رونمایی DELL از سری جدید XPS 13 با حاشیه فوق باریک صفحه‌نمایش و XPS 15 با صفحه نمایش 4K

اولترابوک Dell XPS 13 یکی از محبو‌ب‌ترین اولترابوک‌های موجود در بازار به شمار می‌‌آید که برای اولین بار در نمایشگاه CES 2013 به نمایش درآمد. شرکت دل اکنون دست به طراحی مجدد این اولترابوک‌زده تا بتواند جایگاه این دستگاه را در بازار حفظ کند.

0

مدل جدید دل با تمرکز بر طراحی ایده‌آل به کم‌کردن حاشیه‌های صفحه‌نمایش دست زده تا نهایتا شاهد صفحه‌نمایشی تقریبا بدون حاشیه باشیم. کم‌کردن حاشیه صفحه‌نمایش نهایتا منجر به کاهش سایز و وزن این دستگاه شده است. این اولترابوک تنها یک کیلو و سیصد گرم وزن داشته که تقریبا معادل وزن سیستم‌های یازده اینچی موجود در بازار می‌باشد.

صفحه‌نمایش دستگاه نیز بهبود یافته و اکنون پنلی با رزولوشن 1800×3200 نیز در میان گزینه‌های موجود برای خرید کاربران مشاهده می‌شود. این صفحه‌نمایش دارای 5.7 میلیون پیکسل کلی و 282 میلیون پیکسل در هر اینچ می‌باشد.

dell-xps-15-9-press

در این دستگاه از پردازنده‌های نسل پنجم شرکت اینتل بهره گرفته شده است تا نهایتا بنابرگفته شرکت دل با یک بار شارژ دستگاه بتوانید تا 15 ساعت از آن استفاده کنید. موارد یادشده در قالب یک شاسی جدید با الهام از فرم نسخه قدیمی با بهره‌گیری از فیبر کربن و البته طراحی شکیل‌تر و استفاده از دوره‌های آلومینیومی به بازار عرضه خواهد شد.

صفحه‌نمایش دستگاه از Corning Gorilla Glass NBT ساخته شده تا بر استحکام آن افزوده شود. قابلیت‌های ارتباطی مختلف مانند دو پورت یو‌اس‌بی 2.0، پورت مینی دیسپلی و یک کارت‌خوان به همراه وای‌فای و بلوتوث 4.0 در این دستگاه به کار گمارده شده‌اند.

dell-xps-13-10-

مدل جدید XPS 15 دل نیز به گزینه‌ای با صفحه‌نمایش لمسی 4K تجهیز شده است. این لپ‌تاپ از جهات دیگر چه از نظر ظاهری و چه در داخل بدون تغییر باقی مانده است. این بدان‌معناست که از نسل چهارم پردازنده اینتل، گرافیک انویدیا جی‌فورس GT 750M و صفحه‌نمایش لمسی استاندارد تمام‌اچ‌دی در این دستگاه استفاده شده است.

Dell XPS 13 مجهز به صفحه‌نمایش تمام اچ‌دی و پردازنده Core i3 با قیمت 799 دلار به زودی روانه بازارخواهد شد. XPS15 مجهز به صفحه‌نمایش 4K نیز با قیمت 2349 دلار به بازار خواهد آمد.

 

Digitaltrends

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.