نکسوس 6 اسکنر اثر انگشت خود را در آخرین دقایق به خاطر اپل از دست داده است!

چند وقتی است که تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همانند اپل، سامسونگ و اچ‌تی‎سی در حال استفاده از اسکنر اثرانگشت در محصولات خود به‌منظور بالا بردن امنیت دستگاه هستند. بد نیست بدانید که موتورولا نیز در ابتدا قصد استفاده از این فناوری را در نکسوس ۶ داشته و حتی نمونه‌ای از آن را ساخته، اما در واپسین لحظات طرح قرار دادن اسکنر اثرانگشت در فرورفتگی پشت این دستگاه منتفی شده است.

0

تا پیش از این نیز اطلاعاتی مبنی بر بهره بردن نسخه‌های اولیه نکسوس 6 از اسکنر اثرانگشت از طریق بررسی کد سورس های اندروید ۵ نسخه AOSP به دست آمده بود، اما امروز مدیر اجرایی اسبق موتورولا ” Dennis Woodman” اطلاعات جدیدی مبنی بر دلیل منتفی شدن طرح استفاده از اسکنر اثرانگشت در نکسوس 6 را برملا کرده است.

به گفته وی نسخه‌های اولیه نکسوس 6 دارای اسکنر اثرانگشت در فرورفتگی پشت دستگاه بوده‌اند، اما بعد از خرید کمپانی تولید کننده این سنسور توسط اپل و عدم وجود زمان کافی برای پیدا کردن جایگزین، موتورولا از این قابلیت در نکسوس 6 صرف‌نظر کرده است. همان‌گونه که قبلاً هم گفتیم Authentec شاخص‌ترین  کمپانی تولید کننده سنسورهای اسکن اثرانگشت برای گوشی‌های هوشمند می‌باشد که چندی پیش توسط اپل خریداری شد؛ از این رو به دلیل عدم موافقت مدیریت جدید این شرکت مبنی بر همکاری با موتورولا و از طرفی نبود فرصت برای پیدا کردن محصولی جایگزین، نکسوس 6 سرانجام بدون بهره بردن از اسکنر اثرانگشت راهی بازار شد.

در همین رابطه به تازگی اطلاعات به دست آمده که نشان می‌دهد گوگل و موتورولا در ابتدا قصد به کاری گیری سنسور اثر انگشتی مبتنی بر کشیدن انگشت همانند فناوری استفاده شده در محصولات رده‌بالای سامسونگ بوده‌اند، اما در نهایت تصمیم به استفاده از اسکنر اثر انگشتی همانند چیزی که در آیفون شاهد به کاری گیری آن هستیم، گرفته شده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.