استارتاپ 120میلیون دلاری محرمانه فقط برای آب‌میوه‌ی واقعاً تازه!

در طی مدت زمان 1 سال و نیم استارتاپی با عنوان “جویسرو” توانست آرام و بی سر و صدا سرمایه نقد زیادی را جذب کند. بنا بر گزارش بیزنس اینسایدر، سرمایه این استارتاپ در مهرماه 1392به 4 میلیون دلار افزایش یافته و در فروردین ماه 93، 15.8 میلیون دلار به آن اضافه شده و حالا بنا به گزارش منابع معتبر، 100 میلیون دلار دیگر به مبالغ قبلی افزوده شده است.

0

شرکت‌ سرمایه‌گذاری “کلاینر پرکینز” که قدم اول برای شروع کار را گذاشت به همراه شرکت‌های “کمپبل سوپ” از سرمایه‌گذاران این استارتاپ محسوب می‌شوند. احتمال پیوستن دیگر شرکت‌ها مانند گوگل،Thrive Capital و Vast Ventures به این استارتاپ وجود دارد. میزان افزایش این سرمایه و تعداد سرمایه‌گذاران این استارتاپ در حال تغییر است.

Doug Evans مدیر و موسس استارت‌آپ جویسرو
Doug Evans مدیر و موسس استارت‌آپ جویسرو

بنا به گفته منابع، جویسرو در حال تولید تازه‌ترین آبمیوه جهان است که با مکانیزمی مشابه تولید قهوه Keurig تهیه می‌شود. در آینده این فرآیند تولید، رقیب دستگاه‌های آبمیوه‌گیری LivBlends خواهد شد. فرآیند تولید به این شکل است که میوه دست‌چین شده در محفظه تحت فشار قرار خواهد گرفت و محصول خروجی آبمیوه‌ای تازه است. افرادی که این آبمیوه را امتحان کرده‌اند می‌گویند: این آبمیوه کمی بهتر از آبمیوه‌های دیگر است.

شایعاتی مبنی بر انصراف کمپبل از این استارتاپ و درخواست برگشت چک 10 میلیون دلاری‌اش وجود داشت که نماینده این شرکت آن را تکذیب کرد. در واقع ایده خاص و نابی که پشت این استارتاپ وجود دارد و سرمایه‌گذاران را تشویق به شرکت در آن می‌کند، تحولی در روش ارسال میوه و سبزی به مصرف‌کننده است.
میوه‌هایی که شما از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها خریداری می‌کنید واقعا تازه نیستند. آن‌ها 1 یا 2 هفته قبل از این که دست فروشنده برسند، چیده شده‌اند و جویسرو با دارا بودن زمین‌های کشاورزی و زراعی می‌تواند میوه را به صورت تازه‌تری به مشتری ارائه دهد.

افزایش رو به رشد سرمایه استارتاپ جویسر نه به علت تولید یک محصول خانگی است بلکه به دلیل ایجاد یک بازو برای صنعت کشاورزی‌ست. هدف این شرکت عرضه میوه‌جات و سبزی‌جات تازه در سراسر جهان است. به گفته یکی از منابع خبری، جویسرو موفق شده است که توجه شخصیت معروف دنیای فناوری یعنی بیل گیتس را نیز به خود جلب کند.

هر چند که گیتس قصد سرمایه‌گذاری ندارد اما از روند پیشرفت این استارتاپ مطلع است. در مهر ماه 93، طی مراسم اعطای جوایز دیده شده که “دوگ ایوانز” بنیان‌گذار این استارتاپ در حال صحبت با “جانی آیو” از مدیران ارشد اپل بوده است.
دوگ ایوانز که یک گیاه‌خوار است، مدیرعامل و رئیس پیشین فروشگاه‌ زنجیره‌ای غذای سالم در خیابان ارگانیک شهر نیویورک بود. از دیگر همکاران سابق او “دنیز ماری”، مشاور فعلی جویسرو است.

در سال 1392، شرکت سرمایه‌گذار Weld North، 70 درصد سهام مربوط به “ارگانیک اًونیو” را خرید و ایوانز نیز یکی از اعضای هیئت مدیره این شرکت شد. ایوانز که در نیویورک بزرگ شده و در ارتش آمریکا خدمت کرده است علاقه‌ای به ابراز نظر درباره این داستان‌ها ندارد. وی به این نکته اشاره کرده است که هرچند استارتاپ او هنوز در حال توسعه است اما در سال جاری باید معرفی شود.

businessinsider

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.