کند، انجام دهند.

neowin

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.