نتایج بنچمارک‌ مروگر پروژه اسپارتان مایکروسافت نشان از سرعت بالای این مرورگر دارد

همان‌گونه که پیش‌تر هم گفتیم، مایکروسافت در مراسمی که به مناسبت معرفی نسخه جدید ویندوز 10 برپا کرده بود، از چند محصول تازه ازجمله مرورگر پروژه اسپارتان رونمایی کرد. به نظر می‌رسد این مرورگر تفاوت‌های بسیاری با IE داشته و به شکل بهینه‌تری با صفحات لمسی طراحی شده است. امروز بنچمارک های از اسپارتان به ثبت رسیده که نشان از سرعت بالای بار گزاری صفحات وب و حتی در بعضی آزمایش‌ها بیشتر از گوگل کروم و فایرفاکس دارد.

هرچند به‌طور قطع نمی‌توان در مورد نام انتخاب شده برای مرورگر آینده ویندوز 10 نظر داد، اما تا به این لحظه آن را با نام اسپارتان می‌شناسیم و میدانیم که این مرورگر قرار است در کنار نسخه بهبود یافته اینترنت اکسپلورر با برخورداری از قابلیت‌هایی همچون نشانه گزاری در تب‌ها و هماهنگ‌سازی آن‌ها برای به اشتراک گذاشتن با دیگران و پشتیبانی از دستیار صوتی مایکروسافت (کورتانا) همراه با نسخه نهایی ویندوز 10 عرضه شود.

شنیده‌ها حاکی از آن است که این مرورگر تحت عنوان Internet Explorer Edge یا Microsoft Edge ارائه خواهد شد، در عین حال اسامی دیگری چون Entourage, Elixta, Evo, Evex  دور از ذهن نیست. اسپارتان از موتور رندر قدرتمندتری نسبت به اینترنت اکسپلورر برخوردار است، در همین راستا امروز بنچمارک هایی از این مرورگر به دست آمده که از سرعت بالای بارگزاری صفحات در آن حکایت دارد. این پروژه تحت آزمایش‌های مربوط به جاوا اسکریپت و HTML مانند Sunspider, OctaneT Kraken و WebXPRT انجام شده است که می‌توانید نتایج آن‌ها را در جدول زیر مشاهده نمایید.

screenshot-blog.gsmarena.com 2015-01-26 23-20-25

در تست جاوا اسکریپت “Kraken و Octane 2.0” اسپارتان با کسب امتیاز  45.1% و 81.8% توانسته پیشرفت قابل‌ ملاحظه‌ای داشته باشد؛ اما این مرورگر همانند اینترنت اکسپلورر به لحاظ سازگاری با استانداردهای HTML5 با مشکلاتی رو به بوده و نمره قابل قبولی به دست نیاورده است. در این تست اسپارتان 344  امتیاز دشت کرده و حال‌آنکه این امتیاز برای کروم ۵۱۱ و برای فایرفاکس ۴۴۹ بوده است. البته این نکته را نباید از یاد ببریم که اسپارتان پروژه‌ای نوپاییست و بدون شک در نسخه نهایی شاهد قابلیت‌های بیشتری در این مرورگر خواهیم بود.

gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نظرات بسته شده است.