درز اولین تصویر از مرورگر اینترنتی جدید پروژه اسپارتان مایکروسافت

همان‌طور که پیش‌تر هم اعلام کردیم، مایکروسافت قصد دارد در نسخه نهایی ویندوز 10 از مرورگر جدیدی با نام اسپارتان در کنار نسخه بعدی اینترنت اکسپلورر رونمایی کند.

0

برخلاف روال معمول در نسخه جدید ویندوز، موسوم به ویندوز ۱۰، مرورگر پیش‌فرض سیستم‌عامل، اینترنت اکسپلورر ۱۲ نخواهد بود و به‌جای آن مایکروسافت در حال کار بر روی یک مرورگر جدید با کد رمز “اسپارتان” است. در همین رابطه دیروز تصاویری هرچند تائید نشده از طریق وب‌سایت bgr، منتسب به رابط کابری اسپارتان منتشر شد.

microsoft_spartan_browser_screenshot_leak_bgr

همان‌طور که از تصویر کاملاً مشخص است، طراحی مرورگر مذکور هیچ نوع شباهتی به اینترنت اکسپلورر نداشته و بسیار ساده و مینمال است. از طرفی انتظار می‌رود مایکروسافت بر روی قابلیت لمسی این مرورگر توجه ویژه داشته است. مایکروسافت در ماه سپتامبر، تیم مشخصی را مأمور کار بر روی طراحی اسپارتان کرده بود. بر اساس شایعات کنونی اسپارتان این قابلیت را دارد که تمام دستورات صوتی را اجرا کند. به‌عنوان مثال به او بگویند ” این صفحه را به‌عنوان صفحه شروع مرورگر قرار بده” یا ” برو به آدرس Facebook.com” . لازم به ذکر است که این مرورگر برای دریافت دستورات صوتی از دستیار صوتی کورتانا پشتیبانی می‌کند.

اسپارتان می‌تواند مرورگرهای دیگر را در داخل خود اجرا کند. برای مثال کاربران می‌توانند مرورگر را به چهار پنجره تقسیم کنند که به آن‌ها چهار روش مختلف تماشای وب‌سایت و اجرای نرم‌افزار آنلاین را تا زمانی که آن مرورگرها بر روی همان دستگاه نصب شده باشند را نشان می‌دهد.

در همین حال وب‌سایت NeoWin که منبع معتبرتری نسبت به bgr است، در مطلبی با رد این تصویر و جعلی دانستن آن، تصاویری نه‌چندان شفاف از نسخه نهایی اسپارتان را منتشر کرده است.

screen_shot_2015-01-07_at_7.58.19_am

screen_shot_2015-01-07_at_11.39.36_am_story

وب‌سایت NeoWin در رابطه با تصاویر جدید چنین می‌گوید:

تصاویری که مشاهده می‌شود اسکرین شات های واقعی از رابط کاربری مرورگر اسپارتانست. بله ما میدانیم که این تصاویر کمی کوچک و تار هستند ولی به‌وضوح می‌تواند رابط کاربری مدرن این مرورگر را دید که خیلی بهتر از تصاویر منتشر شده دیروز هستند

gadgets windowscentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.