6 مشکل رایج آیفون 6 اپل و راه‌حل برطرف کردن آن‌ها

243

باتوجه به تغییرات گسترده اپل در نسل جدید آیفون‌های تولیدی و سیستم‌عامل iOS، بروز مشکلات و ایراداتی جزئی چه از نقطه‌نظر سخت افزاری و چه در بعد نرم‌افزاری، طبیعی به نظر می‌رسد. با فارنت همراه باشید تا در ادامه به شش مورد از رایج‌ترین مشکلات آیفون 6 و سیستم‌عامل iOS 8 و راه‌حل رفع آن‌ها بپردازیم.

مشکل خم شدن آیفون 6 پلاس

این مشکل تا جایی بازتاب داشت که از واژه Bendgate در توضیح و تشریح مطالب منتشره در خصوص این ایراد استفاده شد. شرکت اپل معتقد است امکان بروز این مشکل در صورتی که به طور طبیعی از آیفون 6 پلاس استفاده کنید بسیار نادر است.

مشکلات آیفون 6

برای حفاظت از آیفون 6 پلاس خود در جهت ممانعت از بروز این مشکل می‌توانید از قاب فلزی برای حفاظت از دستگاه خود بهره ببرید. در صورتی که آیفون 6 پلاس شما در حال حاضر خم‌شده چاره‌ای جز مراجعه به فروشگاه‌های مخصوص تعمیر سخت‌افزار و یا جستجو برای یافتن روش‌های بازوبست کردن آیفون ندارید.

مشکل باتری آیفون 6

شرکت اپل برای مرتفع نمودن مشکلات باتری، در نسخه‌های جدید آیفون از باتری 1810 میلی‌آمپر ساعتی و تراشه کم‌مصرف A8 در دستگاه‌های خود استفاده کرده اما مشکل مصرف زیاد باتری در آیفون 6 همچنان به عنوان یک نگرانی برای کاربران به شمار می‌آید. تاکنون افراد زیادی از مشکل تخلیه سریع باتری در این گوشی هوشمند گلایه کرده‌اند.

battery problem in ios 8

روش‌های زیادی برای عیب‌یابی و رفع این مشکل وجود دارند. در ابتدا می‌توانید با رفتن به مسیر Settings>General>Usage>Battery Usage مشخص کنید کدام برنامه‌ها باعث تخلیه سریع باتری دستگاه شما شده‌اند. گام بعدی به روز رسانی و یا نهایتا حذف این برنامه‌ها می‌باشد.

تازه‌سازی برقراری ارتباط برنامه‌ها با اینترنت و همگام‌سازی داده‌ها در پس‌زمینه دستگاه نیز می‌توانید یکی دیگر از عوامل سریع تخلیه باتری باشد. با رفتن به مسیر Settings>General>Background App Refresh می‌توانید دسترسی برنامه‌ها را در این زمینه محدود تا به مدت زمان ممکن در جهت استفاده از باتری دستگاه خود بیفزایید.

مشکل وای‌فای آیفون 6

پس از به روز رسانی به iOS 8، کاربران زیادی با مشکل وای‌فای مواجه شدند. سیگنال وای‌فای در ظاهر بسیار قوی به نظر می رسد اما هنگامی که به وب‌گردی می‌پردازید یا قصد دارید ویدئویی از یوتیوب را بارگذاری کنید، به نظر می‌رسد ارتباط اینترنتی به طور کامل قطع می‌شود.

ios-8-wifi-problem-troubleshooting

برای برطرف کردن این مشکل، بسته به منشا ایراد، راه‌حل‌های متفاوتی وجود دارند. در ابتدا به بازنشانی تنظیمات شبکه در دستگاه خود بپردازید. با رفتن به مسیر Settings>General>Reset>Reset Network Settings می‌توانید به بازنشانی این تنظیمات اقدام کنید. قراردادن گوشی بر روی حالت پرواز، خاموش کردن بلوتوث، تغییر کانال روتر و تغییر DNS به گوگل نیز از جمله راه‌حل‌های ممکن به شمار می‌روند.

خاموش و روشن شدن ناگهانی آیفون 6

مشکل خاموش و روشن شدن و یا به اصلاح ریبوت ناگهانی دستگاه نیز از جمله مشکلات رایج در میان کاربران آیفون 6 به شمار می‌‌آید. مدنظر داشته باشید که این مشکل در آیفون 5 و آیفون 5S نیز بعضا مشاهده شده بود.

ios-7-stuck-on-apple-logo-iphone-5

برای برطرف کردن این مشکل به مسیر Settings>General>Reset>Reset All Settings رفته و به بازنشانی تنظیمات اقدام کنید. این رویه تغییری بر روی برنامه‌ها و فایل‌های شما ایجاد نخواهد کرد اما ناچار خواهید بود به تکرار برخی رویه‌ها نظیر وارد کردن مجدد گذرواژه‌ها و انتخاب مجدد پس‌زمینه‌ صفحه‌نمایش اقدام کنید.

مشکل آیفون 6 با شلوار جین!

کاربران انجمن‌های مرتبط با دستگاه‌های اپل، بارها و بارها گلایه‌هایی در خصوص آسیب دیدن و کم رنگ شدن نوارهای پلاستیکی  پشت دستگاه در هنگام گذاشتن و خارج‌کردن آیفون از جیب شلوار جین خود منتشر کرده‌اند. استفاده از قاب‌های محافظ، کیس‌ها و نهایتا در صورت آسیب، جایگزینی درب پشتی دستگاه، راه‌حل‌های موجود در این زمینه‌اند.

iPhone-6-jeans

شکستن شیشه صفحه‌نمایش آیفون 6

در این مورد نیز کاربران بارها و بارها گزارشاتی در خصوص شکسته‌شدن و یا واردشدن آسیب به شیشه صفحه‌نمایش دستگاه خود منتشر کرده‌اند. جستجویی ساده در اینترنت می تواند شما را به مطالبی مفید و روش‌هایی ساده در جهت جایگزینی این شیشه رهنمون سازد. در غیر این صورت، ناچارا باید به یکی از مراکز پشتیبانی از دستگاه خود مراجعه کنید.

broken-iphone-editorial-only-

منبع etradesupply
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.