دلیل گوگل برای اینکه حفره امنیتی 939 میلیون گوشی اندرویدی را حل نمی‌کند!

همان‌طور که احتمالاً اطلاع دارید یک مشکل جدی، 939 میلیون دستگاه اندرویدی را که اندروید پایین‌تر از نسخه 4.4 را اجرا می‌کنند تحت تأثیر قرار داده است.

4

این مشکل در Android WebView قرار دارد، که به اپ‌ها اجازه می‌دهد بدون استفاده از مرورگر دیگری صفحات وب را در درون خود نمایش دهند. آدریان لودویگ مدیر امنیت اندروید در طی یک پست بلند در گوگل پلاس توضیح داد که چرا گوگل اقدامی برای از بین بردن این مشکل انجام نمی‌دهد.

باوجود قریب به یک میلیارد گوشی در معرض خطر حمله به‌وسیله‌ی بدافزارها این مسئله‌ی به نظر چالش‌برانگیزی برای متولیان اندروید است. اما لودویگ اعلام کرده که با وجود دربرداشتن 5 میلیون خط کد، حل مشکل ممکن است نیاز به ایجاد تغییرات عمده‌ای در اجزاء مشخصی از کد داشته باشد که این ایمن‌سازی غیرممکن خواهد کرد.

برای آن‌هایی که گوشی آن‌ها در معرض خطر است، لودویگ پیشنهاد می‌کند که از مرورگرهای فایرفاکس و کروم استفاده کنند که هردو از طریق گوگل‌پلی در دسترسند. هردوی این مرورگرها از مفسرهای محتوای خاص خود استفاده می‌کنند و به‌طور مرتب از طریق گوگل پلی به‌روزرسانی می‌شوند و قابلیت به‌روزرسانی آن‌ها سبب می‌شود که از مشکلات کنونی و آینده محفوظ بمانند.

فایرفاکس بر روی تلفن‌هایی با اندروید 2.3 بالاتر؛ و کروم با تلفن‌هایی با اندروید 4.0 و بالاتر سازگار است.

wsj

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. امیر عباس می‌گوید

    اینم از هنگروید open source . وclosed source رو عشق است فقط ویندوز فقط مایکروسافت میتونه تو سیستم عامل تغییرات ایجاد کنه نه هر ننه قمری که دلش بخواد سیستم عامل رو انگولک بکنه حالا از ظاهر گرفته تا محتوا ، هنگروید که نشد سیستم عامل .

  2. سعید می‌گوید

    من پیشنهاد میکنم اپل و مایکروسافت ۹۰ روز به گوگل وقت بدن بعد آموزش هک کردن با این روش رو منتشر کنن!

    1. hesam می‌گوید

      انروید open source مثل ویندوز و مک نیس. هرکی بخواد میتونه هرکاری باش بکنه نیازی به اموزش و اینکارا نیس.

      1. سعید می‌گوید

        وقتی ۹۰۰ میلیون کاربر در معرض خطر هستن و هیچ راه سریعی برای به روز رسانیشون نیست این اپن سورس بودنو بزارین لب کوزه آبشو بخورین! به علاوه اندروید فقط تا قسمتی اپن سورسه. بقیش کاملا دست گوگل و زیر نظارت گوگله. تو آپدیت هم وابسته به شرکت های سازنده گوشیه. حفره امنیتی هم زیاد داره!