به زودی خودروهای جنرال موتورز از کار افتادن قطعات موتور خودرو را پیش‌بینی خواهند کرد

جنرال موتورز سال گذشته و در نمایشگاه CES 2014 از ایده خود برای تجهیز کردن خودروهای تولیدی به قابلیت ارتباطی 4G LTE تا سال 2015 سخن گفت. این ایده در ابتدا کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسید اما این هفته، این شرکت با حضور در نمایشگاه CES 2015 از قابلیت و تکنولوژی جدید دیگری برهمین پایه رونمایی کرد.

0

این قابلیت جدید ارتباطی که بر روی مدل‌های انتخابی سال 2016 قرارخواهد گرفت OnStar Drive Assurance نام دارد. این سامانه می‌تواند به پیش‌بینی احتمال معیوب شدن و یا ازکارافتادن قطعات مختلف خودرو بپردازد تا پیش از بروز مشکل، این قطعات تعویض شوند. به طور کلی این تکنولوژی، نسخه پیشرفته چراغ کنترل موتور موجود در خودروها به شمار می‌آید.

سنسورهای موجود در خودرو به بررسی عملکرد قطعات پرداخته و این اطلاعات به سرویس ابری OnStar ارسال می‌شوند. الگوریتم‌های خاصی بر روی این اطلاعات اعمال شده و نهایتا مشکلات موجود از طریق ایمیل، پیامک و یا هشدارهای درون خودرویی به راننده اعلام می‌گردند.

این تکنولوژی بر روی قسمت‌های حساس‌تر خودرو نظیر موتور، پمپ سوخت و باتری تمرکز بیشتری دارد. این قابلیت در خودروهای 2016 مانند Chevrolet Corvette,Equinox,Silverado,suburban و نهایتا Tahoe مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به طور ماهیانه از طریق این سیستم، اطلاعات کلی خودرو مانند فشار باد لاستیک، وضعیت روغن موتور و دیگر آزمایشات و بررسی‌های انجام شده بر روی خودرو به راننده ایمیل می‌شود.

دیگر سیستم معرفی شده توسط جنرال موتورز با نام AtYourService می‌تواند به رصد کردن محتوای اینترنتی از منابع مختلف بپردازد و برحسب سلیقه راننده دسترسی به کتاب‌های صوتی، آموزشی و حتی آهنگ‌های مختلف را امکان‌پذیر سازد.

Popsci

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.