سامسونگ در میزان رضایت مصرف‌کنندگان اپل را درآمریکا پشت سر گذاشت

شاید اپل توانسته فروش بیشتری در تعطیلات کریسمس نسبت به دیگر کمپانی‌های تولیدکننده گوشی و تبلت داشته باشد، اما در تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده سامسونگ موفق شد با ترفندهایی خاص گوی رضایت در بین خریداران را از دیگر رقبا برباید.

0

طبق آخرین نظرسنجی انجام شده از میان 70 هزار کاربر آمریکایی، سامسونگ از 76 امتیاز سال 2013 توانسته به امتیاز 81 در سال 2014 در رابطه با میزان رضایت مصرف‌کنندگان دست پیدا کند، این در حالی است که اپل از 81 امتیاز سال قبل به 79 سقوط کرده است.

شاید 2 امتیاز رقم محسوسی برای پیروزی سامسونگ نسبت به اپل نباشد، اما اختلاف امتیاز این شرکت نسبت به سال قبل خود ستودنی است. از طرفی اپل بیشتر از 2 امتیاز را در قیاس با سال قبل از دست داده که بدون شک مدیران این کمپانی را به تغییر استراتژی کنونی وادار خواهد کرد.

مطمئناً سال جاری، سال چندان خوبی برای آخرین پرچم‌دار سامسونگ (گلکسی اس 5) نبود و شاید بتوان این گوشی را یک شکست در خانواده‌ی گلکسی قلمداد کرد. اما ارقام ارائه شده حکایت از رضایت بالا همین میزان خریدار محصولات سامسونگ دارد.به نظر می رسد سامسونگ از نتیجه عملکرد رضایت‌بخش خود در جلب رضایت مصرف‌کنندگان اطلاع داشته، زیرا تا پیش از این بارها اپل را به بی‌توجه بودن نسبت به حقوق خریداران محصولات این شرکت متهم کرده بود.

آمار میزان رضایت مصرف‌کنندگان آمریکایی در سال 2013 نشان از آن داشت که اپل با 5 امتیاز بیشتر جلوتر از سامسونگ قرار دارد اما در ادامه راه فاصله این دو کمپانی کمتر شد. میزان رضایتمندی از سامسونگ نیز نسبت به سال قبل 11 درصد رشد داشته است که بیشترین میزان در سال‌های اخیر بوده است؛ اما اپل برخلاف فروش فوق‌العاده محصولات جدیدی همچون  آیفون‌های 6 و 6 پلاس و شکستن تمامی رکوردها، نتوانسته به میزان پیش‌بینی شده رضایت کاربران را جلب کند و برای دومین سال متوالی امتیاز کمتری نسبت به پارسال را دریافت کرده است.

از طرفی علاقه‌مندان به آیفون، اندازه صفحه‌نمایش‌ آیفون‌های 5 و 5c را به صفحه‌نمایش‌ آیفون‌های جدید ترجیح می‌دهند و شاید همین موضوع باشد که اپل را وادار به عرضه مدل جدید از آیفون با صفحه‌نمایش 4.5 اینچی در سال 2015 خواهد کرد. در هر حال این یک موفقت بزرگ برای شرکت کره‌ای سامسونگ به شمار خواهد آمد، اما مسلماً هیچ‌چیز در دنیای فناوری راکد نخواهد ماند.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.