گوگل یک حفره امنیتی برطرف نشده ویندوز 8.1 مایکروسافت را منتشر کرد

گوگل به‌تازگی اطلاعاتی را در مورد یک حفره امنیتی ویندوز ۸.۱ که باعث می‌شود کاربران دارای سطوح دسترسی پایین‌تر، به امتیازات مدیریتی دسترسی داشته باشند، منتشر کرده است.

0

خبر کشف این حفره امنیتی چند هفته قبل و علیرغم وجود یک مشکل بزرگ‌تر منتشر شد. از طرفی مایکروسافت هنوز راه‌حلی برای درمان این مشکل ارائه نکرده، اما ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که سخت در حال کار بر روی آن هستند.

البته اگر شما هم یکی از کاربران عادی ویندوز هستید جای هیچ نگرانی نیست، زیرا هکرهای احتمالی باید اطلاعات ورود به سیستم هدف خود را در اختیار داشته باشند تا بتوانند خطری برای آن ایجاد نمایند، با این حال کارکنان سازمان‌ها و شرکت‌ها تا زمان ارائه راحل حلی از طرف مایکروسافت باید کاملاً هوشیار باشند.

لازم به ذکر است که گوگل در راستای پروژه‌ای موسوم به Zero، مایکروسافت را حدود 90 روز پیش از وجود چنین حفره‌ای مطلع ساخته اما ردموندی‌ها تا به امروز هیچ واکنش خاصی نسبت به آن نشان نداده‌اند. گوگل در Zero، اقدام به سنجش آسیب‌پذیری و ضعف‌های موجود در نرم‌افزارهای کمپانی های رقیب می‌کند.

طبق گفته یکی از مدیران گوگل، Zero طرحی است که بر اساس آن بعد از کشف حفره‌های امنیتی در نرم‌افزار، مهلتی برای حل مشکل به شرکت سازنده داده می‌شود که این نیز بهترین رویکرد برای تضمین امنیت کاربران است. بدین ترتیب شرکت سازنده برنامه، وقت کافی برای اندیشیدن راه‌حلی برای مشکل احتمالی دارد و از طرفی به حقوق کاربران هم احترام گذاشته خواهد شد.

این غول دنیای جستجوگرهای اینترنتی با پروژه Zero اعلام می‌کند که هرلحظه در حال رصد کردن مسیر حرکت شرکت‌های رقیب بوده از طرفی نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که طیف گسترده‌ای از باگ‌های گزارش شده در مهلت اعلام شده از سوی گوگل، توسط شرکت‌های سازنده برنامه رفع می‌شود.

theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.