وان پلاس از نسخه اندروید مستقل خود از سیانوژن رونمایی کرد

همان‌طور که در جریان هستید گوشی‌های وان پلاس از نسخه‌ای خاص از سیستم‌عامل اندروید به نام سیانوژن بهره می‌برند. این سیستم‌عامل به صورت متن‌باز و آزاد بر اساس نسخه‌های رسمی اندروید گوگل توسعه داده شده است و قابلیت‌ها و امکاناتی را ارائه می‌کند که در پلتفرم اصلی رسمی منتشر شده توسط فروشندگان این ابزارها وجود ندارد.

0

پس از ممنوع شدن فروش شدن دستگاه‌های وان پلاس در هند، سیانوژن اعلام کرد وان پلاس وان های فروخته شده در این کشور، آپدیت‌های آینده را دریافت نخواهند کرد.اما ساعاتی پیش شاهد عرضه نسخه آلفای به‌روزرسانی اندروید 5 مستقل از سیانوژن برای گوشی‌های وان پلاس وان بودیم.

لازم به ذکر است که نسخه آلفای این به‌روزرسانی احتمالاً شامل باگ‌ها و ایرادات سیستمی خواهد بود، از این رو شرکت سازنده به کاربران توصیه کرده که قبل از دریافت و نصب آن، اقدام به دریافت نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی خود نمایند. البته همان‌طور که انتظار می‌رفت، دارندگان وان پلاس‌های هندی از برکت دریافت این به‌روز بروز رسانی محروم خواهند ماند، اما شرکت سازنده اعلام کرده که در حال مذاکره با مسئولان هندی به‌منظور رفع محدودیت فروش گوشی‌های وان پلاس و دریافت این به‌روزرسانی توسط کاربران این کشور است.

طبق گفته وان پلاس، گوشی‌های وان پلاسی که مجوز دریافت این نسخه از اندروید 5 را دریافت کرده‌اند، باید فایل زیپ را دانلود کرده سپس از طریق منوی ریکاوری به‌صورت دستی آن را نصب نمایید. بدون شک این خبر برای دارندگان وان پلاس مسرت‌بخش خواهد بود، اما باید دید که در ادامه این شرکت می‌تواند با میکرو مکس بر سر اتهام نقض انحصار محصولات این شرکت در هند به تفاهم برسد و یا کاربران هندی وان پلاس دستشان کماکان از آپدیت‌های جدید کوتاه خواهند ماند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.