10 بازی برتر گوشی‌های هوشمند در سال 2014

چند سال اخیر را می‌توان سال‌های شکوفایی بازی‌های موبایل دانست. بهبودهای صورت گرفته در سخت‌افزارها، باعث شده است تا بازیسازان تلاش بیشتری در ساخت بازی‌ها نشان دهند و دست‌آوردهای بهتری داشته باشند. به علاوه، سخت‌افزارهای قوی‌تر باعث شده‌اند تا شاهد عرضه‌ی پورت بازی‌های کنسولی و رایانه‌های شخصی برای گوشی‌های هوشمند باشیم.

2

کاری که اگر پیش از این صورت می‌گرفت هم از کیفیت بازی به میزان قابل توجهی می‌کاست، اما اکنون بازی‌ها با کیفیتی بسیار نزدیک به نسخه‌ی اصلی خود برای موبایل‌ها پورت می‌شوند. سال 2014 یک سال بسیار خوب برای بازی‌های موبایل بود، چرا که بازی‌های خیلی خوب جدید و پورت‌های فوق‌العاده‌ای در این سال برای پلتفرم‌های همراه منتشر شدند.

در ادامه منتخب بازی‌های عرضه شده در سال 2014 را آماده کرده‌ایم. با این‌که بازی‌های بدی هم در این سال عرضه شدند، اما اکثر بازی‌های موبایل سال 2014 عالی و سرگرم‌کننده بوده و همین باعث شد تا انتخاب بهترین‌ها برای این لیست سخت‌تر از انتظار باشد.

این‌ها 10 بازی برتر سال 2014 برای پلتفرم‌های موبایل هستند:

10. بازی Threes

ممکن است حتی اسم این بازی را هم نشنیده باشید، اما بدون شک بازی 2048 را حداقل یک بار بازی کرده باشید. 2048 در واقع یک کلونِ تمام عیار از بازی Threes است و به همین دلیل هم هست که در این لیست جایی ندارد. البته با این‌که 2014 شاید توانسته باشد المان‌های اصلی گیم‌پلی Threes را دریافت کند، اما در جعل هویت آن موفق نبوده است. این بازی چیزی بیشتر از جمع اعداد است.

threes_002

هر عدد برای خود ویژگی خاصی دارد و طبق آن منحصر به فرد عمل می‌کند. انیمیشن‌های بازی زیبا و موسیقی آن دوست داشتنی است و بازی کمی در رعایت قواعدش سخت‌گیر است، اما یکی از جذابیت‌های اصلی بازی در همین است. در مجموع، Threes یک بازی دوست داشتنی است که برای کسانی که از بازی‌های کژوال وابسته به بازی‌کننده لذت می‌برند، مناسب‌ترین گزینه است، در حالی که متاسفانه تقریبا توسط کپی ساده‌اش 2048 از میدان به در شده.

این بازی 2.99 دلار قیمت دارد و برای iOS و اندروید قابل دریافت است.

9. بازی Botanicula

پی‌سی گیمرها و مخصوصا کسانی که به بازی‌های مستقل علاقه‌دارند، با بوتانیکولا آشنا هستند. این بازی در واقع پورت همین بازی است که دو سال پیش برای رایانه‌های شخصی عرضه شد. البته چیز عجیبی هم به شمار نمی‌رفت چون بازی قبلی سازندگان این عنوان، یعنی ماشیناریوم هم قبلا برای موبایل عرضه شده بود.

botanicula_003

این بازی یک دنیای رویایی را از گیاهان، میوه‌ها، برگ‌ها و درختان متحرکی که برای نجات آخرین ریشه‌ی درخت مادر وارد یک ماجراجویی می‌شوند ساخته و در مقابل آن‌ها نیروهای شیطانی انگل‌های مزاحم را قرار می‌دهد. مشخصه‌ی اصلی این بازی در واقع طراحی‌های به شدت زیبای آن است که به نظر می‌آید به بدیهیات بازی‌های ساخته‌ی Amanita Design تبدیل شده باشد. موسیقی این بازی شنیدنی و زیبا است و معماها واقعا خوب هستند.

این بازی هم 2.99 دلار قیمت دارد و برای iOS و اندروید قابل دریافت است.

8. بازی Phoenix Wright: Ace Attorney – Dual Destinies

دومین بازی از سری “Ace Attorney” برای iOS هم یکی از بهترین بازی‌ها به شمار می‌رود. فینیکس رایت در این بازی دوباره نقش قهرمان اصلی را بر عهده گرفته است. برای کسانی که در مورد این بازی نمی‌دانند، باید گفت که این سری بازی در واقع رمان‌های تعاملی شامل نبردهای قانونی، رمز و رازها و ماجراجویی‌های زیادی می‌شود.

ace-attorney_004

این بازی پنج قسمت عالی را در بر دارد که در هر کدام یک داستان جداگانه روایت می‌شود و برای ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. با این‌که بخش اعظمی از این بازی را متن‌های طولانی تشکیل می‌دهند (که ابزار اصلی روایت داستان در این‌گونه بازی‌ها است) شما باید تصمیمات مهمی را در دادگاه علیه دیگران اتخاذ کنید. نگارش بازی بسیار سرگرم‌کننده است و شما را تا پایان به ادامه ترغیب می‌کند. پورت iPad این بازی هم کامل است و در مجموع یک بازی فوق‌العاده برای طرفداران سری و یا طرفداران رمان‌های تعاملی به شمار می‌رود.

اپیزود اول رایگان، اپیزودهای دوم تا پنجم هر کدام 5 دلار و فقط برای iOS قابل دریافت است.

flappy-bird_015

برای مرور دیگر بازی‌های لیست و خواندن ادامه‌ی این مطلب
به سایت گیم‌نیوز مراجعه کنید…

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. rsl می‌گوید

    لطفا بازیهای اندروید راباهم معرفی کنید با تشکر

  2. کوروش می‌گوید

    بهترین بازی ها فلپی برد، سوینگ کوپتر و اون یکی که اسمش رو یادم نیست بودن. مرغه رو باید از خیابون و رودخونه و اینا رد کنی. این سه تا بازی عالین :))