رونمایی از Instamatic 5؛ اولین گوشی هوشمند کداک!

بعد از حرف‌وحدیث های فراوان، شرکت آمریکایی کداک که اکثر افراد آن را با دوربین‌های تصویربرداری معروفش می‌شناسند، از اولین گوشی هوشمند خود در نمایشگاه CES 2015 با نام Instamatic 5 رونمایی کرد.

0

بدون شک هنگامی که نام یک شرکت فعال در حوضه دوربین‌های تصویربرداری به میدان می‌آید، انتظار از دوربین گوشی هوشمند این برند نیز بالطبع بالاتر می رود، اما داشتن چنین توقعی از Instamatic 5 کاری بس بیهود است. کدادک این محصول را به کمک کمپانی Bullitt که تخصص خاصی در ساخت گوشی‌های مقاوم دارد، ساخته است.

Instamatic 5 دارای صفحه‌نمایشی 5 اینچی از نوع IPS و با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ پیکسل بوده و قرار است قلب این دستگاه را پردازنده‌ای هشت هسته‌ای ساخت کمپانی مدیا تک که بر روی فرکانس 1.7 گیگاهرتز کلاک شده، به تپش درآورد. همان‌طور که از Bullitt انتظار می‌رود، Instamatic 5 دارای قد قواره‌ای محکم بوده اما تاکنون  خبری از نوع گواهی مقاومت آن در برابر آب‌های سطحی به بیرون درز نکرده است.

kodak-instamatic5-10

 

کداک برای اولین گوشی هوشمند خود دوربین اصلی 13 مگا پیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار به همراه فلاش و دوربین دوم 5 مگا پیکسلی با زوم اپتیکال را در نظر گرفته است. به این مشخصات باید باتری 2150 میلی‌آمپر ساعتی و 8 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی را اضافه کنیم، البته امکان اضافه کردن این میزان فضا با بکار گیری حافظه جانبی فراهم شده است. کداک اعلام کرده این اسمارت فون برای کاربرانیست که دنبال یک تلفن با دوربین خوب می‌گردند و در عین حال نمی‌خواهند به‌اندازه پول یک پرچم‌دار برای خرید گوشی خود هزینه کنند.

Instamatic 5 از اندروید 4.4 بهره می‌برد، اما کداک طبق نیت خود شخصی‌سازی‌های فراوانی را بر روی رابط کاربری آن اعمال کرده که ازجمله آن‌ها می‌توان به ساده‌تر شدن به اشتراک‌گذاری و پرینت تصاویر باوجود دکمه Print و Share اشاره کرد. این محصول قرار است از ابتدای بهار سال آینده با قیمت 249 دلار در بازارهای اروپایی عرضه گردد.

androidcentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.