آیا می‌دانید سامسونگ از 10 سال پیش گوشی تلفن همراه با زوم اپتیکال دوربین ساخته است؟

ایسوس در نمایشگاه CES 2015 به معرفی دو گوشی ایسوس زن‌فون 2 و ایسوس زن‌فون زوم پرداخت. ویژگی خاصی که ایسوس بر روی آن هنرنمایی زیادی کرد، قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری دوربین زن‌فون زوم بود. به بیانی دیگر، شما می‌توانید سه برابر یه سوژه عکس خود نزدیک‌تر شوید بدون این‌که افت کیفیتی در تصویر مشاهده شود. فوق‌العاده است! مگر نه؟

0

متأسفانه در اکثر گوشی‌های همراه، قابلیت زوم اپتیکال وجود ندارد و به ندرت شاهد آن هستیم. در حالی که این ویژگی برای دوربین یک تلفن همراه اهمیت زیادی دارد و فرصت مناسبی را برای شرکت‌های سازنده در جهت رشد و توسعه آن فراهم می‌کند.

با این وجود، شرکت سامسونگ در سال 1383 اقدام به استفاده از این قابلیت برای گوشی‌های همراه خود کرده است. قبل از این که به بیان ادامه مطلب بپردازیم، باید یادآور شویم که سامسونگ اولین شرکتی نبوده است که امکان زوم اپتیکال را بر روی دوربین موبایل خود قرار داده است. شرکت شارپ در خرداد ماه 1383 گوشی V602SH را عرضه نمود. لنز این گوشی قابلیت زوم اپتیکال 2 برابر داشت.

Samsung-SPH-S2300

حدود یک ماه بعد سامسونگ گوشی SPH-S2300 را معرفی کرد. اما نکته مهم ماجرا اینجاست که دوربین 3.2 مگاپیکسلی گوشی سامسونگ کیفیت و وضوح بالاتری نسبت به گوشی شارپ داشت و زوم اپتیکال آن نیز 3 برابر بود. علاوه بر این‌ها دوربین سامسونگ از قابلیت‌هایی چون فوکوس خودکار، فلش زنون، تنظیمات دستی برخوردار بود و همچنین این امکان وجود داشت که حساسیت آن را تا ایزو 400 بالا برد.

The-Samsung-SCH-V770

شاید اکنون تعجب کرده‌اید که چرا زودتر از این‌ها اسمی از SPH-S2300 سامسونگ به گوش‌تان نخورده است؟ طبیعی است! چون این گوشی فقط در بازار کره عرضه شده بود. پس از آن سامسونگ SPH-V7800 را به عنوان جانشین مدل قبلی روانه بازار کرد. گوشی جدید دارای دوربین 5.2 مگاپیکسل و قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر بود. در حالی که V7800 نسبت به مدل قبلی سبک‌تر و ساده‌تر بود، اما برای کاربرانی که به S2300 عادت کرده بودند، شکل و چیدمان دکمه‌های V7800 آزاردهنده بود.

The-Samsung-SCH-B600

جای تعجب نبود که سامسونگ این روند تولید را متوقف نکرد و طی چندین سال مدل‌های متنوعی از گوشی‌های دوربین‌دار با امکان زوم اپتیکال را عرضه نمود. به این ترتیب که سامسونگ در سال 1384، SCH-V770 با دوربین 7 مگاپیکسل و قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر، در سال 1385 مدل SCH-B600 (تصویر بالا) با دوربین 10 مگاپیکسل و قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر و در سال 1388 گوشی SCH-W880 را با دوربین 12 مگاپیکسلی و زوم اپتیکال 3 برابر معرفی کرد.

Samsung-SCH-W880

بنابراین قابلیت زوم اپتیکال 3 برابر در خط تولید گوشی ثابت ماند و امکانات دیگری نظیر دکمه شاتر دوربین و ابزارهای کنترل و تنظیمات دستی به آن افزوده می‌شد. هر چند که قابلیت زوم اپتیکال گوشی‌های همراه یک فناوری نوظهور به نظر می‌رسد، اما در واقع اتفاق جدیدی نیفتاده است. چرا که بیشتر از یک دهه است که سامسونگ از این فناوری بهره گرفته است و در جهت بهبود و توسعه آن تلاش‌ کرده است.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.